Ahad, Mei 04, 2014

3 SEBAB UTAMA GADIS DAN WANITA TERJERUMUS KE KANCAH GRO

Antara sebab gadis dan wanita Melayu menjadi pelayan pelanggan, GRO di pusat hiburan.

1. Keruntuhan rumahtangga

Ramai GRO berstatus janda dan mempunyai anak dijaga sendiri atau tinggal bersama orang tua. Jika di sepanjang perkahwinan mereka menjadi suri rumah sepenuh masa, sebaik bercerai, mereka bak kehilangan arah tujuan tanpa sumber pendapatan. Ketika dibebani tanggungjawab rutin, pelawaan kenalan untuk bersama bertugas sebagai GRO lazimnya pasti memancing perhatian mereka. Andai janda kecewa itu masih muda, gebu dan rupawan, kehadiran mereka di pusat hiburan, bak magnet menarik perhatian ramai pelanggan lelaki. Lelaki dahagakan belaian berbayar. Wang diperolehi oleh GRO, digunakan untuk menyara kehidupan keluarga tanpa kehadiran suami.


2. Kehidupan usia muda dipunahkan oleh teman lelaki

Sangat malang sekiranya gadis sunti menyerahkan tubuh mereka kepada teman lelaki atas nama cinta. Sebaik hubungan berakhir, majoriti mereka berasa diri lunyai, sekaligus kurang atau tidak lagi bernilai. Dihantui oleh perasaan sebegitu, mereka terbuka kepada sindrom alang alang menyeluk pekasam, biar sampai ke pangkal lengan. 

Ringkasnya, tiada imbuhan lumayan diperolehi di sepanjang waktu melayan nafsu bekas teman lelaki berbanding bayaran diterima hasil memenuhi kehendak ditagih oleh pelanggan di pusat hiburan. Difahamkan, pendapatan bulanan terendah diperolehi oleh GRO, RM3,000 dan jika mereka melakukan kerja 'ekstra', gaji diraih mampu mencecah belasan ribu ringgit.

 3. Memburu kemewahan

Majoriti daripada GRO tidak berpelajaran tinggi dan cetek ilmu agama. Namun tidak dapat dinafikan, segelintir daripada mereka, penuntut institusi pengajian tinggi. Wang diperolehi hasil digomoli lelaki digunakan untuk membeli barangan keperluan harian tidak mampu ditampung dek wang pinjaman. Kelompok ini tidak ramai tetapi status 'pelajar' itu sentiasa lebih memikat perhatian lelaki hidung belang. Majoriti GRO, ingin memburu kemewahan hidup, oleh itu mereka sanggup berbuat apa sahaja sehingga menjadi pelacur sambilan. 

Berbekalkan imbuhan ribuan ringgit sebulan, mereka berpeluang tampil dengan pakaian bergaya dan memiliki gajet terkini. 

Itu realiti kehidupan GRO.

4 ulasan:

  1. 5 RUKUN ISLAM

    1. Mengucap dua kalimah syahadah.
    2. Mendirikan solat.
    3. Menunaikan zakat.
    4. Berpuasa di bulan Ramadhan.
    5. Menunaikan haji di Mekah bagi yang mampu.

    6 RUKUN IMAN

    1. Beriman dengan Allah subhanahu wa taala.
    2. Beriman dengan para malaikat.
    3. Beriman dengan kitab-kitab suci.
    4. Beriman dengan para Rasul.
    5. Beriman dengan Hari Akhirat.
    6. Beriman dengan Qada' dan Qadar.

    BalasPadam
  2. Di dunia ni yg syurga itu neraka dan yg neraka itu syurga. Sokong undang2 syariah islam. Jgn termasuk tipu daya dajjal.

    BalasPadam

Anda bertanggungjawab terhadap komen dicatatkan di entri ini. Setiap komen akan ditapis terlebih dahulu.