Sabtu, April 24, 2010

Samakan Maksud 'Pelancong' dan 'Pelacur'

Saya menerima aduan berhubung kegiatan pelacur warga asing di Kuala Lumpur.

Awal pagi semalam saya ke lokasi. 

Wanita dari China menghampiri kenderaan berhenti di tepi jalan dan mereka hanya fasih menggunakan beberapa perkataan dalam bahasa tempatan. 

Pertama, "lima puluh ringgit", kedua, "kongkek".

'Kongkek' ertinya melakukan hubungan seks.

Sebelum ini, pelacur China menawarkan khidmat seks di restoran Cina di Kuala Lumpur. Mereka bercampur-gaul dengan pelanggan restoran dan kemudian memasarkan diri untuk memuaskan nafsu lelaki berhidung belang. Namun akibat kerap diserbu pihak polis, mereka menukar modus operandi.

Dari pengamatan saya, Malaysia kini menjadi tumpuan pelacur dari pelbagai negara asing. Majoriti mereka warga Indonesia, Vietnam, China, India dan Filipina. Fakta, Jabatan Imigresen tidak pernah mengeluarkan visa atau permit kerja untuk warga asing melacur, mereka semua menyalahgunakan pas lawatan sosial sebagai pelancong.

Barangkali mereka menyamakan maksud 'pelancong' dan 'pelacur'.

12 ulasan:

  1. haha pertama..
    selagi ada permintaan.. selagi itu tawaran akan tetap datang..

    BalasPadam
  2. dan tak la sampai melecur dan melecet

    BalasPadam
  3. Kat tempat saya pun banyak pelacur, tapi bukan Islam. Duduk di hotel murahan. Kebanyakannya dah umur lebih 40 tahun, kira 'ayam pencen' juga. Tapi ada pelanggan, termasuk orang Islam.

    www.kadikluang.blogspot.com

    BalasPadam
  4. Salam BRO MAZ... Memang biadap sungguh mereka.

    Kenapa tak buat di negara sendiri yang bukan Islam?

    Kadang2 saya pelik sendiri.. di negara mereka, hubungan jenis sebelum kahwin adalah perkara biasa (banding negara2 Islam) tapi kenapa nak buat di negara kita?

    BalasPadam
  5. alahai....
    byk sgtkah permintaan sampai "pelancong" terdiri drpd luar & dalam negara??

    huhu

    BalasPadam
  6. Salam Bro...

    Harap dapat 'terjah' ke Jalan Silang, KL. Tempat itupun pd saya cukup 'nazak'. Signboard kedai tidak menunjukkan yang kita berada di Msia! Ini serius. Saya ingat DBKL ada garis panduan, signboard tidak boleh ditulis dalam bahasa asing (sorry, takleh baca. It looks like siamese, but a bit different... Myanmar, mungkin?).

    Persoalan saya :
    1. PBT nampak atau tidak signboard yg bertulisan asing?
    2. Mereka yg menjalankan perniagaan, ada lesen kah?
    3. Ada nampak pintu kecil ke tingkat 2 atau 3 ditutup dan gril dirantai dgn padlock, tetapi bila ada yg lalu, penjaga pintu buka padlock, gril dan 'tetamu' cepat2 menyelinap masuk ke atas kedai. AMAT mencurigakan!

    Harap saya dapat lihat 'terjah' kes ini di 360/999, episode akan datang.

    Saya tunggu! Terima kasih.

    BalasPadam
  7. Dol... Aku sokong saranan Bawang Goreng. Dah melampau benar tu.... BTW, bila nak turun Shah Alam?

    BalasPadam
  8. saya amat menghargai usaha en mazidul dan team tv3 membantu pihak berkuasa membenteras kegiatan tidak bermoral di Malaysia.
    Tahniah.
    :)

    tapi..kdg terfikir, banyak benarkah permintaan di Malaysia ni terhadapo perkara sebegitu hingga 'pelancong' tersebut berduyun datang ke Malaysia.
    hemmmm...

    BalasPadam
  9. permintaan still ade d m'sia(rsnya byk)...'melancong' d M'sia lumayan, itu psl diorang trn sini beramai2...yg sy MARAH, org Islam turut terlibat...(akhir zaman, akhir zaman)

    BalasPadam
  10. Bro

    Kalau tak ada dalangnya, mereka ini mesti tak buat kerja ni. Apa apa hal pun kena cari dalangnya@tauke@pimp@bapak ayam. Sama macam dadah yang ada pengedarnya, begitu juga 'ayam-ayam' ni. Takkan pihak berkuasa tak tau langsung kot?????

    ha ha ha

    BalasPadam
  11. Saya pernah bangkitkan isu Pemastautin Tetap (PR) ini; Malaysia telah memendekkan tempoh buat mereka yang bernikah dengan perempuan luar. Jika dulu 10 tahun, sekarang 5 tahun sahaja telah boleh memohon PR.

    Isu ini telah banyak disalahgunakan. Ramai pelacur yang datang ke sini bernikah dengan lelaki gerladangan di sini. 5 tahun akan datang akan dapat PR pelacur ini.

    Duit telah terkumpul, faham-faham sahajalah. Bumi apa jadinya Malaysia ini nanti. Mereka takkan balik ke negara asal!.

    BalasPadam

Anda bertanggungjawab terhadap komen dicatatkan di entri ini. Setiap komen akan ditapis terlebih dahulu.