Ahad, November 20, 2011

BONEKA PERDANA MENTERI MALAYSIA DIBAKAR

Indonesia kini dilaporkan mempunyai total populasi mencecah 235 juta orang.

Sejak dahulu lagi, kita mengetahui rakyat negara jiran itu telah berulangkali terbabit dalam demonstrasi. Malah semalam di hadapan Pusat Media Utama, Jakabaring, Sumatera Selatan, majoriti mahasiswa juga berdemonstrasi sekaligus dirakamkan oleh media asing dari Asia Tenggara.

Baca di sini.

Justeru tidak hairan jika rakyat negara jiran itu tidak teragak-agak meluahkan perasaan mereka melalui kaedah sama jika tidak berpuas hati dengan Malaysia.

Liputan6.tv melaporkan boneka Perdana Menteri Malaysia juga dibakar oleh mahasiswa sebelum ini dalam demonstrasi di Jawa Tengah.

18 ulasan:

  1. apa la bangag dorg ni. hehe.

    selain tu bagi saya, mmg sukar & susah punyalah utk sedarkan diorg ni.

    sbb total rakyat dorg 200++ juta.
    kalau lah yg bagus & bertamadun tu sebnayak rakyat Malaysia 30juta - baki yg tak bertamadun tu lagi banyak.. hehe

    mmg susah..

    BalasPadam
  2. apa yg mereka buat tu bukannya dpt menyelesaikn masalah, tapi mengeruhkan lagi keadaan...buat tindakan guna akal bukannya emosi....

    BalasPadam
  3. Bro Mazidul,

    Saya semakin benci dengan sikap rakyat Indonesia yang tidak menghormati kita.

    Bersamalah kita doakan agar skuad Bawah 23 kita berjaya mengalahkan mereka sekali lagi di Gelora Bung Karno pada 21 hb November ini.

    Patung PM kita dibakar, menunjukkan tahap ketololan mereka yang sangat teruk. Jika mahasiswanya begitu, apakah yang boleh kita harapkan daripada supir, pencopet, maling dan seluruh marhaen mereka?

    BalasPadam
  4. bangang betul la indon nie, moral sgt rendah!

    BalasPadam
  5. Bencinya dengan mereka ni.... Sekarang kata 'Ganyang Malaysia',bila mahukan pertolongan kita mulalah kata 'kita serumpun'.

    BalasPadam
  6. kesilapan yang nyata di pihak negara kita adalah terlalu mengawal berita sensetif org INDON sedangkan media mereka sentiasa memaparkan isu sensetif yg melibatkan negara kita . . nasib baik bro mazidul dlm blog memaparkan kejadian sebenar apa yg dilihat dan didengar tetapi malangnya di TV negara kita tidak dipaparkan kejadian menghina kedaulatan negara kita secara berterusan dan hanya melaporkan secara umum sahaja dan tidak mejadikan BERITA UTAMA, tiada follow up. Sikap terlalu menjaga hati serumpun TAIK KUCHING inilah yang membuat rakyat Malaysia kebanyakannya tidak mempedulikan isu ini. Insiden penonton tidak berdiri dan menghormati lagu kebangsaan, petugas media yang dicaci di pusat akuatik dan kawalan keselamatan pasukan bolasepak dengan diiringi kereta kebal menampakkan kebodohan dan mentaliti negara INDON yang masih mundur pemikiran rakyat jelata mereka. Apa yang penting sebagai rakyat Malaysia . . HORMATILAH DULU NEGARA KITA SEBELUM KITA MENGHORMATI NEGARA LAIN. . . . BANGGA JADI RAKYAT MALAYSIA.

    BalasPadam
  7. tak payah kecoh la indon...rakyat 200 juta...tapi main bola pun kena import pemain dari luar...haktuih...

    BalasPadam
  8. diaorang lg marah psl kalah bola ari tu tak...

    BalasPadam
  9. Provok macam mana pun rakyat malaysia tetap cool...lagi la deme marah.

    BalasPadam
  10. Kita doakan agar pasukan Bola sepak Malaysia menang menentang Indonesia nanti .. sekurangnya itu 'kemenangan' kita yang dapat kita perlihatkan pada rakyat dorang.

    BalasPadam
  11. saya pernaah jugak bertekak dengan beberapa org indon yng mengatakan kita ini menyembah raja dan menyekutukan tuhan.bila disebut berkaitan dengan sejarah dn tuhan mereka kata kita menghina agama..mereka jugak kata yang kita ini sedang perang agama?..pelikkan..kita tidak sedar nie pulak mereka..mereka nie sangat tidak BERTAMADUN.agak kasar tp memang betul.

    BalasPadam
  12. sangat sedih :'( inikah yang dikatakan serumpun... rakyat mereka memang d luar kawalan! bolehkah kita katakan kita ini sebahagian daripada orang-orang teraniaya? sama-samala kita berdoa rakyat Malaysia yang berada di Indonesia buat masa ini dilindungi olehNYA dan selamat kembali ke negara kita yang tercinta, Malaysia

    BalasPadam
  13. Diharap Skuad B-23 melenyapkan sorokan penyokong Indon.Ayuh M'sia!!

    BalasPadam
  14. Perjanjian kerajaan yang terlampau lembut ...kita terhegeh ngan tenaga kerja indon...kadang aku pun heran ngan kerajaan kita niee...macam x nampak je benda yang berlaku...macam penakut..PADA perdana menteri yang berjiwa rakyat buat lah sesuatu...jiwa dan moral rakyat kita dipijak2 niee..x nampak lagi ke.. dah berapa nyawa rakyat kita di ragut oleh penjenayah dari indon laknat.. x cukup lagi ke... nak sampai sedara PM kene baru nak terasa ke... tolonglahh... jangan sampai rakyat merusuh macam mesir.. pasal benda mcm nie...!!!...PERDANA MENTERI tolonglah bukak mata.!! BONEKA dato seri dah di hina.. bendera di cerca.!! nak apa lagii .. cukup lahh jangan lah amik tenaga indon laknat niee lagii!!! amik bangsa lain!!!...

    BalasPadam

Anda bertanggungjawab terhadap komen dicatatkan di entri ini. Setiap komen akan ditapis terlebih dahulu.