Sabtu, Mei 18, 2013

ADAM ADLI DITANGKAP

Sejak Datuk Seri Dr. Zahid Hamidi diberikan mandat untuk menjadi Menteri Dalam Negeri, beberapa tindakan wajar telah dilaksanakan.

Penganjur perhimpunan haram di Kelana Jaya, Selangor tempohari, Nik Nazmi Nik Ahmad  telah didakwa di mahkamah.

Pengerusi DAP, Karpal Singh pula membuat laporan polis kerana enggan dikaitkan dengan perhimpunan  haram dianjurkan  oleh  pihak pembangkang  bertujuan untuk menggulingkan kerajaan Barisan Nasional secara kekerasan.

Bagus.

Terkini,  Adam Adli ditahan di Bangsa Utama, Kuala Lumpur  oleh polis mengikut Akta Hasutan 1948  dan dibawa ke Balai Polis Jinjang, Selangor. 


Sinar Harian melaporkan di sini.

Kalau sesiapa  sayang kepada Adam,  bolehlah bertanyakan khabar dia di balai.

35 ulasan:

  1. alahai,buat muka sedih pula..haha..berani buat berani tanggung dik...

    BalasPadam
  2. Sendiri mau ingat la adam (or whatever he call himself). Masa bikin huru hara negara ni n buat sesak jalan sini sana, tak pulak tunjuk muka macam ni. Skrang dah kantoi, pandai pulak tunjuk muka 10sen!! Lain kali lah!!

    BalasPadam
  3. belajar kat UPSI bakal jadi pendidik tapi kalau macam tu hancur anak bangsa..Dia lupa daratan..tinggal sementara behind bars semoga beri keinsafan segala perjuangan sia-sia belaka..kesiailah orang tua yg membesarkan kita..tentu mereka malu..

    BalasPadam
  4. SMTI-langkah yang bagus dan berkesan untuk mereka yang bongkak dan angkuh dengan pendirian menentang kerajaan yang telah terlalu baik selama ini.

    BalasPadam
  5. Kepada YB. Perdana Menteri Dato' Sri Haji Mohammad Najib bin Tun Haji Abdul Razak,

    Di sini saya ingin mengatakan bahawa BN kalah bukanlah koncern BN tak baik, khas nya MCA kerana kebanyakan Ahli MCA cabangan bawah, pemimpinnya sudah berjaya sombong dan tidak berkhimat dan ular, olih itu mengakibatkan ramai Malay, Cina dan India naik marah dan kalah PRU 13 teruk

    Contohnya, yang saya tahu Pengerusi MCA GOMBAK YIP KUM FOOK dan Pemuda MCA GOMBAK YIP JIUN HANN, mereka ular sampai wang Tokong pun berani telang dan halau Sami Buddha keluar dari tokong, orang ramai benci MCA.

    Apabila mereka tolong Donald Lim Siang Chai di Selayang, orang ramai salah sangka Donald Lim sama satu kaki……

    Sekira MCA cuba ingin memulit nama baik dan sokongan olih orang ramai semula, pemimpin seperti ini patut di kikis dengan bersih dalam parti, Kalau tidak sampai bila pun susah memulit semangat

    Sekian, Terima kasih

    BalasPadam
    Balasan
    1. red bean army deteced......

      100% cina sokong dap...tak kan semua cina kena tipu sorang dua je.....

      wakaka....

      tongsan...

      Padam
  6. salam..akta hasutan untuk pembangkang je..kalo BN, asutan ape pun xpe..tggu..kami pasti turun ke jalan raye jika x dapat keadilan secara baik..tumbang 1 org kami, tggulah rakyat humban kamu..

    BalasPadam
  7. Kahkahkahkahkah!! Mau turun jalan raya bikin huru-hara?? Silakan. Aku tak sabar nak tengok POPO TDM turun jalan raya halau korang. Dgn Polis FRU korang boleh buat main tapi tidak dgn POPO TDM. Apakah menatang POPO TDM tu?? Nak tau lebih lanjut & teringin bersua muka dgn menatang ni, silalah buat huru-hara terlampau.

    BalasPadam
  8. B rational everone.... change 4 d better? or worst? ..... 2 ward chaos it seem...,

    BalasPadam
  9. B rational everyone...,, change 4 d better?.....or worst? .....chaos it seems. No Thanks !

    BalasPadam
  10. Kata negara demokrasi, BN jugak yang buat demokrasi dulu,jadi kita kena bertolak ansur dan fahami masalah orang lain lah. Kalau tak tahu demokrasi tu ape, belajar. Jangan nak main pangkah semua orang sesuka hati. Kalau dia rasa ada tak betul dengan negara dia, ape salahnye die perjuangkan seuatu untuk membetulkannya. Tak kisahlah dia pelajar ke, penagih ke, mat rempit ke. Negara die jugak.

    Btw I am neutral, no certain affinity to any political party, but I am certainly a Malaysian.

    BalasPadam
  11. Ikut al-quran, jgn ikut demokrasi.. Abis cerita.. Nk melolong sane sini, tp adakah mengikut al-quran.. Tidak! Ikut logik akal? Betul sangat ke akal kamu tu? Klu ikut 100 percent al-quran, mcm mne jdi? X lah gini.. X de nyer nk melolong sane sini..ingtlah teman2 sekalian, rujuk al-quran, jgn rujuk demokrasi.. Sekian

    BalasPadam
  12. Bagi pendapat peribadi saya amatlah wajar Adam ni ditahan serta diambil tindakan yang sewajarnya. Kalau dia biarkan saja nanti boleh merosakkan pemikiran orang lain. Al maklum sekarang ni ramai sangat yang mengaku pandai memberi hujah-hujah yang ikut sedap mulut saja serta menghasut rakyat supaya membawa penentangan kepada kerajaan pimpinan BN sekarang. Kalau orang dah tidak mahu usahlah dirosakkan pemikiran orang lain. Diharap pembaca di blog ini atau mana-mana blog ambillah yang positif dan tolak yang membawa perpecahan serta merugikan bangsa kita.

    BalasPadam
  13. Adam Adli, syukurlah dia tidak berterusan menjadi siswa UPSI.

    Syukurlah dia tidak jadi pendidik/guru.

    Syukurlah dia ditangkap. Harap PDRM teruskan ketegasan di bawah kepemimpinan DS Ahmad Zahid.

    BalasPadam
  14. >> Ikut al-quran, jgn ikut demokrasi.. Abis cerita.. Nk melolong sane sini, tp adakah mengikut al-quran..

    Brother, First of all I'd like to ask, "Ikut al-quran, jgn ikut demokrasi". Arr you sure you wrote that right? Yes? You DO know that democracy is a subset of Islam? No?

    And secondly, did you hear everything of what he was "melolong"? No?

    Then I think you should better keep your hands off the keyboard. Because Al-Qur'an does not teach you to talk about things you don't know.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Bismillahhirrahmanirrahim..(may Allah protect my words) ..1st of all,could you tell me the actual meaning of democrasies? The history behind it? Fyi, As a muslim, we follows the quran & our's prophet Muhammad ways, not from the common sense/ logical thinking..

      Padam
  15. Menteri nfc....salahlaku keluarga rasuah- bebas
    Menteri jual tanah, sarawak- bebas
    Calon bn keluarkan kenyataan hina hindu- bebas
    Utusan meloya kuarkan berita kutuk cina, tiup api perkauman-bebaa
    Artis perempuan melayu, bertarian lucah, ixara aishah- boleh utk presentation markah exam
    Zahid hamidi suruh rakyat tggalkn msia klu tak suka dgn spr- bebas
    Budak skolah rendah masuk program realiti , lelaki prerempun sosial melampau-boleh
    ..........tiba-tiba.....

    Adam adli marah spr, parallel spr menipu:
    ...kena tangkap

    Apa kena ni pemimpin MALAYSIA ?

    BalasPadam
  16. "Brother, First of all I'd like to ask, "Ikut al-quran, jgn ikut demokrasi". Arr you sure you wrote that right? Yes? You DO know that democracy is a subset of Islam? No?"

    brother, which part of Islam are you talking about? Islam does not permit truth to be determined by majority, which is the essence of democracy. Islam asks its followers to stay steadfast to truth, even though they are alone.

    the fact that democracy comes from Greek itself is a good enough reason to tell that it is not Islamic.

    BalasPadam
  17. Maaf la.. klu ini nk jadi guru kat anak bangsa baik xpyh la.. baik die jadi ahli politik je.. upsi gantung 3 sem je.. ape salah buang aja.. die ni xlayak jadi guru.. jadi ahli politik boleh la..

    BalasPadam
  18. bagus la kena tangkap.. tak payah la nak buat hura hara jalanan bagai nak guling kerajaan .. tunggu jelah 5 tahun lg baru la berkempen utk mengundi semula..

    utk adam adli ni plak nasihat aku, gi la abis kan dl pengajian tu. dpt kan cgpa 4.00 dan kerja yg bagus. dan ade duit sendiri nak beli spender. aku agak la duit beli spender pun mesti mak bapak dia yg kasi ni.

    pastu nak jd pemimpin jd lah. pemimpin yg penuh ilmu didada.. bukan nye hero cacamarba mcm ko buat skrg ni..
    sekarang ni anda hanya mengelapkan masa depan anda je. pemimpin PR pun suke je ko buat kerja amal tak berfaedah ni utk dia org..

    BalasPadam
  19. kalau nak berjuang utk upsi boleh la faham lagi, nak berjuang utk negara tu elok khatam upsi dulu. Dan, pelik sgt mcm dah tak de org lain ke yg sama2 melaungkan demokrasi tu, selain pelajar, yg boleh buat (KALAU rasa tindakan tu betul la kan). Budak ni jadi mangsa je, kesian. En Mazidul tlg check dia ni anak org kaya bapa ada business besar ke apa tak kisah tak abis belajar?

    BalasPadam
  20. Belajar bagi habis dulu. kalau exam takat dapat cukup makan usah cakap tentang perjuangan. Memberontak tanpa ilmu adalah perbuatan sia-sia. Betapa sedihnya melihat gelagat anak-anak muda yg tidak tahu erti bersyukur. Jika anda kalah ini kalilah maka cuba lain kalilah. Kalau sudah tewas dlm pilihanraya terimalah hakikat, usah bikin suasana semakin gamat dan gawat. Akhirnya orang ramai semakin meluat. Masa berdemo dan membantah sudah tamat.Ini adalah masa untuk yang menang menjalankan khidmat. Akhir kata jadilah anak bangsa yang bermaruah dan bukannya pemuda bangsat. Usah disesal kemudian hari jika hidup terbuang dan melarat pabila ketika itu tanah ini puak lain yang dapattanpa bekerja kuat mengunakan kudrat.

    BalasPadam
  21. Pengganti ANWAR IBRAHIM sudah ada.

    BalasPadam
  22. Konglee Peng...

    Concern - ambil berat/ambil tahu...bukannya 'koncern"

    Oleh. Bukannya 'olih"

    Telang - ini saya tak pasti apa maksudnya...

    Memulit - memulih.

    Saya puji keberanian anda menulis tetapi saya sarankan agar anda belajar penggunaan dan ejaan Bahasa Malaysia. Well, if it is too difficult for you to write in Bahasa Malaysia, I am very sure we would understand if you write it in English.

    Just a thought. No hard feelings.

    BalasPadam
  23. yg cakap pasal TDM tu banyak sangat main game c0unter strike la lu .. kalau rakyat da berjuta memang jahanam la kerajaan yg tipu kau tu budusss

    BalasPadam
  24. dan rakyat yg berjuta turun tu nanti la budus tahap cipan sebab esok yg senang nanti jerung2 bangsat,yang melopong korang2 yg buat huru hara tu la.dari sibuk complain sana,lagi baik kalau korang kerja rajin2,tingkatkan produktiviti,takpayah nak harap janji2 manis mu ni.

    BalasPadam
  25. budak nie layak dok kt afrika...blaja erti kesusahan...sbb die da biasa mkn suap tu yg naik tocang...

    BalasPadam
  26. Sokong adam adli ditangkap ...seharusnya..org mcm ni tak patut di beri any kemudahan...salah bapa yg ajar dan menggalakkan anak jadi pemberontak..as father u should ask your son to finish study first..malu la sikit..dah la belajar kat UPSI..nak jadi pemberontak...lps ni..ko gi mintak duit kat Anwar, soh dia sponsor adam adli ni belajar...

    BalasPadam
  27. Ayah adam adli patut dipertanggungjawapkan...dia patutnye encourage adam adli belajar sampai habis...adam adli..u should malu pada diri sendiri..u have nothing..even u tak pernah sumbang anything utk negara..dah la tu..guna plak facilities yg negara offer....dah la belajar tak abis..tak kerja...kalo hidup tu disubsidi jek..tok sah berangan nak jdi pemberontak..ntah2 , semua product 1malaysia..semua ko kaut..

    BalasPadam
  28. Terima kasih pd PM krna tukar menteri (Kdn)sbb sblm ni mentri tu pandai ugut ja,kali ni baru barua2 tu kenal siapa zahid hamidi...tangkap sekali babi dua ekor sama

    BalasPadam
  29. Assalamualaikum dan salam sejahtera..

    BalasPadam
  30. Haha padan muke ko..sepender pn mak bapak yg belikan

    BalasPadam

Anda bertanggungjawab terhadap komen dicatatkan di entri ini. Setiap komen akan ditapis terlebih dahulu.