Ahad, Oktober 19, 2008

Jika Di Bilik Guru

Sebelum ini klip video pelajar berseragam sekolah melakukan hubungan seks di pelbagai lokasi pernah tersebar. Wajah dan aksi mereka jelas. Kini klip video terbabit dipercayai ditonton jutaan rakyat Malaysia, tua dan muda melalui paparan telefon bimbit.

Terbaru, pelajar lelaki dan perempuan berseragam sekolah berusia antara 13 dan 19 tahun dilaporkan terbabit dalam penggambaran koleksi klip video ‘aksi panas’. Bezanya kali ini dilakukan di dalam kelas.

Jika di bilik guru ..

Barukah kita terkejut?

21 ulasan:

  1. Sangat menakutkan. Saudara ada idea?

    BalasPadam
  2. agaknya terlebih pendedahan mengenai seks daripada guru2 kot...tapi guru tak patut disalahkan sebab memang dah tugas dia...perasaan ingin tahu dan ingin mencuba tanpa memikirkan pro dan kontra itu sendiri yang patut dipersalahkan

    BalasPadam
  3. Salam buat Mazidul. Salam ziarah, salam pagi dan masih tak terlewat untuk ucap salam aidilfitri. Sekadar singgah sekejap. Kita ni sekampung dan satu sekolah lagi. Ingat tak linda yg berambut panjang dulu? Mazidul senior saya setahun. Jumpa lagi. Salam.

    BalasPadam
  4. Keadaan dulu dan sekarang memang sudah berbeza, jika dulu nak berdua-duakan adlh satu perkara yg mustahil kerana kawalan ketat dari pak guard dan guru,nak masuk kelas pd waktu bukan kelas? mmg menyalahi undang2 sekolah kecuali dgn kebenaran guru.Kini pelajar berani memukul guru dan membuat aktiviti yg mencabar pihak sekolah.Jika dahulu ada pelajar yg kantoi berdating,kena sanding depan orang ramai pada hari perhimpunan.Baru dorang serik.Nak bawa handphone pg sekolah? minta maaf...alasan "telefon awam ada" tp bgs juga kerana ia blh melalaikan pelajar.jika kantoi bawa Hp pasti akan dirampas,jika guru yg garang dia terus hempas Hp tuh smpi hancur (Ia mmg berlaku dpn mata saya, hp rakan)
    Guru kita perlu kembali seperti dahulu,jika tidak pelajar akan pijak kepala dorang.

    www.afeazd.co.cc

    BalasPadam
  5. salaaam......kisah kawan saya harus dijadikan iktibar. guru sains marahkan anak murid di makmal kerana bising menaikkan darah guru. ditegur dia membalas sambil bertekak secara berhadapan sambil bercekak pinggang.bayangkan cara dia melawan,bila ditimbang2 guru tu pun bertolak ansur la sbb tak nak kena lain plak. bila direport ke HEP guru tu plak yg kena marah. ikut peraturan, sekolah skang guru tak bleh bawa rotan n pembaris panjang,hukum panjat kerusi pun x bleh sbb kalu jatuh mak bapak akan marah,x bleh jeling n macam2 lagi la....

    geram saya mendengarnya.jadi apa kekuatan guru skang untuk menegur n memberi pengajaran kpd pelajar sedangkan bentuk hukuman yg pernah dulu kita orang lama pernah rasa x dpt dirasai oleh pelajar skang.

    sbb tu lah pelajar skang naik tocang sbb dia tau guru tak bleh wat ape2.kesian kan guru2 skang.

    saya sangat berharap segala akta tindakan n hukuman kepada pelajar dipinda semula dan dikhabarkan kepada umum agar kredibiliti guru tidak dikotak katikkan oleh pelajar.walaupun hanya sebilangan pelajar yang sebegitu tapi kebiadapan mereka amat mengecewakan.saya dah tak hairan tentang isu2 seks dikalangan pelajar sekolah ni. sbb tanpa diwar2kan diakhbar pun saya da bleh tgk sendiri kelakuan mereka melalui youtube n website2 yg bukan sekadar pelajar sekolah shj malah pelajar ipt juga. apalah nak jadi dunia skang ni. yang banyak orang kita juga, yg samseng plak kaum lain plak.sebenarnya da runtuh institusi kekeluargaan skang.
    anak2 muda banyak yang hanyut dgn dunia hiburan dan pergaulan tanpa batasan.moga2 anak2 saya tidak menjadi sedemikian na'uzubillah.

    BalasPadam
  6. Rasanye pengaruh dr kemajuan IT la...Dah senang sangat budak ni nak dapat benda-benda macam ni. Nak pantau pun, mustahil 24 jam budak-budak ni ada depan mata.Perkara ini terjadi mungkin masa kita terlepas pandang.

    Dia orang dah jauh ke depan sebelum waktunya.

    Mungkin lebihkan didikan agama dan tumpukan perhatian dapat mengelak daripada masaalah ini berulang. Wallahhualam.

    BalasPadam
  7. Mungkin ibu bapa juga perlu lebih prihatin terhadap perangai anak-anak mereka..

    Kawal tingkah laku, jika buat salah, tegur dengan sebaikknya. Banyak yang saya lihat, ibu bapa kurang ambil peduli pasal anak-anak. Malas belajar dibiarkannya. Keluar rumah tak tentu hala, tak pernah di tegur.

    Harap ibu bapa lebih prihatin..

    BalasPadam
  8. Akmal,

    1) Parent sibuk sangat 24-7.
    2) Handphone sekarang canggih.
    3) Jiwa remaja sentiasa ingin mencuba.

    BalasPadam
  9. dude,

    wa sekolah dulu tak de lak terfikir nak buat bende2 mcm ni... may be pasal masa tu negara kita so-called "susah"... la ni ramai org consider negara dah "senang" .. jadi tak ambil kisah...bende2 yg tak berfaedah depa buat....

    pihak kementerian nampak gaya lebih pentingkan "result"..tiap tahun nak tunjuk result budak2 ni semakin "gempak"..kalau ada sorang dapat semua A1 .. masuk suratkhabar mcm nak rak.... bila bende2 mcm ni keluar...terus tuju pada mak bapak....depa kata kita tak pandai ajar anak!!

    My 2 sen!!!

    ManB

    BalasPadam
  10. Hmmm..mcm2 murid sekarang ni...diaorang ni muda lagi tak tahu halal haram...pendidikan islam cuma menjadi mata pelajaran di sekolah tapi tak dipraktikkan, ibu bapa pun tak bagi penekanan pada agama, hmm..apa perasaan ibu bapa bila tahu menda2 macam ni jadi ek..hmmm....

    BalasPadam
  11. Apa la nak jadi dgn budak2 skarang. Belum akil baligh pun dah pandai buat benda2 camtu. Camna diorang membesar nnt? Moga diberi hidayah oleh Allah.

    BalasPadam
  12. Demang, 'nakal' sungguh budak sekarang ni. Budak dulu nakal juga tetapi kegiatan lebig tersembunyi.

    Hamizah, pendidikan seks hah? Masa zaman saya tak ada, so tak tahu apa cikgu ajar .. 'Semua belajar sendiri, ilmu tak cukup sebab itu tak dipraktikkan :)

    Linda, kelas 4 sains?

    Afeazd, best sekolah awak, kalau kantoi berdating boleh bersanding yer?

    Mawardesa, remaja punyai banyak persoalan, mereka mencari jawaban hanya daripada teman seangkatan. Mungkin tiada tempat rujukan tepat.

    Arryani, remaja boleh mengagguk bila depan ustaz, di belakang belum tentu.

    Nana, remaja ni satu hari nanti akan jadi ibu bapa, ketika itu jika sedar mungkin terlambat.

    Mimi, teknologi seringkali disalahgunakan ..

    ManB, dude, remaja dulu buat jugak kut sebab ingin mencuba. Barangkali tak berapa ramai berani sebab mak bapak garang. Tak tertahan rotan singgah di punggung. Sekarang ni, macam orang putih la, it's fun to see themselve in action. Kita sama2 jaga anak eh?

    No need to reveal, mak bapak akan kata 'Ish! bukan anak aku'

    Knowlee, ada remaja buat secara terbuka, secara tersembunyi berapa ramai la agaknya, kan?

    BalasPadam
  13. masalah bile teknologi tinggi sangat..
    disalah gune plak dah...
    bile takde teknologi,susah pulak..
    hurm...

    BalasPadam
  14. setuju ngan arryani.. terapkan didikan agama pada anak2.. dan pastikan terapan tu benar2 meresap ke dalam jiwa anak2.. jadi tak delah depan ustaz mengangguk, belakang ustaz lain ceritanya.. macam sembahyang, kalau benar2 berkat, pasti hati pandai menimbang di antara benar dan salah.. tapi kalau ibadat tidak dapat menahan dari melakukan kemungkaran, maknanya ada something wrong dengan ibadat kita.. pasti ada yang tidak lengkap..

    BalasPadam
  15. La haw lawalaa quwwata illa billahil aliyil azim.........

    What the hell is going to our students?......

    BalasPadam
  16. jika di bilik guru? hmm..payah nak jawab tu.. dan payah jugak nak pointing jari kat siapa tu..

    yg pastinya.. budak2 sekolah sekarang semakin hari semakin 'bijak..'!

    bukan bijak dlm ilmu pelajaran..bijak dlm ilmu kemaksiatan..!!

    BalasPadam
  17. wahhh..putu bambu..sungguh keras ayat anda di bawah sekali hehehe...budak..dewasa...semua sama jer...nafsu tetap nafsu..tapi kan bang mazidul..kalau dalam bilik guru...memang classic laa hahahahah..mau riuh satu negara hahahaha...budak budak sure raya sakan..and definitely para para guru akan dapat tomahan yang hebat selama bertahun tahun..nauzubillah...

    BalasPadam
  18. Salam,

    1. Secara peribadi profesion guru kini tidak lebih hanya sekadar sebagai sebauh pekerjaan sahaja. Tiada roh, tiada sirah suci dalam jiwa guru-guru masakini untuk menjadi pendidik sejati.

    2. Apa yang terdapat dalam minda mereka-mereka ini adalah pendapatan tetap, elaun yang tinggi, masa kerja yang kurang, cuti hujung minggu yang panjang, kenaikan gaji tahunan yang tinggi, lokasi mengajar yang memenuhi citarasa sendiri atau berdekatan dengan bandar-bandar utama.

    3. Kualiti mengajar macam mana? Bercakap tentang aksi lucah murid2 di kelas baru-baru ini secara peribadi sekiranya guru-guru ini lebih peka, bertanggungjawab, perihatin, mereka akan pasti dapat menghalang gejaal ini dari berlaku.

    4. Saya percaya kementerian pelajaran telah mengeluarkan larangan membawa telefon bimbit ke sekolah namun ia hanya setakat larangan kementerian sahaja tanpa pihak sekolah mengambil satu mekanisma yang menjamin kepuasan kepada semua pihak.

    5. Kalau guru pun bermain sms semasa perhimpunan mingguan, inikan pula anak murid sendiri. sebab itu guru-guru yang berkenaan kena tampar dengan anak murid sendiri sebab mereka sebenarnya perlu diajar dan disedarkan. Cuma kejadiannya berlaku diluar jangkaan kita

    BalasPadam
  19. Bro mazidul

    Remaja sekarang semakin menjadi jadi, agak mendukacitakan bila seorang guru diperlakukan begitu. Dulu dizaman saya belajar guru masih dihormati mungkin setelah tahun 2000 sikap pelajar mula berubah

    BalasPadam
  20. dah makin tak senonoh budak sekarang...tak malu ker mereka ni...aiii..malu sebagai bangsa serta rakyat malaysia..kate negara maju tapi penduduk macam negara mundur...teruk tol..

    BalasPadam

Anda bertanggungjawab terhadap komen dicatatkan di entri ini. Setiap komen akan ditapis terlebih dahulu.