Rabu, Jun 06, 2012

PENGAKUAN MARSHA SI PEREMPUAN SIMPANAN (18SX)

Petang semalam, saya dihubungi melalui telefon oleh gadis memperkenalkan dirinya sebagai Marsha, 32 tahun.

"Sejak berusia 25 tahun, saya berkenalan dengan ahli perniagaan, 20 tahun lebih tua berbanding usia saya. Sejak awal perkenalan, saya tahu dia telah berkahwin dan mempunyai dua anak. Dia memang penyayang dan selalu mengambil tahu mengenai diri saya. Beberapa bulan setelah bertemu, dia membelikan saya kereta dan membayar sewa rumah saya duduki," ujar Marsha.

"Berapa bayaran sewa rumah?," soal saya.

"Lebih kurang RM600 sebulan," balasnya.

Tambah Marsha lagi, biarpun sudah berkeluarga, lelaki terbabit sering menghantarnya pergi ke pejabat pada waktu pagi dan menjemputnya ketika pulang.

"Hampir setiap hari, kami makan bersama. Sesekali, jika kami terserempak dengan kawan dia, saya diperkenallkan sebagai 'kawan'. Saya tidak pernah berasa berkecil hati kerana amat memahami keadaan dia. Dia sudah berumah tangga, nanti bimbang jika kisah hubungan kami sampai ke telinga isterinya," celah Marsha.

"Berapa lamakah perhubungan itu?,' tanya saya.

"Kira-kira 7 tahun, sehingga ke hari ini," balasnya spontan.

"Jadi apakah sebenarnya masalah awak?," soal saya.

"Terus-terang, beberapa kali saya cuba melarikan diri daripada dia tetapi perasaan sayang itu semakin menebal. Pernah saya tidak mengangkat panggilan telefon dia selama dua minggu tetapi akhirnya saya tewas dan menjawab juga. Dia tidak pandai marah, dalam erti kata lain, penyabar. Apabila panggilan telefon tidak berjawab, dia berulang kali menghantar pesanan ringkas, 'You di mana?', 'Apa terjadi?, sebab dia tahu kami tidak bergaduh. Seperkara lagi, dia tidak pernah cemburu tetapi tidak tahulah sekiranya perasaan itu disembunyikan. Contohnya, kalau hendak keluar dan berjumpa dengan kawan lelaki, saya hanya memaklumkan dia," jelasnya.

"Status awak, perempuan simpanan?"

"Entahlah! Kalau dia bujang dan mempunyai ramai teman wanita, selain saya, saya dianggap perempuan simpanan juga ke?," soal Marsha.

Sukar saya menjawab soalan dilontarkan kerana pada hemat saya, 'perempuan simpanan' lazimnya wanita mempunyai hubungan sulit dengan suami orang dan dia dibayar oleh lelaki terbabit.

"Dia memberikan wang tunai bulanan kepada awak?"

Soalan itu saya kemukakan.

"Bagi kalau saya minta. Untuk pengetahuan encik Mazidul, dia bukanlah berstatus 'Datuk' tetapi hasil perniagaan membekalkan barangan keperluan pejabat dijalankan mencukupi untuk dia menampung kehidupandengan selesa," terang gadis itu lagi.

"Adakah dia kekasih pertama awak?," tanya saya.

"Ya. Atas sifat ingin tahu, saya juga mengadakan hubungan seks pertama kali sekaligus menyerahkan dara saya pada usia 26 tahun. Kejadian itu berlaku di rumah sewa milik dia. Kini perkara itu sudah menjadi rutin, purata 4 kali sebulan kami akan bersama di apartment saya huni. Pada awalnya saya aktif sewaktu mengadakan hubungan seks, maklumlah usia ketika itu lebih muda dan pastinya bertenaga. Sekarang berbeza, saya mahu dia melayan saya bak puteri raja di katil," ujarnya.

"Adakah awak pernah mencurangi perhubungan sejak mengenali 'Sugar daddy' itu?"

"Secara jujut pernah beberapa kali namun nafsu saya tidak pernah terbuka, saya menjadi seperti batang kayu. Mungkin saya mampu kembali normal jika ditakdirkan bertemu dengan lelaki lebih baik berbanding dia," balas Marsha.

Marsha meminta saya tidak mendedahkan lokasi dia tinggal dan identiti dirinya.

"Fikiran saya runsing, terasa diri ini bodoh kerana tidak mengetahui hala tuju perhubungan ini. Sejak mengenali  dia, empat lelaki lain cuba mendekati saya. Saya berterus-terang kepada mereka. Saya katakan, saya bukan perempuan baik dan tidak sajak untuk mereka. Sebilangan lelaki itu menerima kenyataan secara terbuka dan kemudian mengundurkan diri, ada juga masih menunggu. Kusut bila memikirkan, kalau saya tua kelak tanpa suami dan anak, siapakah bakal menjaga saya? Saya dapat menjangka, majoriti pembaca blog encik Mazidul akan melabelkan saya perempuan bodoh tetapi ketika ini saya memang sudah tidak mampu untuk melarikan diri," katanya.

Perbualan terhenti buat seketika. Terdengar suara tangisan Marsha di hujung talian, dia teresak-esak.

"Mengapakah awak perlu menangis? Sedangkan keputusan  samada untuk meneruskan perhubungan itu atau sebaliknya berada di tangan awak?," soal saya.

"Itulah. Ramai orang tidak berupaya memahami jiwa saya. Dia terlalu menyayangi dan ...," celahnya.

"Oh! Barangkali dia bersikap seperti lelaki Nigeria, menitipkan ayat manis dan kerap dianggap caring oleh gadis tempatan?," usik saya.

Dia tertawa. 

Marsha mengaku, seorang daripada pelayar blog ini dan pernah membaca entri mengenai hubungan lelaki warga Nigeria dan wanita tempatan.

"Biarpun sudah berusia. lebih 50 tahun, dia tidak pernah gagal menghubungi saya setiap hari. Kalau tidak pada waktu pagi, dia menelefon saya pada waktu petang. Saya dapat merasakan, isteri dia mengetahui perhubungan kami tetapi mungkin enggan berbuat bising. Jika saya berpindah ke lokasi jauh dari tempat saya tinggal sekarang, mungkinkah saya berupaya mengelak daripada terus bersama dia?," soal gadis itu.

"Alah! Sejauh manapun awak melarikan diri, andai hati dan perasaan telah 'diikat', rasanya awak akan tetap kembali kepada dia," celah saya.

"Betul! Amat sukar untuk saya melupakan dia," keluhnya bersuara perlahan.

"Apapun, itu keputusan awak sendiri," balas saya.

Sebelum ini saya pernah memaparkan entri kisah benar berhubung perempuan simpanan, Sofea, klik di sini.

Lazimnya jika perempuan simpanan bergantung hidup sepenuhnya dengan bantuan ekonomi dihulurkan oleh 'Sugar daddy', sebaik ditinggalkan, wanita terbabit akan kehilangan arah tuju dan kurang pandai berdikari untuk meneruskan kehidupan.

Barangkali kerana sebelum itu, majoriti mereka hanya perlu mengangkang untuk memperoleh kemewahan dikecapi.

16 ulasan:

  1. Hendak seribu daya, taknak seribu dalih. Tepok dada tanya iman...adakah ini yg dia hendak dari lelaki tu, hanya seks.
    Fikirkanlah, lelaki yg bertanggungjawab adalah lelaki yg tidak sanggup merosakkan hidup org lain apatah lagi isteri dan anak2nya.

    BalasPadam
  2. Sedih dan ikhtibar~~


    mohon sebar~~

    BalasPadam
  3. rasanya marsha perlu serius meikirkan tentang masa depan. hubungan tanpa ikatan macam ni takkan bawa dia ke mana-mana...

    BalasPadam
  4. baca topik ingatkan marsha milan londoh... rupa2nya marsha lain...

    http://buasirotak.blogspot.com/

    BalasPadam
  5. Alasan sudah ada : 7 tahun menyerahkan jiwa & raga adalah satu jangka masa yg sgt lama. Cuba bayangkan seorang bayi yg dikandung, dilahirkan, merangkak, bertatih, berjalan & berlari hinggalah mula bersekolah di dalam darjah satu. Lama kan?

    Jawapan sudah ada : Kembali ke pangkal jalan.

    Cara sudah ada : Bertaubat yg sebenar-benar taubat & belajarlah dgn guru agama (hanya dgn mendasari & mendalami dari sudut agama yg dpt menjentik nurani mu Dik).

    Jangan biarkan belaian sang arjuna, material & nafsu beraja di hati.

    Tekad & tetapkan hati mu - it's now or never...

    BalasPadam
  6. Untuk Marsha...yang lebih baik adalah perkahwinan. Boleh cuba mcm kisah dlm filem Ombak Rindu...kan dapat pahala walau pun sediakan air segelas untuk suami yg sah...pahala akan lebih berganda2 kalau melayani suami di katil...

    BalasPadam
  7. Spesis lelaki dah kurang apatah lagi yang budiman..Terjebak dadah,mak nyah & gay..
    Lelaki sudah berkahwin dilihat lebih budiman kerana kebanyakannya berpengalaman dalam menangani kerenah wanita selain faktor kewangan yg stabil..
    Saya berpendapat sebaiknya marsha tinggalkan saja walaupun perit kerana perhubungan ni takkan ke mana.. 

    BalasPadam
  8. Marsha perlu bulatkan tekad. Kalau tak mau...seriously go for it. Hubungan macam tu takkan ke mana-mana.

    BalasPadam
  9. Bro Mazidul, Sedikit komen buat Marsha dalam hal ini...
    Marsha, Raikan hidup anda dengan pilihan yang lebih baik, Ada banyak pilihan untuk bahagia dan cuma ada satu sahaja yang tepat
    Tepuk dada tanya iman...

    BalasPadam
  10. What an ironic topic.. There's something to Martha's "faithfulness" to a man she can't call husband. Love or lust? Either one wins.

    BalasPadam
  11. lebih baik kahwin. halalkan hubungan. teruskan hidup

    BalasPadam
  12. Jalan ceritanya seperti terkena ilmu guna-guna...kena berubat ni...

    BalasPadam
  13. SMTI-Pompuan nak duit, lelaki nak apa? ok chiaou!

    BalasPadam
  14. assalam ...

    maybe pada ...

    time muda .... : tak kisah laaa, ....aku tak kacau orang pun, aku masih muda dan maybe hidup lama .... buat apa nak bebankan pkran sebab "orang itu" mampu beri segalanya ..... kemewahan, kesenangan, ambil berat dan selalu bertanya khabar ..... pendek kata ... ini adalah kehendak aku sendiri .....

    bila dah dimakan usia : .. aku tak sanggup lagi hidup sebegini, memang aku diberi kemewahan, kesenangan, dijaga bagai minyak yang penuh ... tetapi aku rasa "kosong" ... aku macam rasa dosa aku maybe tak akan diampukan ....

    kesimpulannya : selama mana kita sanggup bergelumang dengan dosa ....usia semakin meningkat dan bukan semakin muda. Rasanya ... kalau diputarkan masa itu .... mesti ego tinggi, riak dll ... tetapi sekarang ... berubah nada ....

    sementara masa masih ada ... lakukan yang terbaik untuk diri sendiri ....

    BalasPadam
  15. saya dapat rasakan yg Marsha bcerita kpada En. Mazidul bukn semata2 untk mmbolhkan En.Mazidul bkongsi kpada pmbaca mgenai hidupnya.Tetapi jga untk mndapatkn "sesuatu" yg bolh mmbawa kmbali sinar dlm hdupnya."sesuatu" yg sya mksdkan dsini ialah nasihat mhupun kata2 yg bolh myedarkn Marsha bhawa Allah brsamanya..jsteru,smoga En.Mazidul bukn sja mnjadi pndengar kpada pmanggil2 atau si pelaku,ttpi jg mmberikn mereka ssuatu yg bolh mmbuka mata mreka bahawa Allah sntiasa brsama hambaNya.

    BalasPadam

Anda bertanggungjawab terhadap komen dicatatkan di entri ini. Setiap komen akan ditapis terlebih dahulu.