Jumaat, Mei 20, 2011

Gambar Cicak Ganjil

Sabah terkenal dengan Tokek, cicak besar dikatakan berharga mahal kerana hatinya dipercayai mampu mengubat pesakit AIDS.

Malam ini, saya menerima MMS dihantar kenalan dari Kota Kinabalu, Sabah.

Cicak ganjil berikut bukan Tokek.


Cicak di atas dianggap ganjil kerana ekornya bercabang.

Manusia lidah bercabang? Biasa ditemui cuma secara fizikal tidak kelihatan berbeza.

31 ulasan:

  1. Salam...cicak ekor bercabang susah nak jumpa...manusia lidah bercabang memang banyak.

    BalasPadam
  2. cicak ni suka mengelat kot?

    hihi...

    BalasPadam
  3. Lidah manusia tak nampak cabangnya - tapi kesan dari 'kecabangannya'??? Hmmmm....

    BalasPadam
  4. Cicak ini sesuai dimakan begitu saja..

    BalasPadam
  5. memang banyak yg ganjil dlm dunia ini, SMTI .....

    BalasPadam
  6. assalamualaikum
    subhanallah
    tidak Allah jadikan alam ini dengan sia-sia, melainkan untuk mnausia, untuk manusia berfikir

    BalasPadam
  7. SMTI :) Glamour jugak lah cicak ni, tak pasal-pasal glamour. haha

    BalasPadam
  8. first time tengok,,cicak putus ekor biasa tengok..

    BalasPadam
  9. SMTI, dulu memang pernah heboh tentang cicak ekor cabang ni.

    BalasPadam
  10. smti, ada terbaca mengenai kucing bermata satu di tawau.. apa pendapat bro mazidul?.. kesan radiasi? sekadar fenomena biasa?..

    BalasPadam
  11. Pasti dikalangan cicak2, ia dipinggirkan kerana pelik dan cacat. Macam manusia "lidah bercabang". Siapa nak kawan kan ?

    BalasPadam
  12. biasanya ekor cicak spt ini la yg dicari-cari kaki judi atau kaki nombor kerana dipercayai mendatangkan "ong" kepada si pemilik... SMTI

    BalasPadam
  13. Bagi pendapat saya ini merupakan salah satu daripada kekuasaan tuhan..

    Seperti juga kembar siam, buah nanas berkembar dan sebagainya..

    Entri Terkini Di Blog Saya:
    Aktiviti Makak Dan Mengancau Di Mukah Sarawak
    Domain Laman Web Percuma di Lot.My??

    BalasPadam

Anda bertanggungjawab terhadap komen dicatatkan di entri ini. Setiap komen akan ditapis terlebih dahulu.