Rabu, Oktober 30, 2013

POLIS TAHAN PENGAWAL KESELAMATAN

Kes terbabit berlaku di Pulau Pinang dan bukan pengawal keselamatan membunuh pegawai operasi Ambank di Subang Jaya, Selangor.


[ Gambar hiasan ]

Pengawal keselamatan memiliki lesen senhata api, berusia 53 tahun itu secara tidak sengaja terlapas sedas tembakan menggunakan pump gun  tatkala berada di bahagian belakang kaunter juruwang.

Mujur tiada mangsa tercedera dalam kejadian pada jam 11.30 pagi itu.


Seminggu berlalu, pengawal keselamatan, pembunuh Norazita Abu Talib masih lagi bebas. Dia dipercayai berada di negara kita. Andaikata terserempak dengan lelaki terbabit, usah berlagak hero. Sila hubungi 03 2052 9999 atau 999 untuk melaporkan kepada pihak polis.

Di rakan facebook penjenayah itu, Aher Putra Wa Rumbei, pengawal keselamatan warga Indonesia bekerja sebagai pengawal keselamatan HARAM, ramai rakyat Malaysia meluahkan ketidakpuasan hati mereka.

Klik di sini.



[ Diskaun Printing klik di sini ]

Melihatkan rangkaian rakan penjenayah kejam itu, saya percayai terdapat sindiket membawa masuk lelaki dari Sulawesi, Indonesia untuk menjadi pengawal keselamatan bertugas secara tidak sah di Malaysia. 

Klik di sini untuk mengetahui tindakan wajar jika terserempak dengan pengawal keselamatan warga asing.

5 ulasan:

  1. bagaimana pihak berkuasa terlepas pandang pada pembunuh ini menggunakan ic palsu selama ini, ataukah saja tak kisah, lebih malang ic tersebut beralamat dari negeri sabah. Tahniah tuan Mazidul kerana sentiasa berusaha membongkar segala yang mungkar. Teruskan usaha murni ini tuan.

    BalasPadam
  2. Sebagai rakyat malaysia.saya rasa lemas kerana terlalu ramai warga asing di negara kita.kasihanilah kami rakyat yg takut berada dibumi sendiri.

    BalasPadam
  3. Dalam banyak2 kementerian, kementerian pelancongan adalah kementerian paling bodoh sekali. Sibuk dok bawa masuk pelancong, yg hakikatnya adalah penjenayah!
    Sibuk dengan duit duit duit pendapatan negara lah konon!

    BalasPadam
  4. Malaysia bangga dengan kemasukkan jutaan pelancong asing setiap tahun. Malangnya ramai diantara pelancong ini tinggal terus dan menetap sehingga melewati had tempoh yg dibenarkan. Lihatlah disekitar restoran mamak dan cina terutama bahagian dapur. Cubalah berkomunikasi atau bercakap dlm bahas Melayu dengan mereka dan anda pasti dapat jawapan sebenarnya....

    BalasPadam

Anda bertanggungjawab terhadap komen dicatatkan di entri ini. Setiap komen akan ditapis terlebih dahulu.