Jumaat, Januari 11, 2013

STOK BURGER BABI HABIS?

12 Mac 2012, saya merakamkan gambar papan tanda burger babi, pork burger di jalan PJU5/10, Dataran Sunway, Kota Damansara, Petaling Jaya, Selangor.


Berhampiran gerai menjual burger babi itu, lelaki berketurunan Indonesia menjual nasi kukus kepada pelanggan pelbagai bangsa.

Baca entri terbabit, klik di sini.

Awal petang tadi, saya secara kebetulan melintas lokasi terbabit lalu merakamkan kembali gambar tetapi  papan tanda pork burger tidak lagi kelihatan.


Barangkali, stok burger babi sudah habis dan papan tanda serta gerai telah diletakkan di lokasi lain. Jika pembaca perasan, nama restoran juga telah ditukar.

Molek benar tindakan itu, tidak masuk akal jika makanan turut dijual kepada orang Islam dimasak berhampiran gerai burger babi sebelum ini.

4 ulasan:

  1. Burger babi Gereja dah beli habis sebab Mat Sabu suruh siapkan makan tengahari oleh Gereja untuk demo besok.

    Lantak la Melayu telan tu termasuk Unit Amal PAS. Mungkin N.ajis tolong sembelih babi tu untuk halalkannya supaya orang PAS yang berdemo boleh makan.

    Gila PAS sesat.

    BalasPadam
  2. salam abg. stau saya cina ni kalo bukak restoran, die ade kontrak. dalam 3-5 tahun skali die akan tukar peniaga. sekaligus nama restoran pon bertukar. die akan pindah ke tempat yg lebih strategik. maka, kedai lama tu akan diubahsuai dan dibuka utk sewa kepada peniaga lain. kalo abg prasan, kalo cina bukak restoran, die akan ade sub-gerai. peniaga 'tepi jalan' kedai. die bayar sewa tapak je. so ade kemungkinan pork burger dah pindah ke tempat lain. cuba abg perhati tgk mamat yg jual nasik tu masih meniaga kat situ tak..?

    BalasPadam

Anda bertanggungjawab terhadap komen dicatatkan di entri ini. Setiap komen akan ditapis terlebih dahulu.