Selasa, September 28, 2010

Dunia Tanpa Perempuan

Pelbagai perkara terlintas di fikiran.

Sebilangan logik, sebilangan tidak.

Apa bakal terjadi jika dunia wujud tanpa perempuan?

... proses kesinambungan penghasilan zuriat akan terhenti, tiada lagi panggilan 'ibu', bilangan lelaki gay semakin meningkat, pondan semakin bermaharajalela, tandas hanya untuk satu gender ...

20 ulasan:

  1. dunia akan jadi mcm semak samun. percayalah! :)

    BalasPadam
  2. lelaki kena fikir ion positif berlaga dgn ion positif boleh keluarkan API, sentuhan positif dgn positif kulit cepat rosak..
    tiada magnet..begitu juga ion negatif berlaga dgn negatif..tak sama dgn pergeselannpenarikan ion yang berbeza..

    BalasPadam
  3. perlukah tandas bercampur gender?
    mungkin masalah anak haram pula bermaharajalela.

    Kurang setuju ramai lelaki gay,..tapi setuju kalau mengatakn ramai lelaki bisexual. Perempuan layan, lelaki pun layan.

    Inilah hakikat dunia sebenar,..jgn di luar sana,..pergilah menjengah di IPT di seluruh Malaysia,..lelaki bisexual mudah ditemui.

    Nauzubillah,..moga2 dilindung dari sebarang malapetaka dari Allah.

    BalasPadam
  4. x seronok la kalau perempuan xde. xde kasih sayang ibu dan isteri..

    BalasPadam
  5. en mazidul...baru jer borak kosong dgn hubby pasal ni hehe :p

    bila masuk sini nampak post en mazidul pulak...macam ada aura eh ekeke :D

    saya rasa mesti sepi jer dunia tanpa pompuan,hilang seri,takde warna warni pelangi betul tak?

    eh...kalau takde pompuan mesti lelaki semua takyah kerja sebab duit banyak pun nak buat apa sebab takde sape yg nak habiskan gi shoping hehe.. ^.^

    takde ler shoping complex,butik dan sebagainya.pompuan punya kuasa membeli. *kayakan tokeh kedai* :p

    sebagai contoh tengok jer famili yg takde anak pompuan...bila pergi shoping complex,nampak baju yg comel berwarni warni mesti terdetik jugak dihati kan.nampak jer anak-anak kecil comel bertocang reben pun dah tersenyum dalam hati 'cute sangat' :)

    *en mazidul bila lagi...ehem (*.*)

    BalasPadam
  6. Di ketika itu :-
    Lapisan ozon makin menipis,

    Suhu dunia makin hangat darjah selsiusnya,

    Dek kerana kepulan asap rokok kaum adam...

    Dek kerana kurangnya tanam-tanaman/bunga-bungaan yg biasanya dibelai & dibajai kaum hawa...

    Pasaraya besar yg gah semakin mengecilkan bilangan cawangannya,

    Butik/kedai-kedai menjahit pakaian semakin berkurangan,

    Dek kerana tiada kaum hawa yg setiap bulan menyorong troli muatan barangan dapur, kaum adam pula majoritinya makan & minum di luar...

    Dek kerana tiada lagi kaum hawa yg menempah baju mahupun peniaga yg menjahit pakaian wanita utk pasaran borong...

    Hakikatnya, kaum hawa amat penting di dalam peradaban manusia zaman berzaman. Tdk mungkin hilang kaum hawa di muka bumi (walaupun statistik mencatatkan nisbah wanita semakin berkurangan berbanding lelaki) kerana Allah s.w.t telah berjanji bahawa setiap makhluk dijadikan-NYA berpasangan-pasangan (pastinya gender yg berlainan) waima tumbuh-tumbuhan, haiwan apatah lagi manusia.

    Maka, hargailah kaum hawa - Ibu & Ibu Mertua mu, anak perempuan mu, jiran perempuan mu dan lain2 dgn seadanya - ianya FOC!

    BalasPadam
  7. Tak bestlah tanpa perempuan...hidup akan jadi boring..

    BalasPadam
  8. hee senang aja..kalau dh dunia tanpa perempuan..kita ni suma tak de kt muka bumi..cmno nak ada.. isteri Nabi Adam kn perempuan??? so cmner kita nak ada kalau takde Hawa.... terpikir sejenak.... hmmmmmm

    kalau keluarga takde orang perempuan..heee barula umah mcm smak samun (tak jugak adik saya laki tapi pembersih ya amat).. tak berasap le dapur (tak jugak, hubby saya CHEF).... Umah jadi senyap sunyi (heee ni mungkin sbb tak dngr saya membebel hahahahahahaha)

    BalasPadam
  9. macam mana nak ada pondan kalau perempuan pun tak pernah wujud? hehe.

    BalasPadam
  10. macam mana nak ada pondan kalau perempuan pun tak pernah wujud? hehe.

    BalasPadam
  11. Salam kat semua
    Perempuan=Shopping complex..
    takde benda lain boleh di associatekan?

    BalasPadam
  12. Allah jadikan kaum wanita tu sebagai hiasan alam, TAPI sebaik2 hiasan adalah wanita solehah......so persoalannye brape ramai wanita solehah ??????

    saye xpunye adik berdaik pompuan, 6 org sume lelaki.....pernah arwah ibu meluahkan "xpayah ade anak pompuan pun kalo susah nak jage......" tu pun bile arwah tengok zaman skang ni punye pemakaian & kelakuan

    BalasPadam
  13. dok memikirkan kalau letak lelaki kat satu planet lain, pompuan kat satu planet lain.. apa jd eks...

    BalasPadam
  14. x de seri kalo x de pompuan. Tiada la Hari IBU, tiada panggilan Ibu, Makcik, kakak, nenek...
    x berkembangkan umat d dunia nie kalo x de zuriat!

    BalasPadam
  15. jadi takdelah syurga di bawah tapak kaki ibu ye? ;D keep wondering if this happen. but, its so impossible to happen:)

    there will always be a baby girl, a teeange girl, a woman, a mom, a grandma with us.

    BalasPadam
  16. paling lama pun 1 generasi je bertahan.. sebab tak boleh nak sambung zuriat.. tp kalo pada pandangan saya, ada baik dan buruknyer sesuatu perkara itu.. itulah yang menunjukkan kebesaran kuasa tuhan.. sekiranya perempuan tiada, keburukannya seperti ramai yang sudah tau.. tiada kasih sayang, tiada ibu, isteri, anak, penyeri n macam2 lagi.. tetapi kebaikannyer?? menurut kajian sejarah, sejak zaman anak2 ADAM lg.. lelaki sanggup bergaduh dan berbunuh demi perempuan.. perang tercetus akibat tamakkan kuasa.. tetapi sedarkah kita, punca raja2 dulu tamakkan kuasa kerana ape?? jawapannya ialah perempuan.. so kebaikan jika tiada perempuan, mungkin lelaki tiada sebab untuk bersaing.. tetapi teori ini hanyalah menurut kajian.. saya sendiri pun tidak boleh hidup tanpa perempuan dan tidak dapat bayangkan dunia tanpa perempuan..

    BalasPadam
  17. hanya Nabi Adam jer laa yg ada kalo xde pompuan....

    BalasPadam

Anda bertanggungjawab terhadap komen dicatatkan di entri ini. Setiap komen akan ditapis terlebih dahulu.