Isnin, November 28, 2011

RODOK JANGAN TIDAK RODOK (KEMALUAN) 18SX

"Tidak larat bang. Ramai perempuan lesbian di situ. Dari seniors sampailah ke perempuan kami panggil 'emak' (warden)"

Kenyataan di atas dipetik dari entri berikut dan kejadian didakwa berlaku kira-kira 13 tahun dahulu.

Berikut antara kenyataan dicetak semula dari akbar Harian Metro hari ini.

'Dalam kejadian itu, Mira yang juga anak kedua daripada tiga beradik mengalami detik hitam apabila mendakwa alat sulitnya dirodok dengan botol pewangi badan dan jari oleh lima pelajar berusia 14 hingga 17 tahun terbabit yang tidak puas hati terhadapnya'

Baca artikel penuh di sini.

Sebelum ini saya pernah menghubungi Pegawai Perhubungan Awam, Jabatan Kebajikan Masyarakat, JKM Kuala Lumpur, memaklumkan beliau kebarangkalian berlakunya kegiatan lesbian di pusat pemulihan akhlak di bawah kendalian JKM.

Biarpun kes penderaan seksual terbabit didakwa berlaku di Marang, Terengganu, ada baiknya jika JKM menjalankan siasatan secara terperinci dan menyeluruh.

Kes pelajar didera oleh seniors di sekolah bukan terlalu asing di Malaysia. Lazimnya mereka didera dengan menggunakan teknik kekerasan seperti dipukul menggunakan tangan kosong atau disepak terajang. 

Kejadian di Marang, berbeza.

Merodok kemaluan mangsa menggunakan JARI dan BOTOL minyak wangi?

It sounds so familiar, bezanya di antara sedap dan sakit. Jari mana? Telunjuk atau hantu?

Teknik penderaan itu saya anggap pelik, selalunya perempuan lebih gemar menarik rambut untuk menyakiti sesama perempuan.

Hairan, kan?

Ibu mangsa juga mendakwa pihak sekolah juga cuba menyembunyikan kejadian malang menimpa anak gadisnya.

8 ulasan:

  1. KEJAM!!!

    bodoh nak mampiewws sipelaku terkutuk tuh. kalau saya dapat dia, taulah apa nak buat. Dia mmg nak gunakan dendamnya supaya mangsa hidup dalam fitnah dimasa depan sebab kebanyakan lelaki biar bagaimana jahat sekali pun masa bujangnya tetap nak perempuan yang suci sebagai isteri.

    Bayangkan nasib mangsa yang daranya direnggut dgn cara kejam seperti itu. Siapa nak percaya cakap2nya? Kalau betul terbukti kejadian ini berlaku, saya syorkan hukuman yang sama kepada perogol dikenakan jugak kepada sipenjenayah
    botol dan jari tu. Berikan sebatan dan jika perlu dirodok sama dengan lembing berkarat. Gila punya bebudak sekarang...mak bapak pun nak kena brainwash sama...jgn semata2 nak anak2 pandai akademik tp akhlak membangkai...

    sorry for the language..tapi mmg hilang sabar dah.

    BalasPadam
  2. alamak TM, sorry lah, ingatkan sekolah apa tadi...rupanya sekolah pemulihan akhlak...

    saya cepat terbakar sebab kes2 gangguan begini sering terjadi disekolah2 agama dan sekolah tahfiz juga..cuma bagus punya bungkus atas sebab2 tertentu... mmaf tak dpt buktikan kebenaran ini kerana telah lama berlalu... samada kegiatan durjana ini masih berterusan atau tidak hari ini hanya Allah saja yg tahu...

    apa pun tak kiralah sekolah apa, semua kejadian menjijikkan harus dihentikan, kan?

    BalasPadam
  3. Memberontak dengan cara tersendiri. Sadis!

    BalasPadam
  4. ini kes yg di lapor..
    bagaimaman pulak yg tidak dilapor..
    tentunya ada.. bukan..?

    JKM segan nak jalankan siasatan secara terperinci dan menyeluruh tentunya sebab nak jaga nama baik.. org itu .. org ini.. nama baik menteri.. dan lain2 pegawai atasan.. melainkan perkara ini cuma melibatkan org2 bawahan..bukan..?

    BalasPadam
  5. warden sekolah pemulihan akhlak pun ada masalah akhlak ke? atau hanya alasan budak ni nak lepas bebas dari sekolah akhlak tu? siasatan mendalam diperlukan. teringat pulak cerita JUVANA.

    BalasPadam
  6. tak patut berlaku benda macam ni.....dulu pun ada cuma ceritanya tak merebak pantas kerana teknologi sekarang kot?

    BalasPadam

Anda bertanggungjawab terhadap komen dicatatkan di entri ini. Setiap komen akan ditapis terlebih dahulu.