Sabtu, Mac 12, 2011

UiTM Di Hati Ku

Pagi tadi saya memberikan ceramah ringkas selama lebih 1 jam di Fakulti Sains Komputer dan Matematik Universiti Teknologi Mara, UiTM Shah Alam, Selangor sempena ProQuest@CS and Media Quest@CS 2011.


Pensyarah dahulu pernah mengajar saya kini menjadi dekan Fakulti, Prof Dr. Zainab Abu Bakar.


Terasa sedikit janggal bercakap di hadapan pensyarah kini majoriti bergelar Doktor dan Professor. Saya diberikan peluang berkongsi pengalaman dan menghubungkaitkan pengalaman terbabit dengan kaedah komunikasi berkesan atau effective communication.

Selepas tamat ceramah, saya dibawa melawat ke pertandingan pengaturcaraan komputer. Lihat gambar sempat saya rakamkan.


Saya berkesempatan bertemu dan berborak bersama pensyarah bertugas sebagai juri pertandingan, duduk di bilik berasingan.


Sebelum acara bermula, lagu Negara Ku dan UiTM Di Hati Ku dinyanyikan semua kakitangan dan pelajar. Hampir mengalir airmata, menghayati lirik lagu menjadi kebanggaan institusi pengajian tinggi melahirkan ramai individu berjaya terbabit.


Berikut kumpulan berjaya menjuarai pertandinga penciptaan montage dan pengaturcaraan .


Terima kasih kepada pihak penganjur menyediakan sarapan pagi dan makan tengahari. Nasi tomato, sedap tetapi saya makan lambat kerana sibuk menjadi penglipur lara.


Apapun saya amat mengkagumi kegigihan pensyarah, tidak jemu mendidik anak bangsa berbekalkan visi kolektif mereka.

Sekalung penghargaan buat mereka semua.

25 ulasan:

  1. yang pakai baju batik warna kuning itu adalah lecturer diploma saya yang kini merangkap rakan sepejabat saya..oh terharunya kerana atas didikan beliau dulu, saya kini berada di UITM...

    Itulah dia, DR FAKHRUL HAZMAN...:)

    BalasPadam
  2. Terima ksih Encik Mazidul kerana sudi meluangkan masa bersama kami semua pelajar FSKM UiTM Shah Alam

    BalasPadam
  3. Uitm di hati ku,
    bestnya,bila nak datang fakulti law plak.?? hehe

    BalasPadam
  4. Terima kasih banyak2 Encik Mazidul sebab sudi dtg ke program kami ini..Dan kalau Encik masih ingat, saya adalah student perempuan yg bertanyakan soalan ke-2 pada Encik pg td.sya berasa bermotivasi setelah mendengar ceramah tersebut.terima kasih diucapkan di atas jwapan bernas dan skill komunikasi encik yg disampaikan dgn begitu baik sekali.

    BalasPadam
  5. Sumi, tq.

    Fatin, kalau nak datang ke rumah orang pun, tuan rumah kena jemput nanti kena caj menceroboh :)

    BalasPadam
  6. yes...Uitm dihatiku ... walaupun dah tinggalkan UITM 8 tahun lalu

    BalasPadam
  7. Mmmmm.. dpt melintas je kat dpn UiTM.

    BalasPadam
  8. kalau dh kena caj menceroboh, nnt kna haramkan plak msuk uitm... org gntung gmbar dekat gate, x bg msuk... huhu...

    BalasPadam
  9. Encik Mazidul memang best!! nampak garang sebenarnya peramah!.. =D senang2 ke UiTM, boleh ke library Encik Mazidul..


    yours
    SH

    BalasPadam
  10. Terima kasih En. Mazidul kerana memeriahkan lagi program kami. ada beberapa soalan yg sy ingin ajukan td, tp masa tidak mengizinkan.. bagaimanapon seandainya ada sesuatu yg tidak disenangi encik ketika berada di falkulti kami.. saya memohon maaf.. bak kata pepatah.. kami budak baru belajar.. andai salah tolong tunjukan..

    BalasPadam
  11. Terima kasih utk sesi yg bermanafaat utk para pelajar kami. semoga berpeluang berkongsi maklumat lagi. -drmarina

    BalasPadam
  12. Assalamualaikum...En.Mazidul..terima kasih kerana sudi berkongsi pengalaman dengan kami..seronok sangat kalau boleh kami nak minta dipanjangkan satu jam lagi .hoho ^o^
    Semoga sihat selalu, dirahmati Allah di mana En,Mazidul berada.

    BalasPadam
  13. UiTM di hatiku <3 senang senang datanglah fakulti pendidikan pula. hehe :P

    BalasPadam
  14. Water Lily, it is my pleasure.

    Syathirah, itulah antara agenda kehidupan saya sebagai a story teller :)

    Yong Sofea, jemputlah, InsyaAllah, I would come.

    Faiz, tiada sebarang masalah cuma bangunan di fakulti majoriti tidak mempunyai lif.

    BalasPadam
  15. UITM di hatiku..... proud to be product UITM.

    BalasPadam
  16. saya kagum dengan pensyarah Uitm yang setia dgn UiTM. Pengalaman mereka membolehkan mereka berhijrah untuk pendapatan lebih baik, tapi mereka setia menyumbang untuk anak bangsa mereka di UiTM.

    Saya salah satu produk UiTM. UiTM di Hatiku memang akan membuatkan air mata mengalir kalau dihayati.

    BalasPadam
  17. terima kasih encik mazidul sebab sudi dtang ke FSKM. seronok sangat menjadi peserta pada hari tu.. tak sangka en.mazidul ni muka nmpk garang.. tapi baik n peramah orang nya.. terkilan sebab tak sempat nk bergambar dengan en.mazidul.

    perkara yang paling menarik hati pada hari tu ialah perkongsian pengalaman en mazidul untuk temuduga di tv3 n jadi DJ di uitm...

    btw.. TQ ye dtang...

    BalasPadam
  18. saya berada di majlis ini dan sangat beruntung kerana dapat mendengar perkara - perkara yang dapat meningkatkan semangat saya sebagi seorang pelajar tahun akhir

    :)

    UITM DIHATIKU | TERIMA KASIH EN. MAZIDUL

    BalasPadam
  19. Salam Heany, yeah! I did read your blog.

    Keep on writing, it is a way how we could gain knowledge, just believe me.

    Good luck in your studies! May Allah be with you always.

    Thanks.

    BalasPadam
  20. Khairul, same goes to you. It is my pelasure to be there with all of you.

    Terima kasih.

    BalasPadam
  21. fakulti sy...kali terakhir dekat fakulti 6 bln lalu..

    BalasPadam

Anda bertanggungjawab terhadap komen dicatatkan di entri ini. Setiap komen akan ditapis terlebih dahulu.