Jumaat, April 02, 2010

Din Beramboi Tiada Lagi

Tiada lagi usikannya, tiada lagi derai tawa. Hanya air mata dan Al-Fatihah mengiringi pemergiannya.

Din Beramboi meninggal dunia di Hospital Selayang pada jam 12.30 pagi Jumaat. Jenazahnya  akan dikebumikan hari ini di Kepong, Selangor. Semoga Allah mencucuri rahmat ke atas rohnya.

Permohonan saya, sekiranya arwah pernah terlanjur kata dan perlakuan dalam kerjayanya, maafkan dia. Saat kita pergi akan menyusul jua.

Kepada keluarga arwah, takziah daripada saya, rakannya.

57 ulasan:

  1. semoga Allah mencucuri rahmat ke atas rohnya..
    beliau sering memberikan kite suka ketika lawaknya..sedikit seyk mngembirakan hati yang terluka..
    Al-fatihah buat Allahyarham

    BalasPadam
  2. alfatihah~~

    terkejut denga berita ni tadi...

    beliau pelakon yg berbakat...

    moge dicucuri rahmat dipagi jumaat ni~~~

    BalasPadam
  3. Alfatihah....Negara kita kehilangan seorang yang mempunyai bakat luar biasa dalam dunia lawak. Sukar dicari pengganti yang berkebolehan sebegini. Semoga rohnya ditempatkan di kalangan orang yang soleh.

    www.kadikluang.blogspot.com

    BalasPadam
  4. Salam takziah buat keluarga allahyarham...ALFATIHAH..

    BalasPadam
  5. لا حول ولاقوة إلا بالله

    Kepada keluarga arwah, takziah daripada saya, peminatnya.

    Semoga arwah ditempatkan dikalangan orang-orang yang beriman dan soleh...

    Al- Fatihah..

    Amin...

    BalasPadam
  6. DariNya kita datang, kepdaNYa kita kembali. Semoga roh beliau dicucuri rahmat dan ditempatkan di kalangan orang-orang yang beriman. Al Fatihah.

    BalasPadam
  7. inna lillah wa inna ilaihi rojiun. moga roh beliau ALLAH tempatkan bersama2 hamba2 NYA yang soleh. ameen.

    BalasPadam
  8. takziah buat keluarga arwah..alfatihah

    BalasPadam
  9. Al Fatihah...semoga roh allahyarham ditempatkan di kalangan mereka yang beriman.Amin.

    BalasPadam
  10. Al-Fatihah...
    Setiap yang hidup pasti akan pergi mengadapNya satu hari nanti...
    Semoga ahli keluarga Allahyarham tabah dan redha atas ketentuan-nya.

    BalasPadam
  11. innallillah.
    semoga ditempatkan bersama-sama mereka yang beriman.

    takziah kepada keluarga beliau.

    BalasPadam
  12. innalillah hiwainna ilaihirajiunn..alfatihah utk arwah..salam takziah utk keluarganya...muda lagi dia dah pergi...

    BalasPadam
  13. Al-Fatihah...semoga roh nya dcucuri rahmat dan ditempatkan dengan org beriman...

    BalasPadam
  14. (T.T)

    pasti akan merindui arwah!

    huhu~ Al-Fatihah

    BalasPadam
  15. Satu kehilangan yg besar...

    Alfatihah. Semoga roh beliau dicucuri rahmat dan ditempat kan dikalangan org2 yang soleh...Amin..

    BalasPadam
  16. Assalamualaikum.

    Al-Fatihah.

    بِسْمِ اللّهِ الرَّحْمـَنِ الرَّحِيم

    الْحَمْدُ للّهِ رَبِّ الْعَالَمِين

    الرَّحْمـنِ الرَّحِيم

    مَـالِكِ يَوْمِ الدِّين

    إِيَّاك نَعْبُدُ وإِيَّاكَ نَسْتَعِين

    اهدِنَــــا الصِّرَاطَ المُستَقِيمَ

    صِرَاطَ الَّذِينَ أَنعَمتَ عَلَيهِمْ غَيرِ المَغضُوبِ عَلَيهِمْ وَلاَ الضَّالِّين

    BalasPadam
  17. takziah...semoga roh nye di tempat kan di kalangan org yg beriman..amin

    BalasPadam
  18. al-fatihah.sesungguhnye ALLAH telah memilih arwah utk menemuinye pada hari jumaat yg mulia.

    kita telah kehilangan seorg penghibur yg sgt unik.

    BalasPadam
  19. Macam tak caye jer bila dengar berita nie..moment Din dlam Raja Lawak & Spontan tu masih segar lagi =/ Al-Fatihah untuk arwah

    BalasPadam
  20. alfatihah buat arwah semoga ditempatkan bersama org yg soleh
    takziah utk keluarga arwah..
    cuma kita entah bila..

    BalasPadam
  21. Innalillah hiwainna ilaihirojiun (dariNya kami datang kpd-Nya kami akan dikembalikan)
    Hakikat perjalanan seorang hamba adalah kehidupan akhirat yg kekal lagi abadi.
    Itu hanyalah perpindahan:
    Allah memegang jiwa (orang) ketika matinya dan (memegang) jiwa (orang) yang belum mati di waktu tidurnya; maka Dia tahanlah jiwa (orang) yang telah Dia tetapkan kematiannya dan Dia melepaskan jiwa yang lain sampai waktu yang ditetapkan.Sesungguhnya pada yang demikian itu terdapat tanda- tanda kekuasaan Allah bagi kaum yang berfikir.(Az-Zumar:42)

    Sedar atau tidak sedar diri kita ini akan berpindah alam dari alam dunia ke alam barzakh (kubur). Ini juga dikenali sebagai kematian. Kematian kita adalah merupakan suatu yang telah dijanjikan oleh Allah. Di mana dan saatnya sahaja menjadi rahsia bagi diri-Nya. Diri kita ini hakikat sebenarnya tetap KEKAL dan tidak akan mati. Yang sebenarnya berlaku hanyalah perpindahan Ruh kita dari alam yang asalnya alam Ruh ke alam dunia dan akan kembali ke alam ruh. Sedarkah kita? Mimpikah kita? Butakah kita? Diri kita ini ialah Ruh yang suci?
    Firman Allah swt:

    Tiap-tiap yang berjiwa akan merasakan mati. Kemudian hanyalah kepada Kami kamu dikembalikan.(Al-Ankabut:57)

    Berkata para auliya’ Allah, “matikan dirimu sebelum kamu dimatikan”. Beruntunglah mereka yang mematikan dirinya terlebih dahulu sebelum dirinya dimatikan. Terkejut dan terperanjatlah mereka yang yang dimatikan tanpa petanda dan merana serta menderitalah mereka yang dimatikan tanpa menyedari mereka akan mati. Hampir 100% manusia menyedari diri mereka akan mati dan akan meninggalkan dunia ini namun mereka ini masih di dalam alam mimpi dengan menyibukkan diri untuk hidup seperti mereka kekal abadi di alam dunia ini. Hanya 20% mereka yang menyedari hakikat kematian itu hanyalah "perpindahan alam". Mereka ini telah mempersiapkan diri untuk melalui alam yang baru itu. Mereka mencari bekalan sebanyak-banyaknya di alam dunia ini untuk bekalan dalam perjalanan di alam barzakh.

    Wahai diriku dan dirimu, apa yang kamu cari di alam ini?apa yang terbentang di depan matamu?apa tujuan hidupmu kini? Hiduplah untuk berjuang bagi menyucikan ruh dan berjuang untuk menyucikan Ruh orang lain sehinggalah Allah menganugerahkan mati yang dimuliakan oleh Allah swt…. Firman Allah swt:

    Janganlah kamu mengira bahwa orang-orang yang gugur di jalan Allah itu mati; bahkan mereka itu hidup[248] disisi Tuhannya dengan mendapat rezki.(Ali imran:169)

    http://catatanhamba.blogspot.com/2009/10/kematian-atau-perpindahan.html

    BalasPadam
  22. =,(

    sedih, tade lagi da org yg nak menceriakan suasana pagi kita.

    semoga rohnya dicucuri rahmat dan ditempatkan di kalangan orang2 yang beriman. amin.

    BalasPadam
  23. Innalillah...
    Kalau Allah nak panggil kita sekejap je jangkamasa nya..
    Bila-bila masa saje..
    Dan dimana-mana saje..huhuukk
    Semoga roh beliau di tempatkan di tempat yang sepatut nya..
    Aminnn~....

    BalasPadam
  24. alfatihah... moga di atermasuk dlm gologan orang yg soleh.. aminn.

    BalasPadam
  25. Alfatihah.... kehilangan yg pastinya ramai yg terasa... baik yg mengenali arwah dgn dekat atau sekadar mendengar celotehnya di radio dan tv....

    majalah "ujang"...segalanya bermula.

    BalasPadam
  26. Takziah.... moga rohnya dicucuri rahmat....

    BalasPadam
  27. Al-Fatihah buat Arwah Pak Din Beramboi...Tiada siapa dapat jd pengganti beliau utk membuat suami saya ketawa di saat dia tension dgn kerjanya...

    Salam Takziah kepada keluarga Allahyarham Din Beramboi..Semoga mereka tabah menghadapi kehilangan Pak Din...

    BalasPadam
  28. Semoga ditempatkan di kalangan org2 beriman.. Amin...
    Al- Fatihah..

    BalasPadam
  29. Takziah buat keluarga Allahyarham...

    Lawak jenaka arwah Din Beramboi pasti kekal dalam ingatan semua..

    Al-Fatihah (T_T)

    BalasPadam
  30. Al-Fatihah...Innalillahi wainnailaihirojiun..
    Kami doakan semoga roh arwah ditempatkan dikalangan org2 yang beriman dan beramal soleh.Amin..

    BalasPadam
  31. Al-fatihah buat Allahyarham din beramboi

    BalasPadam
  32. Takziah, Al-Fatihah

    sama-sama memaafkan.

    BalasPadam
  33. Al-Fatihah buat Din Beramboi..tidak sangka pada waktu kejayaan nya di puncak, pada waktu nama selalu di bibir peminat, pada waktu suaranya kedengaran di corong radio hampir setiap hari, pada waktu ia sudah mempunyai 'show' atas nama nya sendiri...ia pergi meninggalkan kita..ternyata Tuhan lebuh menyayanginya...

    ...dia meninggalkan kita pada penghulu segala hari...

    BalasPadam
  34. Al-Fatihah buat beliau dan Takziah buat seluruh ahlikeluarganya...

    BalasPadam
  35. Salam Takziah dan Al fatihah juga drp saya semoga rohnya dicucuri rahmatNYA jua. Amin.

    BalasPadam
  36. [1] Dengan nama Allah, Yang Maha Pemurah, lagi Maha Mengasihani.
    [2] Segala puji tertentu bagi Allah, Tuhan yang memelihara dan mentadbirkan sekalian alam.
    [3] Yang Maha Pemurah, lagi Maha Mengasihani.
    [4] Yang Menguasai pemerintahan hari Pembalasan (hari Akhirat).
    [5] Engkaulah sahaja (Ya Allah) Yang Kami sembah, dan kepada Engkaulah sahaja kami memohon pertolongan.
    [6] Tunjukilah kami jalan yang lurus.
    [7] Iaitu jalan orang-orang yang Engkau telah kurniakan nikmat kepada mereka, bukan (jalan) orang-orang yang Engkau telah murkai, dan bukan pula (jalan) orang-orang yang sesat.
    buat Allahyarham Mior Ahmad Fuad Mior Badri.

    BalasPadam
  37. Salam takziah buat keluarga Allahyarham..semoga rohnya dicucuri rahmat dan tergolong dgn org2 yang beriman..Amin..redha akan pemergiannya..Allah lebih menyayangi Allahyarham..

    BalasPadam
  38. Alfatihah...

    sedih benar hati saya hari ini...

    BalasPadam
  39. Innalillah wainna ilaihi raji'un. may Allah bless his soul.

    BalasPadam
  40. alfatihah..
    dengan ucapan takziah kepada keluarga Allahyaraham.

    BalasPadam
  41. dalam seminggu ni saya kehilangan 3 insan istimewa dalam hidup.
    adik saya: meninggal 22 mac 2010,
    mak sedara : 1 Apr 2010
    dan Din Beramboi : 2 Apr 2010

    Semoga Allah SWT menggolongkan roh mereka bersama roh orang-orang soleh.

    BalasPadam
  42. Ajal & maut rahsia Allah swt. Yg tdk rahsia ialah janji Allah "tiada penyakit yg tdk dpt diubati melainkan mati".

    Semoga keluarganya tabah & redha & dapat meneruskan kehidupan dgn sebaik-baiknya.

    BalasPadam
  43. Salam Mazidul

    Innalillahiwainnailaihirojiun...

    Al Fatihah...Semuga ditempatkan dikalangan orang beriman. Amin

    Takziah kepada ahli keluarga Din Beramboi.

    Kami akan senantiasa merindui gelak, tawa dan lawak aruah.

    BalasPadam
  44. salam takziah buat keluarga arwah pak din...al-fatihah

    BalasPadam
  45. Al-Fatihah. Salam takziah buat keluarga arwah. Beruntung arwah meninggal hari jumaat, terlepas dari siksa kubur. Semoga ditempatkan bersama-sama yang beriman. Amin

    BalasPadam

Anda bertanggungjawab terhadap komen dicatatkan di entri ini. Setiap komen akan ditapis terlebih dahulu.