Sabtu, April 05, 2014

ROSMAH DOAKAN KESEJAHTERAAN SYED SAIFULLAH


Sejak beberapa hari lalu, pemilik akaun facebook pro-pembangkang, Syed Saifullah, menyebarkan fitnah kononnya Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak dan isteri, Datin Seri Rosmah Mansor terkorban dalam  tragedi kemalangan kapal terbang.

Klik di sini.


Ramai pengendali blog memaparkan kes membangkitkan kemarahaan masyarakat awam terhadap tindakan biadab Syed. 

Rosmah bersifat pemaaf.

Berikut respon isteri Perdana Menteri Malaysia itu.


Biarpun kepercayaan politik berbeza, penyokong totok parti pembangkan itu tidak sepatutnya bertindak sebegitu. Tergamak menyebarkan berita palsu berkait Perdana Menteri dan isteri.

Barangkali, sikap itu sudah menjadi darah daging majoriti mereka biarpun sebilangan membantah.

Hemat saya, pihak polis harus menyiasat kes ini dan mengambil tindakan sewajarnya. Jika dibiarkan, individu seperti Syed tidak akan mengenal erti serik.


2 ulasan:

  1. kita boleh bayangkan perasan kita kalau ibu kita diperlakukan sedemikian rupa.
    “Ada seseorang yang mengucapkan suatu kalimat yang dimurkai Allah, sedangkan ia mengucapkannya tanpa tujuan yang jelas, tetapi disebabkan kalimat itu Allah Melmparkannya ke dalam neraka jahannam”-

    Saya disini hanya mengingatkan saja, bahwa kita membenci orang atau siapapun dia, jangan sampai kita menganiaya diri kita sendiri.

    BalasPadam
  2. Saya percaya sipelaku ini mesti mempunyai ibu dan bapa... Justeru itu fahami hadis berikut - Dari Abdullah bin Amru bin Ash RA: Rasulullah SAW bersabda, "Mencaci ibu bapa termasuk dosa besar". Para sahabat bertanya, ‘Adakah orang yang mencaci ibu bapanya?’ Jawab Nabi SAW, "Ya, ada! Dicacinya bapa orang lain, lantas orang itu mencaci bapanya pula. Dicacinya ibu orang lain, lalu orang itu mencaci ibunya pula". (Hadis: Muslim). Dan seorang Islam yang baik sepatutnya ada pekerti berikut - Dari Abdullah bin Amr bin Ash RA : Seorang lelaki bertanya kepada Rasulullah SAW, “Orang Islam yang bagaimanakah yang paling baik?” Jawab Rasulullah SAW, “Ialah orang-orang yang menjaga orang-orang Islam lainnya dari bencana lidah dan perbuatannya”. (Hadis: Muslim)...Fikir2kanlah bahayanya bencana lidah!

    BalasPadam

Anda bertanggungjawab terhadap komen dicatatkan di entri ini. Setiap komen akan ditapis terlebih dahulu.