Sabtu, Ogos 31, 2013

PONDAN SERTAI PERBARISAN HARI KEBANGSAAN MALAYSIA KE 56

Secara peribadi saya terkejut membaca berita dipaparkan oleh akhbar Sinar Harian Online berhubung tindakan penganjur membenarkan 12 MAK NYAH atau PONDAN menyertai perbarisan sambutan Hari Kebangsaan di Kuantan, Pahang.

Khunsa, individu dilahirkan secara semulajadi memiliki 2 alat jantina lelaki dan wanita.  Pondan pula terikut-ikut menyerupai wanita. Sebilangan daripda mereka sanggup menghabiskan ribuan ringgit untuk menukar jantina lelaki kepada wanita lazimnya di Thailand atau Singapura.

Pondan terbabit dilaporkan mewakili Drug Intervention Community Pahang, DIC.

"Kita yang dilahirkan normal perlu tampil membentuk mereka menjadi insan yang sempurna," ujar Timbalan Presiden DIC Pahang,  Abd. Rahim Abd. Hamid.

Tambahnya, golongan pondan seringkali dipandang hina oleh masyarakat. 

Tanggapan itu silap.

Masyarakat tidak memandang hina terhadap manusia, makhluk diciptakan oleh Allah tetapi berasa muak melihat perangai mereka. Lelaki berbuah dada kecil tetapi pondan kemudian merubah kejadian tuhan.  Mereka memakan atau menyuntik hormon ke tubuh agar buah dada berubah,  bersaiz separuh buah tembikai. Pada masa sama, pondan mempunyai pilihan untuk berambut pendek kerana mereka dilahirkan sebagai lelaki tetapi demi memelihara keayuan, mereka berambut panjang mayang mengurai.


Paula, gambar di atas seorang daripada pondan bakal memeriahkan sambutan hari bersejarah negara kita. Lebih pelik, pembabitan kali pertama sedozen pondan itu dianggap UNIK oleh DIC.

Pondan, lelaki berperawakan seperti perempuan dan lihat sahaja nama digunakan, 'Paula'. Sebelum ini kakitangan Jabatan Agama Islam negeri di Malaysia menjalankan pelbagai operasi menangkap pondan di atas kesalahan berpenampilan menyerupai wanita dan berpakaian menjolok mata. Kini Shima, seorang lagi pondan bakal menyertai perbarisan Hari Kebangsaan tidak perlu berasa bimbang, statusnya tidak akan menyakitkan mata pemimpin negara dan golongan cerdik pandai agama.

Agaknya begitulah.


Jika perancangan ini dizahirkan,  semua pondan di negara kita pasti bakal berasa amat bangga  dengan pembabitan kaum sejenis mereka  tetapi itu  tidak bermaksud majoriti pondan  tidak memberhentikan kegiatan seks sejenis. 

Baca kisah terbabit, klik di sini.

Apakah sudah terjadi kali ini? Adakah pihak penganjur sekadar ingin melakarkan sejarah hitam?  Siapakah membuat keputusan mengiktiraf  pondan di Malaysia? Adakah keputusan itu diketahui oleh Perdana Menteri, Datuk Seri Mohd Najib Razak? Sudahkah pihak penganjur merujuk pandangan alim ulama?  Jika sudah, tidak pula disiarkan oleh akhbar Sinar Harian.

Mengapakah pihak penganjur perarakan taksub, mengundang isu dijangkakan bakal mengundang persepsi negatif?   Tambahan pula Kuantan terkenal kerana 'lorong kunyit', tempat bapok memperdagangkan tubuh jantan, klik di sini.

Kalau begitu, pihak penganjur harus menjemput sekali golongan gay dan lesbian untuk turut serta dalam perbarisan Hari Kemerdekaan ke 56 Malaysia. Mereka juga perlu dibimbing untuk bergaul dengan masyarakat sekaligus memperbaiki cara kehidupan mereka. Kelompok terbabit juga sering dipandang serong oleh masyarakat.

Mungkin tahun hadapan, ada ruang untuk mereka.

Baca tulisan sinis blogger amenoworld di sini.




 Mengapakah hanya pondan diiktiraf?

Apapun, selamat menyambut hari ulang tahun kemedekaan negara kepada semua pembaca blog ini.

21 ulasan:

  1. Engkau ni berfikiran sempit,Kau tak belajarkah yang mereka jadi begitu adalah sebab hormone wanita melebihi dari lelaki.Mereka tidak diminta lahir begitu.Tak semua maknyah berkelakuan tidak senonoh.Kita harus bertanggung jawab dalam melorek pena kita.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Profit, pertamanya, terima kasih kerana kononnya berfikiran tidak sempit.

      Dalam entri di atas, saya tidak mendakwa semua pondan begitu. Hence, do not put words in my mouth. I will spit back to you.

      Kita berbalik kepada hukum Islam.

      LELAKI menyerupai PEREMPUAN, hukumnya halal atau haram? Awak tolong jawab kalau berfikiran telalu luas dan berpengetahuan.

      Memang banyak perkara haram dilakukan oleh manusia tetapi janganlah dipromosikan secara keterlaluan tambahan pula pada hari bersejarah negara.



      Padam
    2. Your writings are just despicable,its a waste of time answering your agumentative question.

      Padam
    3. If you can't answer my question, fine.

      Let it be.

      Padam
    4. Since you are a non-muslim, don't speak on behalf on them.

      That's you and your belief.

      We have our own law guided by Islam. So it is crystal clear dude.

      Padam
    5. i am disgusted on how shallow you are.

      Padam
    6. It depends on how you define the meaning of 'shallow'. I can say the same thing to you :)

      Shallow thinking.

      Padam
    7. After checking your 1-entry blog and noticed that you called yourself as 'mak', I do understand why, mak so marah nyah!

      Padam
  2. Profit ni rasa satu spesis juga... itu yg dia marah sangat tak...apa dia peduli pasal halal haram....

    BalasPadam
  3. http://www.newscientist.com/article/dn15045-maletofemale-transsexualism-gene-found.html

    BalasPadam
  4. Thanks Abg mazidul...kita sebagai manusia sepatutnya bersyukur dgn apa yg kita ada,dapat dan keinginan daripada Allah...tak kira siapa pun kita,apa kejadian kita,itulah yang Allah nak bagi..samada kita muslim atau non muslim, itu telah tertulis sejak di alam ruh kita sebelum kita lahir..Kun Fayakun, maka Aku kata jadi, maka jadi laa..tak perlulah kita mendabik dada,ego,sombong,riak di muka bumi ALLAH ini,mengatakan kita LEBIH BAIK daripada org lain,lebih2 lagi daripada golongan seperti itu..kita sepatutnya membuka fikiran positif kita, "klu laa Allah jadikan aku seperti mereka..." tapi manusia tetap dgn EGO dan KESOMBONGAN...mungkin mereka tidak ada family,saudara mara atau kaum kerabat seperti ini...maka mereka semudah itu menghina..Tp Allah tu maha berkuasa,maha mengetahui dgn apa yang DIA mahukan...sebagai muslim,saya sentiasa berfikir,apa yg ALLAH nk bagi,jadikan adalah RAHSIANYA...klu org nk menghina,mengutuk golongan seperti kami, biarlah...suatu hari nanti,bila kuasa ALLAH menjadikan bakal anak,family atau saudara mara mereka ada yg jadi PONDAN/KHUNSA..maka masa itu,baru lah dia tahu betapa tingginya nya langit diatas kepala mereka....betapa besarnya ANUGERAH ALLAH...maafkan saya andai tulisan ini menlukakan mana2 pihak...daripada Allah kita dijadikan,kepada Allah juga kita akan dikembalikan......wassallam....

    BalasPadam
  5. eee apahal lah mazidul ni busybody? ade ke pondan kacau awak? tak payah lah sebuk hal peribadi org lain.

    BalasPadam
  6. Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.

    BalasPadam
  7. Salah ker kalo nayah join perarakan ??? Sya rasa spatotnaya sya rasa bangga sbb masyarkat boley trime,.. Drpda dicaci di hina.. Utk membuktikan masyarkat, kite smua x mcm mkre fikirkan.. Sbb tou golongan kami patot dihormati , you statment is so wrong , kalo nyah bt slah lg la owg na ckp slah n pndand hina, kalo bt baik ckp slah pulak, ape ker jadahnya owg spri awk nie,.. Sedih benor ... Utk pengetahuan awk, rmai nyah yg berkelyakan n bercita2 tinggi dr awk, so xnyah nak ckp besar n megahkan dri awk yg xseberapa tou....

    BalasPadam

  8. haram tetap HARAM , kembalilah kepada Islam .
    tidak ada dalam Islam menghalalkan pertukaran jantina .
    dan tidak ada pula dalam Islam mengajar menghina , cuma segelintir masyarakat merasakan
    mereka tersasar jauh dari landasan Islam , dan berasa mak nyah gay lesbian dan transgender
    perlu bertaubat. Akidah salah semua boleh jadi salah . Hanya Taubat Nasuhah dan pohon keampunan
    pada Allah jalan dan cara untuk memperbetulkan . kita bukan hidup selamanya di dunia ,
    akan rasa akhirat juga akhirnya . so bertaubatlah . BERTAUBATLAH!!
    ambil yang hak tinggalkan yang bathil .

    "Dari Ibnu Umar Radiyallahu’anhuma ia berkata: Rasulullah Shalallahu ‘Alaihi Wa Sallam bersabda:
    “Barangsiapa menyerupai suatu kaum, maka ia termasuk golongan mereka.”
    (HR. Abu Daud, Hadits ini dinilai shahih oleh Ibnu Hibban.)."

    BalasPadam
  9. ye haram tetap haram, matlamat tidak menghalalkan cara, manusia xkan pandang hina sekiranya golongan-golongan lembut ni tidak mengubah kejadian seperti membesarkan buah dada, menukar jantina dan sebagainya...nak tanya perlu ke mengubah kejadian yg ALLAH dh beri?

    BalasPadam
  10. khunsa tak salah.. cara berpakaian mereka mengikut horman. tapi janganlah pondon yg ori tu... memanglah tidak boleh dilayan sebab memang ternyata haram.

    BalasPadam
  11. God never make mistake,,, tak baik menghina kejadian Allah swt, tak perlu berperang lidah.

    BalasPadam
  12. Jika naluri dilahirkan LEMBUT,perlu ke jadi bencong (pondan)?
    Allah beri kita AKAL DAN FIKIRAN..fikirlah.

    BalasPadam
  13. Saya pernah bertanyakan kpd seorang mak nyah / pondan bernama Donno (bkn nama sebenar) sama ada dia dilahirkan dengan organ lelakinya tak berfungsi? Dia menjawab dengan jujurnya bahawa pada asalnya dia dilahirkan sama dgn lelaki2 lain juga; mempunyai organ lelaki yg berfungsi dan noramal tapi organ tersebut jadi 'layu' dan mengecil selepas dia mengambil pil hormon perempuan untuk mendapat bentuk badan keperempuanan.
    Jadi, mmg jelas la yang pondan2 / mak nyah2 ni semua bukanlah dilahirkan begitu, tp jd gitu sbb tindakan dia sendiri.

    BalasPadam
  14. sya ramai kawn pondan.tapi sekali pn saya tak rasa diorg ni betul.untuk saya cuba faham,mungkinla.kadang2 rasa lawak dengan sikap diorg yg blagak cantik seakan perempuan.wlapun hakikatnya semua org tau dorg pondan.kaum pondan pn cubala faham,kadang2 sikap korg yg buat org keliling naik loya tengok.prmpuan yg mmg azali obses kcantikan pn x buat pangai cam korg.

    BalasPadam

Anda bertanggungjawab terhadap komen dicatatkan di entri ini. Setiap komen akan ditapis terlebih dahulu.