Sabtu, Disember 13, 2008

Taring Mynmar Semakin Menyerlah

Lelaki warga Mynmar, 48 tahun, Otek dipercayai pemegang kad UNHCR ditemui mati di bilik rumah kedai dua tingkat di Pusat Bandar Puchong, Selangor pada jam 7.45 malam tadi. Mangsa dikatakan berselisih faham dengan rakan sebiliknya sebelum dibunuh. Menurut Ketua Polis Daerah Subang Jaya, ACP Zainal Rashid Abu Bakar dalam sidang media jam 11 malam tadi, mangsa mengalami kecederaan parah di paha dan belakang akibat tikaman dan pukulan. Manakala tangan mangsa dilaporkan hampir putus ditetak menggunakan senjata tajam.

Semasa entry ini ditulis, polis sedang giat menjalankan Ops Tutup bagi memburu 5 rakan mangsa termasuk wanita dan anaknya. Mayat Otek dihantar ke Hospital Serdang untuk bedah siasat.

Dulu, pendatang asing Indonesia sering terbabit dalam kes pembunuhan sesama mereka, kini warga Myanmar semakin mengganas dan berani menyerlahkan taring mereka.

9 ulasan:

  1. its about time laa tuh bang..tak lama lagi macam macam kes laa tuh..

    BalasPadam
  2. Nik, bila dah ramai macam tu la jadinya :(

    BalasPadam
  3. Salam Mazidul.

    Mana nak terjaga dah dorang ni semua. Yg daftar ramai, yg tak daftar, lagi...la ramai.

    BalasPadam
  4. Saya pernah 'bubuh' dua daripada lima Myanmar yang bergaduh di depan rumah saya sikit masa dulu..
    Bergaduh pasal nak masak anjing..!!

    Tak pasal-pasal dua raket badminton saya patah dua..!!
    Bengang sebab bergaduh depan rumah saya sampai habis pasu-pasu bunga rumah saya dibaling merata-rata..
    Risaukan anak isteri yang ketakutan dalam rumah tu saja..!!

    Sampai berbuih jugak laa mulut dua ekor tu saya buat.. Dah semakin melampau mereka ni bro..!! Tauke-tauke kilang pulak selalu mempertahankan mereka.. Pihak berkuasa pun macam taknak ambil tindakan saja..

    Salam..

    BalasPadam
  5. Entahlah, ada satu kilang di sini byk guna warga myanmar..dah macam duduk negara asing pulak...tapi nasib baik tak banyak buat kesjexure

    BalasPadam
  6. Teman konfius sampai ke le nih... terpikir mcm mana pelarian ni cari keroje?... dema kan tak boleh keroje...

    bergaduh pun satu hal... sesia mati di negara tumpang....

    BalasPadam
  7. Di kawasan saya sanggup bakar lot kedai yang di diami oleh wanita-wanita Myanmar.Asrama utk diorang la tu.Siap guard yg jaga asrama tu pun dia bunuh. Dah lah bunuh di campak pulak kat longkang.Semuanya gara-gara pasal perempuan.Memang taring myanmar dah menyerlah dan semakin tajam pulak tu.
    Siapa nak tumpulkan balik atau patahkan terus?

    BalasPadam
  8. salam,
    saya terlalu bimbang dengan masalah kebanjiran pendatang tanpa izin yang semakin berleluasa di negara kita ni.. sampai kesudah isu ni takan selesai..
    di serata negeri pendatang2 ni.. mesti ada.. sakit mata dibuatnya.. lagi pula pendatang2 ni semakin berani melakukan jenayah.. kalau tengok di kampung pandan kebanyakkan kedai2 tak kiralah kedai runcit, kedai gunting rambut, kedai makan semuanya diuruskan oleh pendatang2 ni.. mereka ni berlagak sombong pulak tu.. cuba encik mazidul bertandang ke kampung pandan.. keadaan disana seperti di jakarta.. kebanyakkan rumah2 lot/reda disana pun telah dimiliki dan dihuni oleh mereka2 ni.. saya tak tahu macamana pendatang2 ni mendapat kelulusan untuk membeli rumah2 tersebut.. terasa seperti menumpang di negara orang... geram dan sakit hati dibuatnya.. selama saya tinggal disana macam2 pengalaman buruk telah saya lalui.. sebenarnya negara kita ni ibarat dijajah dalam diam oleh pendatang2 ni.. sebelum keadaan menjadi bertambah teruk diharapkan agar encik mazidul dapat membawa ketengah isu yang dah basi ni.. juga diharap agar pihak kerajaan dapat bertindak lebih agresif bagi menangani isu pendatang2 ni..

    BalasPadam
  9. Psl PADI n PATI ni ... ada gak kisah .. dlm bln 2 bru ni. KB kna kjar org Negro sbb nk phone nmber. Bla kata x de.. dia x prcaya n nk djadikn crita.. my hp brbunyi! Apa lgi, dia mnta gak no tel n bla kata x bleh .. dia mcm 'pksa' n ckp +- "X worry, I x call .. sms only!" smbil hulur phone dia- sruh msukkn my phone nmber.. mula2 ingt nk buh my friend's phone no yg kt IPK** tu .. nsib baik x jdi coz msa tgh kalut + takut tu, my friend pun smpai. Ngeri wooo ..

    BalasPadam

Anda bertanggungjawab terhadap komen dicatatkan di entri ini. Setiap komen akan ditapis terlebih dahulu.