Ahad, Februari 12, 2012

JANGAN JADI KAMBING

Sewaktu kecil ...

"Balik sekolah, selepas badan sejuk, pergi mandi, jangan jadi kambing," kata emak.

Itulah antara perumpamaan membabitkan kambing sering kita dengar. Kambing acapkali dikaitkan dengan bau busuk justeru dahulu ramai tidak gemar meminum susu kambing. Pada zaman kecil, saya juga tidak mengetahui khasiat susu haiwan berbau busuk terbabit.


Kini kita semua mampu menggunakan Google dan secara mudah dipaparkan dengan pelbagai khasiat susu kambing, berguna untuk tubuh badan sihat.

Susu kambing sesuai diminum oleh mereka alah kepada susu lembu. Susu haiwan sama memiliki kandungan kalsium, protein dan Vitamin A. Jika ditambah Collagen, susu kambung dilaporkan berupaya  mencantikkan kulit.

Di samping menjadi wartawan dan blogger, saya kini memasarkan susu kambing. Pada masa sama, saya juga meminum susu kambing ini, teramat enak dan tentunya tidak berbau seperti kambing.


Sekotak susu kambing mengandungi 20 peket seperti di bawah dijual dengan harga RM30.00 di Semenanjung Malaysia, RM35.00 di Sabah dan Sarawak.


Jika berminat untuk membeli atau menjual susu kambing, sila berhubung dengan pembantu saya, Puan Lin di talian 012 6277 300.

9 ulasan:

  1. Ni iklan rupanya.. Ingat kot ada paparan yg mendebarkan dada. Saya minum susu kambing tp yg original drp kambing..hehe..

    BalasPadam
  2. salam tuan M. saya tengah kempen jom minum susu unta asli dari mekah...tinggi kalsiumnya. kalau kawan kawan nak order boleh juga sesuai untuk orang media kerana memberi tenaga dalaman yang mantap

    BalasPadam
  3. Memang biasa minum susu kambing.. enak sekali. terutama yang sudah dinyahbau.. saya pernah minum direct yg diperah dari kilang susu ibu kambing tu.. memang nyaman, dan syok..tapi kitasering dimomok-momokkan dgn makan daging kambing penyebab darah tinggi, sakit itu sakit ini. hakikatnya daging kambing kegemaran Rasulullah saw.. kalau Rasul yg pilih sudah tentu ianya yang terbaik..

    BalasPadam
  4. dulu memang takut nak makan daging kambing..skrang pas tahu khasiat daging kambing dan makanan Nabi Muhammad!!memang pantang kalau jumpa masak dari daging kambing mesti kebas..

    BalasPadam
  5. Susu kambing memang berkhasiat.

    En. Mazidul, tumpang lalu...
    Kalau nak yg segar meh jumpa suami saya - 2 ekor ibu kambing tengah banyak susu sbb kematian anak. Berapa harga sebotol nanti tanya si pengembala kambing ye.
    Hari Ahad shj le ye, kalu nak cepat minum 3x sehari sila order dgn Pn. Lin - berdesup sampainya...

    BalasPadam
  6. En. Mazidul, minta izin lalu...
    Nak jawab Saudara/Saudari farul_izraf : Kandang kambing 'yg cumil' tu berada di Puchong. Sila e-mail/call K.Liza utk butiran lanjut - kita lama2 kat sini nanti tuan tanah marah x cukup tanah nak lari... Ampun En. Mazidul... terima kasih :D

    BalasPadam

Anda bertanggungjawab terhadap komen dicatatkan di entri ini. Setiap komen akan ditapis terlebih dahulu.