Sabtu, Ogos 03, 2013

NAZRI AZIZ KATA NAMEWEE BODOH

Menteri Pelancongan dan Kebudayaan, Datuk Mohamed  Nazri Aziz berkata, Namewee bodoh, hingusan dan tidak tahu sejarah. Nazri juga berkata, beliau tidak akan mempertahankan Namewee lagi sekiranya dia bertindak melampau.

Itu berita dilaporkan oleh Utusan Malaysia. 

Berikan lagi RM500,000 untuk Namewee membikin filem dan lama-kelamaan dia akan memijak kepala semua orang.  Nampaknya dia tidak kisah mengenai perasaan orang lain dan hanya mementingkan diri, asalkan filemnya, The New Village dapat ditayangkan untuk tontonan rakyat Malaysia.


Baca entri saya nukilkan sebelum ini, klik di sini dan laporan Utusan di sini.

10 ulasan:

  1. Lebih sikit, sebab budak bodoh pun tak akan membuat perkara bodoh seperti itu. Inilah hasilnya. Salah siapa agaknya bila lahirnya budak yang bodoh seperti diakatakan menteri kita ini. Bagi free CD filemnya pun pasti buang dalam tong sampah. yang hairanya, masih lagi diterima dalam golongan pengamal filem dan juga media. Ulang sekali lagi..lebih sikit daripada bodoh atau tak tau nak habaq tahap kebodohanya itu.....

    BalasPadam
  2. Namawee adalah seorang yang bodoh. Bodoh kerana tak mahu belajar dan tak mahu merasakan dunia ini bukan untuk seorang yang bodoh sahaja seperti dia. Kebodohan dia bagaimanapun diagungkan hingga mampu bergambar dengan perdana menteri. Kita tak boleh ubah apa yang dah berlaku tetapi kita bolehlah melihat betapa kebodohan orang yang membawanya dan betapa bodohnya tukang ampu yang mengagungkannya. Kita perlu juga lihat kebodohan orang yang terlalu bodoh untuk melihat secara kasar yang kebodohan namawee akan menjadi pekung. Kita tanya kenapa bodoh sangat? Sebab tukang tukang ini semua mahu nama. Mahu dijulang menjadi hero walhal kita semua dah jangka, kebodohan namawee akan menjadi barah dalam masyarakat pelbagai kaum. Kenapa bodoh tak nampak tindak tanduk namawee yang sudah jelas di youtube yang terang terang menghina mencerca? Ohh kerana yang tukang julang ini sanggup menjadi ambal duri disebalik kebodohan namawee. Maka? Kita semua diperbodohkan. Tetapi alhamdulillah kita tetap bijak kerana tak melakukan benda bodoh seperti namawee. Namawee memang dilahirkan begitu bodoh hingga kita tak tahu apa jenis ubat yang boleh mengubati orang sebodoh itu.

    BalasPadam
  3. SMTI-anjing bodoh selalunya akan ditembak sampai mati kalau di USA dan kampung isteri saya.

    hazrey tulis bodoh 17 kali...he he

    BalasPadam
  4. Pemilihan umno dah dekat. Maka cuba jadi hero melayu lah nazri aziz. Besok dah menang jadi majlis tertinggi lupa balik org melayu. Akan di puja balik nawawee le untuk tunjuk dia liberal dan tak rasis. kasi buang menteri begini

    BalasPadam
    Balasan
    1. Najib Razak bebalkah anda calonkan mamat nih masa PRU13 dulu. Kalau dia dilantik untuk MT maka jadi cacatlah UMNO sampai bila2.

      Padam
  5. Kekadang tak perlu layan sanagt mangkuk nih. Sejak dari video Negarakuku ngan vido mengamuk di pejabat TNB gua dah benci kesumat mamat nih. Maka muncul lah liberal2 di muka bumi Malaysia yang membela Cina Bukit nih. Boleh pulak pelakun popular Malaysia berlakun dalam filem Nasi Lemak 2.0, takkan pelakon2 seperti Adibah Nor dan Afdlin Syauki tak kenal siapa mamat nih. Kalau saya, memang tak mau berlakun filem mamat nih, mahupun video klip 30 saat skali pown kerana perangai bodohnya tuh. Kalau mamat nih tak buat perangai begini, ramai saja rakyat Malaysia dalam kalangan Melayu, Cina dan India akan menyokongnya. Sayang sekali dia memang cepat meroyan, otak udang, dan keras kepala.

    BalasPadam
  6. Akak sgt2 sokong komen Hazrey dan Anjungsena, mmg terbaeekler komen dia org. Tak perlu tmbh apa2 lagi cuma mmg pelik bila Namawee ni bagaikan di beri imuniti utk menghina bangsa melayu..malah bagaikan diagung2kan tapi entahlah, akak pon tak tahu nak pikir apa2pun kelebihan si Namawee ni sampai dia begitu sempurna di mata pak Menteri...baru skrg tersedar tp bagaikan dah terlambat ler sbb dia ni x pernah tahu berterima kasih. Aduhaii bangsaku yg sgt baikhati..

    BalasPadam
  7. Kpd pmimpin2 UMNO yg mnyokong Cikgu Mohd Nasir diharapkan benar2 ikhlas membela nasib beliau. Jangan menangguk di air yg keruh . Sebelum ini dilihat tidak banyak pmimpin2 melayu yg berani kehadapan.Semuanya tunggu dan lihat. Cikgu Mohd Nasir berseorangan mnghadapi tekanan & cemuhan. Kini setelah hampir pemilihan agung UMNO maka banyak individu2 yg dilihat cuba mengambil kesempatan untuk mendapat publisiti murahan dgn menonjolkan sifat "pembela bangsa" bagi mempromosi diri utk tatapan khalayak ahli2 UMNO. Pandai sungguh mereka menjual diri mereka. Lakonan mereka cukup mantap tapi amat memualkan. Ramai melayu masa kini yg cerdik sudah celik dgn permainan silap mata mereka. Persoalannya, kenapa pada peringkat awal kejadian tersebut pmimpin2 melayu begitu menikus . Pmimpin2 bukan melayu begitu terkehadapan dalam menjuarai isu2 yg melibatkan bangsa mereka walaupun siasatan belum dijalankan mereka telah menyerang n membuat tuduhan demi tuduhan hingga perkara yg kecil boleh menjadi besar. Baru2 ini pula, "terbit pula drama" seorg pmimpin melayu yg menyanjung se-ekor cinabeng Namewee yg menghina azan & lagu k'bgnsaan hingga sanggup menerima kedatangan cinabeng trsebut d parlimen. Kini pmimpin tersebut begitu agresif menyerang cinabeg Namewee . Menjadikan Namewee yang merupakan figur anak muda kaum pendatang yang sangat kurang ajar, biadap dan tak kenang diuntung sebagai lambakan kemarahan. Semua lakonan mereka hanyalah utk menonjolkan diri sebagai pejuang melayu tulen dalam pemilihan agung UMNO tidak lama lagi. Kononnya mereka begitu mengambil berat soal survival bangsa melayu. Haktuiiihhhhhhhhhhh ! Aku berharap lebih ramai perwakilan UMNO yg sedar akan sikap pmimpin2 yg bermuka-muka ini. Singkirkan mereka terus dari parti terbesar org2 melayu. Sedarlah, jika anda masih mengekalkan pmimipin yg sewaktu dgnnya maka kesan buruk yg akan dtanggung bukan kita tapi masa depan anak dan cucu kita. Bangsa2 lain terutamanya cinabeng sememangnnya mahukan lebih ramai ahli politik melayu yg brsikap sedemikian rupa. Memiliki n mengekalkan pemimipin yg mabuk dgn kuasa dan kemewahan akan menjadi virus yg akan membunuh bangsa & agama. Kerana mereka dan juga anda yg mungkin memilih utk memberi tempat kpd pmimipin sedemikian, maka ingatlah maruah bangsa pun mereka tidak bela inikan pula maruah agama Islam tercinta nak diharapkan pembelaan dari mereka. Kirim salam ler jwpnnya.

    BalasPadam
  8. pada saya yg silapnya adalah si menteri..namewee ni mmg jelas racist, terbukti dah pun..kenapa diberi muka malah dibantu dengan dana? makin naik lemak lah dia..

    BalasPadam

Anda bertanggungjawab terhadap komen dicatatkan di entri ini. Setiap komen akan ditapis terlebih dahulu.