Selasa, Jun 16, 2009

Pilih Seorang Sahaja

Ramai insan kita sayangi di dunia ini. Bagaimanapun jika WAJIB memilih hanya SEORANG individu paling disayangi, siapakah dia dan mengapa?

Usah pening dan jawab secara jujur.

30 ulasan:

  1. salam,
    sudah lama tak berkunjung ke mari.. harap sdr MAS sihat.

    bagi saya, ibu saya insan paling disayang. ibu melahir dan mendidik saya menjadi insan berguna.

    BalasPadam
  2. Mama.
    Mengapa? banyak sebab.
    Paling utama,
    aku keluar dari rahimnya.




    salam dariku
    (pembaca baru)

    BalasPadam
  3. Saya pilih Mak...apa2 hal, mak saya selalu ada disisi saya..Walaupun dia kurang sihat...Tp dia gagahkan juga utk anak2 dia..Walaupun saya dah berkahwin, saya sayang juga suami saya tapi sy tetap pilih mak. kalo suami saya pun belum tentu dia akan pilih saya berbanding mak dia.
    Selamat Hari bapa utk Suami saya.

    BalasPadam
  4. antara anak dan suami..hati ini memilih anak...:)

    BalasPadam
  5. ibu saya. tiada alasan yang tepat untuk sebab saya ni

    BalasPadam
  6. sama seperti yg lain. ibu tak boleh dicari..dlm dunia cuma ada satu.

    BalasPadam
  7. saya pilih bapa....

    kerana bapa, wujudnya saya di dunia...

    BalasPadam
  8. Waaarrghhh... soalan yang sungguh mencabar minda! Oh.. kenapa diberi hanya SATU sahaja... tapi, nak buat macamana, walaupun aku menyayangi terlalu ramai insan2 yang hebat, namun ianya tak sehebat seorang insan yang aku panggil "mama" ... Love my mom very much! muaaahhhh....
    sebab??? Semua org yang ada mak akan tahu sebabnya... sob sob...

    BalasPadam
  9. saya pilih untuk sayangi diri sendiri. kenapa?? sbb sy percaya kalau saya boleh sayangi diri dengan cara menjaga diri dengan baik, berfikir dgn baik, saya tak akan lukakan orang² yg saya sayang..

    BalasPadam
  10. sebelum ibu dipanggil Illahi ibu sempat merenong wajahku dan membelai pipiku ...ibu..ibu..ibu.

    ibu
    ibu ..engkaulah ratu hati ku
    tempat ku mencurahkan kasih
    wahai ibu ...

    BalasPadam
  11. Payah nak jawab soalan ni...huhu... hatiku berbelah bagi nak memilih...

    BalasPadam
  12. abah aku!!!!!!!!

    coz hanya abah tempatku brgantung segala-galanya...

    abg mazidul..sy nak bg cadangan...mungkin tak pernah lg didedahkan...

    tolong kupas isu OKU!!!!
    aku melihat ramai OKU ada masalah di dalam mencari pusat memandu untuk mereka...malah ada sesetengah driving school mberi layanan buruk dgn menghina mereka..

    mereka beranggapan OKU tidak tau dan tak boleh memandu...sbb tu layanan tak sewajarnya diberikan pd mereka...

    aku melihat ini terjadi di kalangan warga OKU yg brada di IPTA tmpat rq belajar yg hadapi masalh ini...

    harap tolong utarakan permasalahan ini..
    kerana di Malaysia tiada tempat yg khas untuk OKU belajar kereta..bantulah mereka!!!

    nmpaknya kerajaan tidak pernah tau masalah ini...

    sesetengah driving school meletakkan syarat, kena beli kereta sendiri dulu baru boleh belajar...
    adakah itu btul?
    belum ada lesen sudah perlu beli kereta...
    bukankah itu lagi membebankan OKU???

    bantu mereka...

    ikhlas dari,
    UIA LAW student yg prihatin akan nasib 'mereka'

    BalasPadam
  13. Nabi berkata:

    Ibu

    Ibu

    Ibu

    Ayah

    Masih belum jelas?

    BalasPadam
  14. mak..sbb pengorbanan dia membesarkan kami adik beradik hanya ALLAH jer yg dpt membalas.. :(

    ayah meninggal sejak sy kecil so sy pilih mak :)

    BalasPadam
  15. erm..bagus soalan en mazidul,namun sukar nak memberi jawapan.

    cute akan pilih ibu cute.. she's the best..

    BalasPadam
  16. kalau hendak memilih memang sukar, tetapi kerana di pilih satu..jawapannya IBU...

    BalasPadam
  17. yang paling saya sayang adalah orang yang berkongsi kasih dan sayang dengan saya..

    BalasPadam
  18. Pilihan yg tepat Nabi Muhammad SAW ..insyaAllah akan mendapat safaatnya di akhirat nanti..yg lain jatuh seri nombor dua

    BalasPadam
  19. laki mati leh cari len(byk lg lelaki kat dunia ni..

    anak ilang leh buat lg(kilang anak ada,hehe)..

    kawan ilang leh cari baru..

    kekasih ilang xde hal pny lah..

    tp,kalo ibu y mengandungkan kita xde,nk cari kat mane yer?

    BalasPadam
  20. ibu...
    kuingat dahulu menyisir rambut ku kemas selalu...

    BalasPadam
  21. saya akan memilih ibu saya. tiada siapa yang dapat menggantikannya. walaupun diberi 100billion takkan sy tukarkan dengan wang ringgit. dia lah yang menjadi ibu dan juga bapa kepada saya adik beradik selepas pemergian arwah bapa saya ke Rahmatullah pada tahun 1995.Dialah juga yang membesarkan saya adik beradik dengan hasil titik peluhnya bekerja di kilang.Tak terbalas jasanya. saya sayang sangat pada ibu saya. I Love u so Much mak

    BalasPadam
  22. dah tentu ibu, ibu dan ibu...hanya seorang saja ibu yang melahirkn, menyusukan, membelai, mendengar rengek dan menjaga seorang anak dengan penuh kasih sayang. kasih bapa juga tak ternilai, tp kasihnya ibu hanya satu dan tiada ganti... LUV U IBU~

    BalasPadam
  23. bg saya
    saya tak lh pilih seorang saja
    coz in my life i have 2
    hmm
    ibu n bapa..
    byak berkorban untuk saya..
    mmg tak terbals pegormaban nya
    hmm
    IBU BAPA
    i Love U!!

    BalasPadam

Anda bertanggungjawab terhadap komen dicatatkan di entri ini. Setiap komen akan ditapis terlebih dahulu.