Ahad, Jun 28, 2009

Perempuan Jarang Serik

Sebilangan perempuan mendakwa pernah disumpah seranah teman lelaki. Malah tidak kurang dikasari, disepak terajang dan dicederakan. Sejumlah mereka tampil membuat laporan polis berikutan perlakuan jenayah berlaku. Bagaimanapun majoriti perempuan sukar memutuskan perhubungan terjalin biarpun hakikatnya sudah tiada perasaan sayang di antara keduanya.

Jelaskan mengapa?

* Soalan di atas TIDAK pernah ditanya dalam karangan Sijil Pelajaran Malaysia :)

23 ulasan:

  1. Mungkin tiada perasaan Sayang...tapi disebabkan SETIA...mungkin??? Biasanya yang setia ni mungkin yang susah cari sumber pendapatan.. tak da tempat nak begantung lagi...atau mungkin terlalu takut ??

    p/s:bangga jadi org petama(tu pun klu...) ;P

    BalasPadam
  2. Ya, mungkin terlalu takut untuk hilang seseorang dan setia tak bertempat.
    My opinion, 'sayang' is how u respect your love one and sacrifice in a good way lah.

    BalasPadam
  3. untuk ADIL,, juga terdapat kepada sifat Lelaki..

    sifat yang baguz bagi perempuan itu, kerana ia tetap ingat satu kebaikan utk meneruskan persahabatn dan menolak keburukan..(buruksangkanya servis pasangannya `best`??)

    Lelaki juga ada yang terkena MAKI HAMUN kasar (yang tak sesuai bagi wanita), tetapi SANG lelaki tetap masih mengekal persahabtannya...(buruksangkanya servis pasangannya `best`??)

    BalasPadam
  4. Atau pun sudah terlalu banyak 'dikorbankan'?

    BalasPadam
  5. Bg yg sudah berkahwin, byk perasaan yg kita kena jaga. mmg pahit,mmg perit tp memandangkan wajah anak2 yg kian membesar, kekuatan tu yg menjadikan kita semangat untuk teruskan hidup dgnnya walaupun tanpa cinta & kasih syg...sy syg anak2 sy !

    BalasPadam
  6. Arifsha, alamak! Tidak ada niat mengganggu emosi awak ...

    BalasPadam
  7. Saya nak berkongsi satu perkara yg terjadi depat mata dan berdekatan premis saya.Yang mana lelaki ini sanggup bergadai nyawa berdiri di hadapan kereta yg dipandu oelh teman wanitanya dan setelah keyta itu berhenti dia terapkan diri di bonet kereta itu untuk suruh kereta tu benti kemudian dia suruh kawan dia ambil batu bata yg terdapat berdekatan kawasan kejadian dan memecahkan cermin pintu sebelah pemandu iaitu teman wanitanya.

    1.Cuba bayangkan dia lakukan perkara yg mendayiskan diri sendiri di tempat awam.Tak malu ke?
    Buat pengetahuan semua mereka ini berpangkat konstabel.Sekaligus memalukan unit pasukan beruniform!

    2.Mereka ini adalah salah seorg daripada yang mengikuti program jarak jauh!see,dah la polis lepas tu sambung balajar pula.Tak ke memalukan?

    Saya faham mereka ini juag manusia ada hati perasaan,tapi ingatlah suoaya belajar menghormati org2 sekeliling,kita dikurniakan Allah untuk berfikir dan disemai sedikit perasaan malu sebagai seorg melayu jati dan beragama islam.

    BalasPadam
  8. sesngguhnya cinta pada manusia hanya akan mmbuatkan ia pudar...cinta pd bunga akan mnjadikan bunga itu layu walaupun brapa pnat kite mmbjai nya dgn kasih syg..namun hakikatnya manusia lupa..cinta yg abadi hanyalah pd Ilahi.

    namun..mngapa msti ada derita dlm cinta kalau ia sekadar untuk mnyakitkan..??

    jgn lah mnjdkan cinta kayu pengukur segala-galanya..

    namun fikirlah kmbali di mana landasan asal kita..

    jgn kerana body tergadai..maruah diri pun sanggup diketepikan...

    renung2kn dan slmt beramal...:)
    (bak kata ustaz femes hot fm tu..)

    BalasPadam
  9. Arifsha..
    alapak, adakah komen saya menyentuh emosi anda...huhuu (bukan bodek)

    BalasPadam
  10. mungkin ada harapan utk ubah sesuatu itu....
    hurm....

    BalasPadam
  11. en mazidul..

    kalo pompuan pandai serik maka makin kurang ler umat manusia dibumi ALLAH ini..beranak tu sakit weii :(

    pompuan diberi ALLAH kekuatan mental yg teda tolok bandingan kalo dibanding dgn lelaki..

    cuba dgr lirik lagu rossa..hey ladies :p

    BalasPadam
  12. sepatutnyer dah lame kemasukkan dorang dibekukan tapi nmpknyer macam main tarik tali jer..

    bisnes kan mcm ler en mazidul tak tahu.. :p

    BalasPadam
  13. Selalunya bila sudah BETUL-BETUL tiada sayang, wanita itu sendiri akan tawar hati dan boleh meninggalkan temah lelaki.

    Yang sukar berbuat begitu adalah golongan yang masih berbaki sayang dan setianya. Kaum wanita secara am, adalah optimis, masih mengharapkan yang lelaki akan berubah dan boleh berubah. Kerana yang menyepak terajang tu, selalunya akan menangis mendayu-dayu, memohon maaf siap peluk kaki bagai.. merayu-rayu pada si wanita jangan tinggalkannya.

    Dan umum pun ketahui, hati wanita sekeras kerak nasi!

    P/S: Pengamatan berdasarkan pengalaman rakan rapat. Akhirnya dia tinggalkan teman lelakinya dan lebih bahagia sekarang.

    BalasPadam
  14. Bro Mazidul...saya pantang betul kalau ada lelaki yang bertindak dayus dengan memukul perempuan...saya pun pelik kenapa sebilangan perempuan yang dah kena pukul, diterajang, dimaki dan sebagainya masih lagi boleh bersabar dengan tindakan teman lelaki..

    BalasPadam
  15. Tak tau lah mcm mana pikiran perempuan tu. Sampai sanggup diterajang dan dikasari..aduiyaii napalahh

    BalasPadam
  16. pd saya mungkin masih mengharapkaan perubahan.

    BalasPadam
  17. salam Azrul dan wanita.
    Sikap maki, sepak terajang adalah GENETIK.(tanpa kira beragama/ustaz)sukar berubah.Makin TUA/lama makin banyak.Lalu menurun kepada anaknya..Cian.Hati hati dalam memilih.

    BalasPadam
  18. kenapa lelaki suka sepak terajang?

    BalasPadam
  19. maybe lelaki tu banyak hutang kat pompuan tu,tu yg nak tinggal tak boleh,karang hutang dilarikan cam tu jer..

    BalasPadam
  20. setuju dengan saudari audra sazreena

    BalasPadam
  21. bukan jarang serik.
    tetapi perempuan dilahirkan dengan jiwa sebegitu..
    samapi bila2 akan terus macam tu.
    kenapa lelaki pantang lihat perempuan cantik.?
    kerana jiwa mereka maca tu.
    dan sampai bila2 akan macam tu..
    benar bukan.?

    BalasPadam

Anda bertanggungjawab terhadap komen dicatatkan di entri ini. Setiap komen akan ditapis terlebih dahulu.