Isnin, September 24, 2012

LEBAH BERSARANG DI MULUT LELAKI NIGERIA (MESTI BACA)

Ini cerita menarik.

Khamis lalu, gadis berusia 26 tahun pergi ke rumah lelaki Nigeria di Bukit Jalil, Sungai Besi, Kuala Lumpur. Menurutnya itu pertemuan kali pertama mereka.

Sebaik tiba, dia dilayan secara baik sebelum lelaki itu meminta wang RM500 dengan alasan keluarganya di Nigeria kesempitan wang. Gadis tempatan itu, bersetuju menyerahkan wang diminta tetapi keesokkan harinya.

Berang dengan respon diberikan, gadis sama dikurung, ditumbuk di muka dan ditendang. Lebih malang mangsa turut dibelasah oleh dua lagi rakan senegara  lelaki Nigeria berusia 20 an itu.

21 September, mangsa membawa lelaki itu ke rumah rakannya di Kelana Jaya, Selangor, untuk mendapatkan wang diminta. Mujur dia sempat menjerit dan disedari oleh pengawal keselamatan bertugas. Suspek ditahan, 2 lagi rakannya menerima nasib sama.

Laporan dibuat di Balai Polis Sungai Besi. 

Tiga lelaki Nigeria terbabit kini direman dan disiasat mengikut Seksyen 342 Kanun Keseksaan kerana menahan mangsa dari had terlindung dan Seksyen 384 kanun sama kerana memeras ugut.

Laporan akhbar Harian Metro di sini.

Sebelum ini, saya pernah bertemu dan menemu bual gadis tempatan berbangsa Melayu, mengaku tubuh diratah oleh lelaki Nigeria atas dasar cinta. 


Dia kemudian berkongsi cerita dan gambar, gadis berasal dari  Sabah senasib dengannya dan kini membesarkan anak lelaki,  hasil hubungan intim dengan pasangannya juga lelaki Nigeria. 


Dalam kes pertama, saya percaya, gadis terbabit termakan pujuk rayu suspek sehingga sanggup bertandang ke rumah lelaki terbabit.

Ramai lagi gadis kita menghadapi masalah sama.

Lelaki Nigeria, lebah mampu bersarang di mulut mereka. Itu perumpamaan sesuai kerana dikatakan terlalu manis apabila memujuk rayu. 

Tidak hairan jika ramai gadis dan wanita tempatan terdampar dalam pelukan mereka. 

Klik di sini.

19 ulasan:

  1. takut jugakan, tapi kenapalh orang kita cepat sangat terpengaruh dengan warga asing..

    BalasPadam
  2. saya sbgai pelajar ni takot bila dgr kisah2 mcm ttu

    BalasPadam
  3. Kerana mulut badan binasa..taktahulah sampai bila isu ni

    BalasPadam
  4. ohh please laa wake up!!!!!
    lindungilah diri ku dari bahaya mcm ni...

    BalasPadam
  5. SMTI..

    Sudah banyak cerita pasal 'Awang Hitam' ini dipaparkan tapi masih ramai yang buta hati dan buta mata..

    BalasPadam
  6. mcm ni masih lagi ada pihak yg nak defend org2 negro dan mengutuk pihak imigresen buat kerja? tak guna betul

    http://buasirotak.blogspot.com/

    BalasPadam
  7. Tuan Mazidul warga ini sering saja membuat onar dalam negara kita, cadangkan pada kerajaan halau saja semua bangsat ini dari negara kita tamat cerita tidak menyusahkan.

    BalasPadam
  8. Perempuan murahan saja yang terjebak dengan cinta songsang bangsat ini.

    BalasPadam
  9. Menteri yg jaga keamanan dlm negeri buat apa? Ini bukan perkara baru. Contohi Singapura yg berani bertindak menghalang kemasukan orang-orang yg mungkin mengganggu ketenteraman.

    BalasPadam
  10. salam..
    ermm.."size matter"
    banyak sangat tengok
    atau tonton porn..nak
    cuba,last tergila-gila

    BalasPadam
  11. Kalau nak halau orang-orang yang engkau kata Negro, mengapa tidak halau sahaja orang Cina, India yang menumpang di negara kita, mendapat kerakyatan di negara kita? Siang-siang, pandang-pandang... Malam-malam dengar-dengar... Apa yang aku tahu yang salah tetap salah... Ini bukan soal mempertahankan siapa-siapa. Terimalah ketentuan ini adalah jodoh yang ditentukan Allah. Pada suatu hari nanti kepada siapa suka sangat kata mengata tentang orang Afrika, dia atau mana-mana ahli keluarganya akan berkahwin dengan orang Afrika baru tahu.

    BalasPadam
  12. Bodoh betul perempuan-perempuan itu membuang masa dengan dia... siapa yang jumpa siapa di rumah, lelaki ke perempuan? Lelaki bijak, perempuan yang bodoh... Perempuan hanya nak berseronok-seronok, jadi tidak payah usik... Enjoy, brother! Melayu, Cina, India pun hantar dadah... tiada siapa pun yang bagus. Mana-mana negara pun ada baik, ada jahat...

    BalasPadam
  13. Azlinda, ada hubungan dengan lelaki Afrika ke?

    Marah sangat nampaknya.

    BalasPadam
  14. Perkara ini boleh dielakkan jika kita TIDAK SESEKALI berniat untuk BERKAWAN dengan negro tu... Wahai perempuan, sedarlah diri.... Huhuhu... **Kecewa**

    BalasPadam
  15. Salam Abg Mazidul...

    Saya rasa Azlinda itu mgkn ada hubungan ngan Warga Afrika ini tu yg dia marah sangat tu...

    (Azlinda Azman berkata...
    Kalau nak halau orang-orang yang engkau kata Negro, mengapa tidak halau sahaja orang Cina, India yang menumpang di negara kita, mendapat kerakyatan di negara kita? Siang-siang, pandang-pandang... Malam-malam dengar-dengar... Apa yang aku tahu yang salah tetap salah... Ini bukan soal mempertahankan siapa-siapa. Terimalah ketentuan ini adalah jodoh yang ditentukan Allah. Pada suatu hari nanti kepada siapa suka sangat kata mengata tentang orang Afrika, dia atau mana-mana ahli keluarganya akan berkahwin dengan orang Afrika baru tahu.)

    Janganlah menyalahkan jodoh dari Allah pula sbb setahu saya jika jodoh dari Allah sudah tentu2 mrk tidak akan bersekududukan sehingga terlibat dlm zina..

    Ketahuilah wahai Azlinda bahawasanya kami semua marah pada warga Afrika ini kerana membuat onar di Negara kita dan ketahuilah juga bahawa golongan mrk ini sebenarnya mmg tidak disukai di lain negara hanya Malaysia je yg nak terima dorang ni.. masuk sini guna pas pelajar tapi bila sampai sini bukan pergi belajar pun sebaliknya meniaga dan menipu jer kerja mereka jika tidak percaya pergilah ke Giant Taman Connaught dan lihatlah beberapa kedai milik Negro ini yang bila ada saja pemeriksaan mereka akan berlindung disebalik seorang cina yang mengaku kedai itu milik dia dan negro yang ada dikedai itu adalah suaminya.......

    BalasPadam
  16. Salam Abg Mazidul,

    Saya pernah mencatatkan komen ini di blog ondscene.my dan pada pendapat saya, eloklah saya berkongsi pengalaman saya juga di sini supaya lagi ramai rakyat Malaysia tahu apa yg sebenarnya sedang berlaku.

    Dah 7 tahun saya menetap di Cyberjaya dan dalam 7 tahun ni jugalah, saya dikacau 3 kali oleh awang2 hitam ni yg menetap di Malaysia dengan menggunakan visa pelajar. Oleh itu, ini bukan lagi masalah stereotype atau diskriminasi terhadap mana2 kaum.

    Kali pertama, dua awang hitam botak dan berbadan sasa menunggu di dalam lif apartment saya. Mereka cuba untuk berkenalan dan memaksa saya memberikan nombor telefon. Jika tidak, saya tidak dibenarkan keluar drp lif tersebut.

    Kali kedua, awang hitam mengikut saya ke pintu rumah tanpa disedari. Juga memaksa untuk memberikan nombor telefon, dengan alasan “hendak mencari teman/kawan” untuk “hangout” kerana dia baru sahaja sampai di Malaysia dan memerlukan bantuan untuk "menyesuaikan diri" pd persekitaran baru.

    Kali ketiga, awang hitam menunggu di tangga kawasan parkir kereta. Menghampiri saya sambil memegang dan mempamerkan alat sulitnya.

    Selamat kah Malaysia hari ini? Apakah pendapat Abg Mazidul?

    BalasPadam
  17. Abg Mazidul, boleh saya tengok gambar yg clear tak?

    BalasPadam

Anda bertanggungjawab terhadap komen dicatatkan di entri ini. Setiap komen akan ditapis terlebih dahulu.