Sabtu, Mac 29, 2014

HANIMURA YAKUZA MAHU TEMBAK NAJIB RAZAK


Sebelum ini, pelajar institusi pegajian tinggi swasta ditahan oleh polis Kedah kerana mencatatkan komen lucah dan berbaur ugutan terhadap Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak.



Klik di sini.

Kini, tersebar pula SATU LAGI ugutan dilontarkan secara terbuka membabitkan Najib.


Jika kenyataan di atas dilihat berunsur ugutan jenayah, pihak polis harus memberkas dan kemudian menyiasat pemilik akaun facebook terbabit, 'Hanimura Yakuza'. 

Mengikut Seksyen 506 Kanun Keseksaan, individu disabitkan kesalahan melakukan ugutan jenayah boleh dipenjarakan  tidak lebih 7 tahun atau didenda atau keduanya.

Kebelakangan ini sebilangan pengendali laman sosial didapati menulis status atau komen mereka secara semberono tanpa mengetahui kesan kepada diri mereka.

Klik di sini untuk lebih mengenali identiti Hanimura Yakuza.

Pisau.net menulis di sini.

Saya difahamkan, beberapa individu bakal membuat laporan polis berhubung kes ini. Ikuti perkembangan tindakan di blog ini.

Tentunya terdapat rakyat Malaysia mengenali pemilik akaun terbabit dan sekaligus memudahkan tugas pihak berkuasa menahannya. Saya percaya dalam tempoh waktu terdekat, dia bakal diheret ke balai polis. 

Tatkala tangan kelak digari, lutut pasti menjadi longlai.


Mereka didapati telah membuat laporan polis, klik di sini.

15 ulasan:

  1. harap abg mazidul panjangkan perkara ini juga kpd pihak PDRM . disaat kita di serang teruk oleh puaka2 yang tak pernah kenal erti "terima kasih" dari luar negara dan dalam negara , masih ade lagi budak melayu nak tunjuk hero tak bertempat .

    BalasPadam
  2. http://heliconia.wordpress.com/2014/03/29/mh370-adakah-israel-merancang-satu-lagi-9-11-menggunakan-boeing-777-yang-hilang/

    BalasPadam
  3. kecit telur.... masing wat profile gambar spek itam. sial la orang macam ni haha

    BalasPadam
  4. gaya ja lebih...tak ubah macam TIN KOSONG!!!! sudah lah LABU simpan ja gangster tu dalam JAMBAN...tak guna seduit pun gangster tu..tunggu polis p cari baru tau KECUT TELOQ macam mana???? tak payah nak jadi HERO dalam alam siber ni.. Yakuza? pui..kena dengan Ops Cantas sekali lagi baru ada akai...Satu persoalan: adakah PM menggangu privasi anda wahai TIN KOSONG???

    BalasPadam
    Balasan
    1. Sebenarnya, DSAI sendiri pun mengupah ramai gangster untuk melindungi dan mengugut orang lain. Yuktes Vijay dan keluarga pernah diganggu, tunggu depan rumah. Rahimi bekas setiausaha sulit DSAI juga dipressure oleh mereka untuk menandatangani surat pengakuan palsu.

      DAP...jangan cakaplah. Sejarah gangsterisme bermula sejak abad ke 19 lagi.

      Padam
  5. Tu bukan dialog macam dalam filem2 box office Malaysia ke??

    BalasPadam
  6. Tren melampau 'menembak membuta tuli' tidak seharusnya dibiakkan walaupun medan pena maya ini telah dibuka luas sebebasnya. Kita memang ada peruntukan undang2 untuk individu yang membuat ugutan jenayah tetapi yang sukarnya untuk 'sekolahkan' mereka yang singkat akal sejenis 'anak Jepun' ini.

    BalasPadam
  7. keciannya, muka comel (Peinee Teoh) tapi bersifat pembunuh. Don't judge a book by its cover...

    BalasPadam
  8. hati2 jugak dengan akaun FB kita, terutama di phone, takut2 ada yang nak buat naya, pos kenyataan yang ntah apa2... silap2 kita plak yang dicari polis.

    BalasPadam
  9. I love to see Malaysia change the mentality from discussing about people... Lets us have a great mind to discuss about IDEAS... Discussing about people wont get us anywhere. I love to see when this blog used to discuss about events or ideas sometimes. But recently its all about people... :'(

    BalasPadam
    Balasan
    1. well, it's your choice to unsubscribe then

      The people highlighted in this blog are all manifestations of the current trend of ideas. Don't be dense, man

      Padam
  10. samseng kg pinang sebatang... dorang ni umpama anjing menyalak bukit... dan umpama ayam tua.. berkokok2 sane, berkokok2 sini.. mencirit penoh candu... keh3

    BalasPadam
  11. salam Bro Mazidul. Domain saya ada masalah sikit.Kembali guna url ini http://penembak-tepat.blogspot.com/

    harap maklum.

    terima kasih senaraikan blog saya di sini.

    tq

    BalasPadam
  12. salam bang,

    mereka ni tak bersalah dah ini adalah akau palsu
    mereka dah buat report polis.
    laporan penuh di http://alamijiwaparadox.blogspot.com/2014/04/gempar-pagi-jumaatwajah-sebenar.html
    mohon dibetulkan laporan ini.

    tq

    BalasPadam
  13. laporan dari metro. sila update.
    http://www.hmetro.com.my/myMetro/articles/2014040500000120140405000001/Article/index_html

    BalasPadam

Anda bertanggungjawab terhadap komen dicatatkan di entri ini. Setiap komen akan ditapis terlebih dahulu.