Rabu, Oktober 05, 2011

ENTITI DI ANTARA DUA SEKOLAH

"Mazidul, boleh ke tolong pergi ke sekolah anak saya di Seksyen 24, Shah Alam?," soal rakan.

"Kenapa?," balas saya.

"Di sekolah itu selalu sangat berlaku kes histeria dan terdapat saksi mendakwa ternampak entiti setinggi bangunan. Ada juga kata, orang bunian tinggal di kawasan di antara dua sekolah itu. Pernah disuruh berpindah, dia orang kata, sudah terlalu lama tinggal di situ," sambungnya lagi.

Malam tadi kira-kira jam 11.30, saya, Razali dan kru Penyingkap Fakta, Jet, tiba di lokasi dimaksudkan. Kami disambut oleh Boy dan Farid.


"Sudah bertanya ke dengan pengawal keselamatan?," soal saya kepada Farid.

"Sudah tetapi dia kata tidak tahu tentang sebarang kejadian ganjil berlaku di sini. Dia suruh saya merujuk kepada pengawal keselamatan sekolah satu lagi," jawabnya.

Untuk rekod, terdapat 2 Sekolah Menengah Kebangsaan di kawasan sama, sekolah lama dan sekolah baru. Kedua sekolah terbabit terletak bersebelahan, hanya dipisahkan longkang besar.


Berikut gambar sekolah lama ...


... dan ini sekolah baru ...


Pantas Razali dan Boy bergerak ke pondok pengawal terbabit manakala saya, Farid dan Jet menunggu berhampiran jalan besar di hadapan sekolah.

Kira-kira 10 minit kemudian mereka muncul semula dengan wajah kecewa.

"Saya telah memperkenalkan diri tetapi pengawal keselamatan itu berkata dia takut sebab di sini pernah berlaku kes samun pada malam hari," jelas Razali.

Beberapa minit kemudian, kru 666 didatangi dua remaja menunggang motosikal serta ramai rakan mereka.

"Saya pelajar sekolah ini. Di sekolah ini memang banyak ...," kata penuntut berusia 17 tahun itu.

"Banyak apa?," soal saya spontan.


Soalan saya itu tidak dijawab.

"Cuba pergi ambil gambar di kantin, dekat tong sampah, padang di hadapan ini dan stesyen bas, mesti dapat punya! Di sekolah ini kes histeria memang banyak kali berlaku," ujar pelajar sama.

Berbekalkan informasi itu kami memulakan tinjauan.


Klik di sini untuk membaca perincian hasil tinjauan terbabit.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Anda bertanggungjawab terhadap komen dicatatkan di entri ini. Setiap komen akan ditapis terlebih dahulu.