Isnin, Mei 17, 2010

Berita Serba Tidak Kena

Gadis penjual telefon berusia 20 tahun dicekup Jabatan Agama Islam Melaka, JAIM berkhalwat dengan kekasihnya di Bukit China, Melaka, Khamis lalu.

Jam 5.30 pagi sehari kemudian dia dilapor melarikan diri melalui siling tingkat satu bangunan, tempat dia ditahan.

Menariknya, dia melarikan diri menggunakan kenderaan Toyota Avanza milik pegawai JAIM bertugas malam itu ketika dia keluar minum.

Bagaimanapun, gadis terbabit dicekup semula pada jam 9 pagi Sabtu lalu ketika mencuci Toyota Avanza dilarikan di rumahnya di Kampung Gadek, Alor Gajah.

Sekali lalu membaca laporan terbabit, banyak benar perkara terasa bagai tidak kena.

35 ulasan:

  1. heee memang pun mcm tak kena...
    1. leh plak larikan diri
    2. lari melalui siling..wahh hebat gak..jdi spiderman
    3. siap leh ciplak ketee officer(ada experience ke? ke officer tertinggal kunci kete kt dlm kete?)
    4. heheheh tak tahan tu leh siap cucikan kete..... nasib le officer save rm8 tak yah g cuci kete..

    hahahaha kalau nak seribu daya...

    BalasPadam
  2. stuju...mcm mana da curik kete leh baik ati tlg basuhkan...ajaib

    BalasPadam
  3. itu dah jadi cerita pelik bin ajaib..hehe siap cuci kereta lagi

    BalasPadam
  4. dah buat salah, lari dari tahanan, curi kenderaan penguatkuasa, tp dia cuci avanza itu...mcm cerita robin hood kan?

    BalasPadam
  5. macamana dia dapat kunci kereta avanza tu? sudahlah mencuri, boleh pula membasuh kereta dengan selamba di kampung?

    ada konspirasi ke?

    BalasPadam
  6. terasa seperti dirancang..
    mungkin gadis tu seorang yang panjang akal dan amat bernasib baik

    BalasPadam
  7. Brita paling pelik saya pernah dengar. Kereta curi boleh dibasuh sendiri oleh seorang pmpn (yg mencuri) yang baru lepas ditangkap khalwat. Takde perasaan betul berita ni atau orang ni?

    BalasPadam
  8. apa motif gadis tu cuci Avanza yang dicuri?? mungkin nak hilangkan bukti? atau nak buat macam kereta sendiri??

    rasa macam tak kena je...hehe

    kalau saya, dah tinggal kat tepi jalan dah Avanza yg dipandu tu...

    BalasPadam
  9. hurmm...ha`a laa....mane gadis tu dpt kunci Avanza??


    Pegawai jaim...sila jawab..

    lalalalaa....

    BalasPadam
  10. Hmmm.... pandai lak dia keluar ikut siling ek? Macam cicak man?

    Silap la dia bawak balik keta tu ke kampung dia. Naper tak terus jual jer? Hehehehehe...

    BalasPadam
  11. yeap.. something fishy going on over there =)

    BalasPadam
  12. baiknya hati dia,
    macam cerita kekasihmu kekasihnya rakan sekerjakanku.

    nota:

    "Terima kasih,pinjam kereta"

    BalasPadam
  13. dye cuci avanza tu mungkin kerna :

    1.tanda penghargaan dan terima aksih
    2.nk hilgkn cap jari kot..

    hehehehe..
    dunia oh dunia..

    BalasPadam
  14. die bsuh sblom nk tmpal note "maaf JAIM, tersilap sapu".. haha..

    BalasPadam
  15. siap boleh tolong cucikan kete tuh..kakakakakkaka

    BalasPadam
  16. rasa dia punya perancangan selepas cuci keta tu dia akan lap semua dalam keta tu, mungkin untuk hilangkan cp jari dia kot ^_^

    BalasPadam
  17. Penguat kuasa tu adik beradik dia kot ....

    BalasPadam
  18. wahhh teror nya budak pompuan tu...boleh lari ikut siling...
    yang musikilnya cemana dia boleh curi avanza tu...
    lagi best, tolong cuci pulak tu...
    hebat!!!!

    BalasPadam
  19. soalan bonus..

    dimanakah dia ditahan?
    berapa lamakah dia ditahan?
    apakah yg terjadi kpd bf dia?
    berapa ramaikah pegawai yg terlibat?
    siapakah pemilik avanza tersebut?

    BalasPadam
  20. Macam tak bersalah lak ehh.. ader affair ngan budak JAIM tu kot... kalo tak takkan boleh sesuka hati bawak balik kete tu.. pastu siap basuhkan lak...

    BalasPadam
  21. isk3..nauzubillah..berani gak gadis tu still young...huhu...

    BalasPadam
  22. saya pnh wat research pasal quality mgt unit pencegah maksiat jaim ni.. bgn dier mmg ler uzur.. staff2 pula keje smbl lewa dan x produktif. mmg patot minah tu slamber jek leh lari..

    BalasPadam
  23. Moga tak berlaku kepada pencegah maksiat di negeri lain.
    btw; teror betul budak perempuan tu.semangat tun teja ke??

    BalasPadam
  24. macam citer drama plak eks.. tetiba eks dah lepas.. tetiba eks.. tgh basuh kete kekeke

    BalasPadam
  25. Sengaja mencari bala...

    1. Kena hadap kes syariah kerana khalwat
    2. Kena hadap kes sivil kerana mencuri

    Pendek akal...

    BalasPadam
  26. hahaha best gak berita nie..unik :P

    BalasPadam
  27. dalam akhbar ada tertulis, kunci dalam kereta tu. dia basuh mungkin macam Paes cakap:
    1. tanda 'terima kasih'
    2. nak ilangkan cap jari

    and tambahan:
    - tanda 'sorry JAIM... tersilap sapu'

    ;-)

    BalasPadam
  28. staf JAIM...saya rasa kan, tertinggalkan kunci dalam kereta dgn enjin terpasang. biasa nampak macam tu berlaku sebab pemandu kurang peka dgn kereta yg bukan miliknya sendiri.

    gadis tu ...no komen....saya rasa boifren die mesti cakap begini pada dia:

    "what the heck? I told you to paint the car, not CLEAN it!"

    BalasPadam
  29. mula2 nampak macam teror...tapi pendek akal...siap cuci kt kg sendiri...dia lupa kot..ingat kereta sendiri

    BalasPadam
  30. "awesome"...pembikin filem bisa buat skrip jalan ceriteranya..

    BalasPadam
  31. Aku rasa perempuan itu berkhalwat dgn orang JAIM, rakan2 setugas nak kenakan dia. Ataupun dia pun memang orang JAIM.
    Tentang basuh Avanza itu, mungkin itu bukan kenderaan rasmi yang ada sticker JAIM, so dia tak perasan. Kalau ada sticker pulak, pasangannya suruh basuh (dibersihkan bukti) sebelum dikembalikan. Mana tau tak sempat.

    BalasPadam
  32. Jangan salahkan gadis ini; dia mungkin mangsa keadaan; keluarga gadis ini kena betulkan moral anaknya emmm! kalau ikut usia boleh nikah dah tu; segera satukan pasangan kekasih ini.

    Jabatan agama permudahkan penikahan gadis ini agar jangan sampai maksiat berulang.

    Kekasih gadis ini kenalah bertanggung jawab sebab martabat keluarga kekasihnya makin tercemar kini.

    Buatlah yang terbaik; aib orang Melayu elok diperbetulkan!. Aib Melayu aib kita juga. Pendedahan perkara maksiat wajar tapi bukan untuk diuar-uarkan tanpa noktah.

    BalasPadam

Anda bertanggungjawab terhadap komen dicatatkan di entri ini. Setiap komen akan ditapis terlebih dahulu.