Selasa, Jun 29, 2010

Kota Kaherah

Assalamualaikum ...

Alhamdulillah, saya dan krew tiba di Kaherah, Mesir pada jam 6 pagi, 26 Jun lalu. Kaherah atau Cairo, kota besar berdebu dihuni lebih 20 juta penduduk.

Kami berada dalam keadaan selamat dan menetap di hotel di tengah kota. Semua perancangan untuk menzahirkan misi sebenar tidak saya dedahkan di sini. InsyaAllah, akan saya catatkan kemudian dapat. 

Menarik? Ya, memang menarik. Teksi di Kaherah majoriti model lama seperti teksi digunakan di Malaysia pada awal tahun 70 an. Majoriti tidak mempunyai sistem penghawa dingin manakala pemandu mengendalikan kenderaan mereka bagai di litar F1. Bayangkan, suhu mencecah 40 darjah Celcius, mujur tidak berpeluh kerana cuaca panas kering.

Dalam jangka waktu terdekat, jika perjalanan ini selamat, InsyaAllah banyak gambar akan saya kongsikan bersama pembaca semua.

22 ulasan:

  1. Bro Mazidul. Ahlan wa sahlan ke Kaherah. Apa hajat 999 ke sini?

    -org sayyeda zeinab

    BalasPadam
  2. salam bro mazidul. kami di sini mendoakan kesejahteraan bro serta krew2, dan semua yang bersama anda disana selamat dan dipermudahkan segala urusan. Amin

    BalasPadam
  3. semoga dipemudahkan segalanya yer...Selamat pergi dan selamat kembali..Amin!

    BalasPadam
  4. Salam MAS..

    selamat mejalankan misi dengan jayanya. Insya Allah. :)

    BalasPadam
  5. Salam BRO.

    Moga selamat dalam misi. Selamat menjalankan tugas dan kembali dgn selamat nanti.

    Ehhhh ada masa tak nak intai kot2 ada Fridge Magnet yg cute lagi menarik di sana? hehehehe... sambar ler satu, BRO.

    BalasPadam
  6. saudara,

    didoakan semoga perjalanan pergi dan balik ke tanahair diberkati, selamat dan dilindungi-NYA
    jika berkesempatan, boleh nikmati sup kaki kambing/lembu terbaik di kaherah..dan tulang rusuk kambing panggang...

    BalasPadam
  7. Semoga perjalanan saudara baik dan aman sejahtera...amin

    BalasPadam
  8. Waalaikumussalam w.r.t,

    Alhamdulillah.

    Tekad, nekad & kuatkan semangat, InsyaAllah.

    BalasPadam
  9. salam,

    Moga dipermudahkan segala urusan....

    BalasPadam
  10. Uiyoooo... dengan suhu mcm tu, teksi tak beraircond... mak aii... tentu mcm dalam sauna kan? Vic leh bayangkan..... isk isk isk...

    Tak sangka ye Kota Kaherah begitu... ingat lagi ketika Vic ke dubai... takde langsung teksi buruk... semuanya teksi berkereta mewah.. paling koman pun Honda Accord... amat susah nak jumpa kereta buruk di jalan...

    Rupanya banyak beza diantara negara2 arab ye... barangkali sama beza seperti Indon dan M'sia.

    BalasPadam
  11. dah sampai mesir rupanya...semoga slmt dlm segala hal n mendapat lindungan Allah selalu...Amin

    BalasPadam
  12. saudara mazidul

    sebagai peminat laporan (uiks peminat laporan? hehehe). saya sentiasa mendoakan kesejahteraan dan keselamatan saudara2 islam dan krew anda.

    saya di sini, belum mampu utk ke sana. di sini, bersama2 kawan2 yg lain sekadar menjadi penterjemah di palestinkini.info sebagai sokongan terhadap palestin dan kebencian terhadap israel.

    regards
    faizulamin.net

    BalasPadam
  13. take care ya abg dul
    semoga selamat sampai & selamat kembali..amin..

    BalasPadam
  14. Salaam saudara Mazidul,

    Saya doakan misi saudara dan sahabat sekalian berjaya dengan jayanya. Semoga sentiasa berada didalam rahmat dan dipelihara oleh Allah hendaknya.

    Wassalam

    BalasPadam
  15. Cubalah google tajuk BANGSA MELAYU MENGIKUT ULAMA AHLU SUNNAH WAL JAMAAH, maka akan kenalah kita tentang hakikat bangsa ini.

    Dan cubalah google pula tajuk-tajuk berikut agar kita kenal Si Kitul dan Raja Mandeliar yang mencari peluang dan ruang untuk melumpuhkan bangsa ini, iaitu:-

    (a) http://www.mediafire.com/?ne2dmyeinzo
    (b) Jaringan Wahabbi Sdn Bhd
    (c) Jom Kenali Dr Maza & Co
    (d) Ahlul Bait Yang Dicerca
    (e) Tok Ayah Zid Kedai Lalat
    (f) Kuasa Tiang Kepada Cita-cita
    (g) 40 Mutiara Hikmat Serambi Mekah

    FAKEH KHALIFAH SAKA

    BalasPadam
  16. Mudah-mudahan misi berjaya.

    Jangan lupe singgah piramid...

    BalasPadam

Anda bertanggungjawab terhadap komen dicatatkan di entri ini. Setiap komen akan ditapis terlebih dahulu.