Selasa, Ogos 31, 2010

You Malaysia Balik! Ya You Indon Balik! Berambus!

Berita Harian melaporkan kejadian rumah banglo jurutera Malaysia di Kalimantan Barat, Indonesia dibaling batu besar dek sekumpulan lelaki memakai pelekat 'Ganyang Malaysia' di baju.

Mangsa sempat menutup pintu, terselamat dan mendakwa suspek menjerit ...

"You Malaysia balik!"

Jurutera berusia 60 tahun terbabit dilaporkan berada di dalam keadaan trauma dan meminta syarikat menjadi majikan menghantarnya pulang lebih awal. 

Perbuatan itu saya anggap sudah terlalu melampau. Manakala setakat ini tiada berita berhubung penangkapan 5 suspek terbabit.

Beberapa istitusi kewangan, Malaysia mempunyai kepentingan juga dilaporkan turut diganggu gugat beberapa kumpulan dari pemprotes Indonesia.

Sialan!

Usah sampai penduduk Malaysia mengikrarkan 'Ganyang Indonesia' dan berarak beramai-ramai sambil menjerit 'You Indon balik! Berambus!'

33 ulasan:

  1. wah, janganlah sampai berganyang-ganyangan... jalan damai kan masih ada

    BalasPadam
  2. Indon ni kurang ajaq betoi!!

    jenis tak sedaq diri ni...

    BalasPadam
  3. ya mazidul,,lebih 300 juta rupiah telah mereka sapu di CIMB Niaga Medan minggu lalu. Sato polis mati, dua pegawal cedera!

    BalasPadam
  4. ish geramnyer saye ngn indon2 ni bang...memang patut dihalau jex diaorg ni..melampau tul

    BalasPadam
  5. Abg mazidul perasan tak, elok2 je lepas dia buat bende cam ni, ejek malaysia, mesti ada bala berlaku.

    Dulu masa first time sweeping malaysia, depa ada gempa bumi. Sekarang? Ada gunung berapi meletup pulak....

    Tuhan tak suka kita gaduh2, tambahan pula bulan puasa...

    BalasPadam
  6. Semoga semua Rakyat Malaysia yang berada di Indonesia selamat. Ini dah lebih....

    BalasPadam
  7. tindakan bendera memang melampau. tapi perlu kah kita bertindak balas yang serupa? apa beza kita dengan bendera?

    BalasPadam
  8. Gunung berapi dah nak meletup pun tak sedar2 lagi.. memang mereka itu sialan! brengsek!

    BalasPadam
  9. Bikin panas betol lah dorang ni. Makin kita diam makin melampau. Akal singkat. Tak fikir ke berapa ramai rakyat diaorg dok cari makan kt negara kita ni. Panas.. Panas.

    BalasPadam
  10. Kalau saya baca kat internet, hampir semua mereka berfikiran begitu - ajak malaysia perang. Tema mereka, NKRI=harga mati. Saya tahu mempertahankan maruah negara itu perlu, tapi betul ke perjuangan mereka tu? Itu lebih pada propaganda media saja..

    Anehnya, mereka suka Upin-Ipin.

    Apa sekalipun, saya respek pak SBY.

    BalasPadam
  11. lebih baik kita kerah mereka balik... mrk di malaysia pun byk menyusahkan... kita tlg mereka dgn ikhlas tanpa mharap blsn... ni yg kita kata beri madu dibalas racun...

    BalasPadam
  12. Sebagai negara Islam, tidak wajar kita bermusuhan, sehingga berbunuhan. Kelak menjadi malu kepada bangsa lain, menjadi buah mulut dan sendaan pada orang luar.

    Sungguh memalukan.

    BalasPadam
  13. sewajarnya pihak berkuasa Indo melihat kes itu sebagai anasir yang merbahaya sebagaimana Alqaeda..
    mereka membuat huruhara

    BalasPadam
  14. Geram betul dengan orang Indon ni...tak sedar saudara mara mereka cari rezeki di Malaysia, bukan sorang dua..beratus ribu..nak berlagak dengan kita....

    Tak hairan kalau satu hari nanti ..Allah turunkan lagi bala kepada mereka ni..tak serik-serik..bodoh dan sombong...

    BalasPadam
  15. Salam,

    Nasi tak retak,
    pinggan tak dingin;
    Orang tak hendak,
    kitapun tak hingin.

    Cuba fikirkan apa jadi jika:
    i. Panggil semua warga Malaysia di Indon (kerja dan student). Universiti kita pun banyak kan...yuran pengajian pun murah lagi
    ii. Halau balik semua Indon (PATI, maid, pekerja am dll), gantikan dengan pekerja dari Thailnd, myanmar, Filipina,

    Agak-agaknya, ekonomi siapa akan lumpuh dahulu?

    Ini bukan hasutan, hanya kemukakan situasi untuk difikirkan bersama. Saya juga bukan pakar ekonomi...

    BalasPadam
  16. kalau kerah balik abis la banyak bangunan terbengkalai, kelapa sawit tak dipetik nak suruh sape buat hang chenta sanggup ke nak bancuh simen ganti diaorang....

    BalasPadam
  17. jangan dah tolong depa...INDON MUDAH LUPA..INDON MUDAH LUPA..tukaq apo DR M kata kat Melayu

    BalasPadam
  18. kenape kite nak jage d=sgt hubungan dgn indon ni? org dah tak nak, buat ape kite nk thegeh2??

    BalasPadam
  19. rakyat kera dihutan kita susukan anak dirumah mati kelaparan..sudahnya Rakyat kera balik hutan mereka..Rakyat kera pijak & bakar bendera kita..kurang ajar betul rakyat kera.halau saja sakibaki rakyat kera dari negara ini..Merdeka!

    BalasPadam
  20. kita tak payahla layan indon tu sangat..aku rasa rakyat malaysia lagi bijak,lagi pandai dari indon.so perlu ke kita pun nak ikut perangai bodoh tak bertamadun diorang tu?nak halau boleh..tapi halau je la indon yang datang secara HARAM,indon datang secara sah tapi buat keja HARAM dan indon datang secara sah, buat keja halal tapi perangai macam HARAM..

    BalasPadam
  21. indon ni melampau...
    utk apa dijaga hubungan..
    kita aje yg terhegeh hegeh..
    depa bijik mata pun tak pandang...
    mereka pandang kita no bodoh dan hina, sbb tu depa sesuka ati buatkan Malaysia begitu..

    tak tahu,mereka yg lebih bodoh dan baghal..

    BalasPadam
  22. berita tadi - rakyat malaysia ditahan di medan minta wang RM400 sebulan untuk biaya di penjara, tapi warga lain di penjara malaysia?- pembayar cukai yang tanggung...

    Kerajaan kena bertindak...tak kan nak sengih ja tengok JG kena bakar, baling najis, baling batu...

    bukan bertujuan membakar semangat anti INDON (tak sedar untung duduk Malaysia) tapi untuk mempertahankan MARUAH dan KEDAULATAN negara...

    BalasPadam
  23. Kerajaan Malaysia perlu mengambil tindakan yang sewajarnya untuk mententeramkan api kemarahan rakyat sendiri...bukan semua orang mampu bersabar..

    BalasPadam
  24. cuba buka ni... rakyat indonesia terang2 mmg bencikan malaysia & buat ugutan jika kita ke negara mereka... kerajaan kite perlu lebihi tegas...!!!

    https://www.facebook.com/pages/Anti-Indonesian-Who-Are-Anti-Malaysian/126161039237?ref=ts&v=wall

    BalasPadam
  25. Kenapa laaaa kerajaan Malaysia ni lembut (ke lembik?) sgt. Apa kata boikot aje ekonomi dia orang kat sini. Jgn beli dari kedai dorang waima pelacur dorang sekali pon... Ada brani???

    BalasPadam
  26. masalahnye.. yg tanpa izin pon duk senang lenang kat sini.. PATI2 ni yg ptt dihalau blk dulu.. pastu tapis yg legally masuk.. dah menyampah tgk dorg kat area rumah ni!! memekak! busuk plak tu!

    BalasPadam
  27. SALAM YOP MAZIDUL,KEPADA SESIAPA YG PANDAI SILA CEK IP BLOG INI DAN KALAU BOLEH SILA SEKAT. DIPERCAYAI BLOG INI BERASAL DARI MALAYSIA DAN DI PUNYAI OLEH INDON EDUCATED YG CARI MAKAN DI MALAYSIA TAPI CUKUP SERONOK MENGHINA KITA.
    http://man-one.blogspot.com/

    BalasPadam
  28. Orang Malaysia arogan
    Orang Indonesia lebih arogan, bodoh pula
    bodoh sombong..

    BalasPadam
  29. brano btol dieworg nih sekarang...takde sesape amek tindakan pown nampaknye...Malam 31ogos...Dgn bangganya kita kibarkan Jalur Gemilang...tp ape yg diorg buat??Bakar...Pijak...sedih sungguh..

    BalasPadam
  30. kerajaan Malaysia ni baik hati sangat kt INDON keparat ni. kang kalo carut kt sini saya jugak jadi manusia tak bermoral mcm si kaduk naik junjung tu. sempena Hari Malaysia ni, saya harap kerajaan Malaysia JANGAN JADI BAIK HATI sangatlah pada org2 luar ni. Takkan nk biarkan sampai si kaduk tak sedar diri tu ada perkampungan sendiri kt BUMI MALAYSIA ni???

    BERAMBUS BALIK NEGERI KO LA INDON BAHALOL!!! telebih sudaaaaaaaa...

    BalasPadam

Anda bertanggungjawab terhadap komen dicatatkan di entri ini. Setiap komen akan ditapis terlebih dahulu.