Selasa, Jun 01, 2010

Mayat Bayi Hijau Dijumpai

Mayat bayi baharu dilahirkan ditemui pada jam 6.15 petang tadi dibuang di tepi jalan di SS2/48 Damansara Jaya, Damansara, Petaling Jaya, Selangor. Ketika tampalan ini ditulis, polis dan wartawan masih lagi berada di lokasi.

"Polis peronda jumpa mayat berkulit cerah masa hujan, body dah jadi hijau dalam keadaan tertiarap," ujar wartawan 999, Norasliza Norasikin Mohd Yusof menghubungi saya 15 minit tadi.

Kini dia berada di lokasi. Menurutnya mayat terbabit ditemui di jalan di belakang rumah teres 2 tingkat.

'Tinggal macam itu sahaja tanpa ditutup, bayi lelaki', antara kandungan pesanan ringkas dihantar Liza pada jam 7.45 malam tadi.

Berikut gambar dihantar Liza menggunakan MMS kepada saya.

39 ulasan:

  1. Ya Allah...kejamnya! Tu orang binatang pun x buat mcm tu....

    BalasPadam
  2. memang kurang ajar!!! benci ade manusia macam ni

    BalasPadam
  3. org malaysia sendiri pun dah kejam mengalahkan israel !!

    BalasPadam
  4. saya menangis bila tengok gambar ni.
    serta merta peluk anak lelaki & cium dia banyak2 kali. =(

    BalasPadam
  5. Selagi hukuman jenayah Islam (Hudud) tidak tertegak di bumi Islam bernama Malaysia ini.
    Selagi itulah masalah ini akan berterusan..

    BalasPadam
  6. Nak mengalir airmata tgk gambar ni. Mana letaknya hati seorang ibu dan perempuan masa dia buang bayu ni... sekurang2nya sifat sebagai manusia.

    BalasPadam
  7. apa la nak jadi skrg ni... sedih tgk hampir setiap hari ada org buang bayi.. nmpak sgt skrg kita dah kembali menghampiri zaman jahilliah..

    BalasPadam
  8. Masya Allah....
    apalah dosanya sikecil ini..

    BalasPadam
  9. salam.....cuma nak ckp org yg buang bayi tu memang tersangat kurang ajar.sedih tengok this picture

    BalasPadam
  10. salam..
    mmg betul lah iklan kat tv..dalam dunia haiwan..tiada manusia..tapi dalam dunia manusia..terdapat haiwan..nielah haiwan2 tersebut..sepatut species yg buang bayi mcm nie..campakk jer dlm kandang rimau..save budget..menitis air mata lihat kekejaman jahiliah moden nie....

    BalasPadam
  11. Innalillahiwainnalillahiroji'un..
    kasihan pada Allahyarham bayi lelaki tu.

    BalasPadam
  12. Ya ALLAH... Kau ampunkan lah mereka ini... ampunkan lah mereka ini.

    BalasPadam
  13. kejam ! sadis !

    mmg betullah...dlm dunai binatang xde manusia tp dlm dunia manusia ada yg mcm binatang..huh?!

    sy xsanggup tgk gambar ni lama2..tringatkn baby saya..tergamak mak bapak iblis tu tinggalkn mcm tu je! tunggulah balasannya..

    BalasPadam
  14. ya Allah... menitik air mata tengok...

    BalasPadam
  15. Bro
    Subhanallah

    Kalau diberikan baby tersebut kepada saya, kan ke lebih bagus. Apapun, didikan Agama Islam (bukan pelajaran sex) yang harus ditekankan. Dengan kekuatan Islam, tidak akan berlaku 'Zina', tiadanya zina, tiada mengandung dan melahirkan anak secara haram yang akhirnya menjadi pembunuh nyawa kecil sebegini.

    Renung-renungkan

    Wallah hu aklam bissawab
    Tak de kuasa nak jawab

    BalasPadam
  16. Kejam!
    Apabila nyawa disamatarafkan dgn sampah, di manakah peri kemanusiaan itu?

    BalasPadam
  17. Tahu buat , tak tahu bertanggungjawab

    .....waktu buat syiok 2 ....,bila berbenih ......melepas ....

    BalasPadam
  18. wahai perempuan sedar jangan jadi bodoh n jangan jadi pembunuh ....

    Don't trust the idiot man ..........

    BalasPadam
  19. abg mazidul.abg patut post pasal laman facebook ni.

    http://www.facebook.com/islam.gemetar.karena.kebenaran?v=wall&ref=mf#!/islam.gemetar.karena.kebenaran?v=wall&ref=mf

    BalasPadam
  20. Ya Allah jahatnya xde perasaan btul org yg buat mcm tu...manusia tp berhati binatang...sedih mengenangkan insan yg tak berdosa jd mangsa kekejaman mcm ni...semoga mereka sedar dan segeralah bertaubat...Amin YaRabbal 'Alamin

    BalasPadam
  21. Tangkap ibu yang membuang anak luar nikah dan juga pasangannya. Pasangannya boleh disahkan bila ujian DNA kepada anak yang mati itu dijalankan.

    Apostate and tithe.

    BalasPadam
  22. macam lampin pakai buang..Astaghfirullahalazim..

    BalasPadam
  23. suka komen winter gurl ~wahai perempuan sedar jangan jadi bodoh n jangan jadi pembunuh ....

    Don't trust the idiot man ..........

    .......

    selalu berpesan dgn anak-anak supaya simpan sedikit sifat malu pada diri sendiri dan kpd ALLAH swt.insyaALLAH semua ini tidak akan berlaku.

    BalasPadam
  24. kalau ya pon takmo anak tuh baiklah diberikan kepada org yg mampu n ada hati nak memeliharanya.. dia ada hak untuk hidup... tunggulah bayi ni tuntut hak dia di akhirat nnt...

    BalasPadam
  25. makin ramai yang cakap pasal buang bayi,makin ramai pulak yg buang bayi..

    makin ramai yang cakap pasal maksiat+zina,makin ramai pulak yang buat maksiat+zina..

    apa nak jadi dengan dunia sekarang???kalau ada masalah,xsalah bagitau org tertentu yg boleh dipercayai...

    tapi jgnlah smpai buang bayi...SEDIIIIIHHHHHH.............

    BalasPadam
  26. mereka semua yang buang bayi ni ada cara. membakar, buang dalam lubang jamban, tempat sampah dan yg terbaru ni di tepi jalan. mereka semua sebenarnya nak menunjuk siapa lebih kreatif dan hebat dalam cara-cara membuang bayi. tapi mereka tak sedar bayi(cahaya mata) adalah rezeki yang tak ternilai Allah berikan walaupun ia adalah bayi luar nikah.

    mmm, tak payah nak kata tak cukup didikan agama, benda ni semua nature. sifat semula jadi seseorang. sanggup ke kita tengok bayi terdampar dekat tepi jalan macamni? dalam keadaan tertiarap? bayi yang lansung tak tahu apa-apa? nau'zubillah.

    cadangan ; kalau dah betul tak nak kan anak tu, gugurkanlah diawal-awal kandungan tu terbentuk. janganlah dibuat begini. paling tidak orang lain tak akan terkilan dan sakit hati melihat perkara sebegini berlaku.

    BalasPadam
  27. xtau nak kata ape lg..tu yg dijumpa..yg ditanam,dibuang..tentu bnyak lagi..kenapa mesti mcm ni manusia hari ini..

    BalasPadam
  28. lailahaillallah.. apa nak jadi la....

    BalasPadam
  29. saya tak sanggup nak tengok gambar tue...menitis air mata...apalah dosa bayi kecil tue...YA ALLAh, kau turunkanlah bala kepada pembunuh itu... :(...Selagi hukum HUDUD tidak dilaksanakan selagi itulah gejala sosial akan terus berlaku...

    BalasPadam
  30. MasyaAllah apa nak jadi dengan manusia nie.. lepas satu, satu.. tak sudah-sudah.. tak kesian ker tengok bayi tu! sendiri yang buat dose kenape insan suci itu yang menjadi mangsa..Tak dapat den bayangkan saat saat si kecil tu menghembuskan nafas nyer.. semoga Allah membalas perbuatan manusia keji ini. Kapada yang lain.. Jadikan Iktibar..

    BalasPadam
  31. Tak akan ada kesudahan selagi hukuman tak dipinda supaya lagi berat. Tak puas hati..macam kes bakar bayi, penjara 2 tahun? patutnya hukum seberat2nya supaya org lain takut nk buat cam ni. frust la ngan undang2 msia ni...

    BalasPadam
  32. nauzubillahiminzalik...nak mennagis tgk gambar ni...saya dahlah tgh menunggu hari..lagi la sedih tgk baby mcm ni.

    jahat mcm FIRAUN, ISRAEL la orang yang buang baby ni.. memamng laknat dunia akhirat
    tak selamat la depa

    BalasPadam
  33. Ya Allah..menitis airmata sy tgk keadaan bayi yg tdk berdosa dibuang tanpa belas kasihan...moga Allah memberi petunjuk dan hidayat pd si pelaku tersebut...

    BalasPadam
  34. zaman jahiliah pun, diorg bunuh bby girl & ditanam...ini main campak je...

    BalasPadam
  35. sian bby tue..dia tk berslh pun..sighhh..ape nk jadi dengan manusia yg ada akal fikiran..binatang lgi pandai jga anak..

    BalasPadam
  36. it's time to wake up...tapi goncang kuat camne pun all these people tak bangun2...seriously...nak main2 pun pakailah protection..

    BalasPadam

Anda bertanggungjawab terhadap komen dicatatkan di entri ini. Setiap komen akan ditapis terlebih dahulu.