Rabu, Mei 08, 2013

TAKBIR! MENTERI BESAR SELANGOR ADALAH ...

Pertama kali saya bertemu Ketua Polis Negara, KPN, Tan Sri Ismail Omar pada 25 September 2010 di Pulau Pinang.

Biarpun menyandang  pangkat pegawai polis tertinggi di negara kita,  beliau  bercakap secara lembut tetapi tegas.


Semalam  KPN   mengesahkan,  Perhimpunan Kemarahan Rakyat  dijangka bakal berlangsung esok di Stadium Kelana Jaya,  pada jam 8.30 malam,  haram. Pihak penganjur dilaporkan  tidak membuat permohonan kepada pihak polis.


Dua hari lalu saya menghubungi Ketua Polis Daerah Petaling Jaya, ACP Arjunaidi Mohamed mengenai hal ini.

Klik di sini.

Saya berasa amat yakin,  tidak semua RAKYAT  Malaysia  berasa marah dan tidak berpuas hati dengan perjalanan PRU 13. Hanya perkataan 'rakyat' dimanipulasi oleh Datuk Seri Anwar Ibrahim dan penyokong totok dia.


"Penganjur perlu mematuhi Akta Perhimpunan Aman 2012. Ini kerana tindakan berarak di tempat tertentu tanpa kebenaran bertujuan membangkitkan kemarahan adalah salah di sisi undang-undang," ujar Ismail dalam sidang media di Bukit Aman  semalam.

Baca berita lengkap di sini.

Saya yakin pegawai Cawangan Khas Pasukan Polis Diraja Malaysia, PDRM,  telah mempunyai maklumat lengkap mengenai dalang dan perancang perhimpunan haram itu.

Jemputan dipaparkan di blog ini. 

 Antara motif mengapakah perhimpunan itu ingin dilaksanakan?  Kerana ...


... BUKAN ini 


Jika Anwar berjaya menjadi Perdana Menteri Malaysia,  pasti ide untuk menganjurkan perhimpuan itu  tidak terlintas langsung di fikiran  pemimpin Pakatan Rakyat.

Klik di sini.

Mereka ingin berhimpun secara tidak sah.

Bagaimanakah  jika terdapat kumpulan lain ingin membantah perhimpunan itu dan berada di lokasi sama?

Pastinya  polis bakal menyuraikan  2 kumpulan terbabit. Usah pula kemudian mereka terbabit mendakwa  polis bertindak di luar  batasan  kerana perhimpunan itu sendiri haram. Tugas utama polis memastikan, undang-undang tidak dilanggar seperti bangkai anjing  di jalanraya.

Daripada berhimpun, LEBIH baik pemimpin DAP,  PAS serta PKR  Selangor, duduk  berbincang  untuk  memutuskan pemimpin  penjawat Menteri Besar, MB  Selangor.  Sekaligus MB itu kelak  mampu menjawab  soalan cepu emas  dipaparkan di kain rentang di entri ini.

Jika pemimpin PAS dipilih menjadi MB, saya berasa amat bersyukur.  InsyaAllah SEMUA  premis  perjudian berkomputer online dan rumah urut dapat  DIHAPUSKAN  secara total  di Selangor.

Takbir! Allah  huakbar!

5 ulasan:

  1. SMTI-takbir, hapuskan rumah urut, spa, kedai arak dan judi di The Strand dan Giza. Tutup semua sekolah Cina yang tak mengenang budi dan tak akan mengenang budi orang Melayu. Boikoit semua kedai dan supermarket cina, boikot semua bank cina Public Bank dan Hong Leong Bank. Tanpa mereka kita boleh maju dan lebih maju berkali ganda. Sekat ekonomi orang cina. Jangan beli rumah yang di buat oleh pemaju cinamdan apa juga barangan keluaran cina, ke uali cina Islam.

    BalasPadam
  2. Setuju AI memang menggunakan nama 'Rakyat' sebagai modus operandi dia...seolah2 semua rakyat bersetuju dgn dia...he is real oppurtunist and manipulator...mcm hitler..

    BalasPadam
  3. perkataan "rakyat" untuk menunjukkan beliau mendapat sokongan. Boleh blah lan nuar oii....

    BalasPadam
  4. kami bukan umat nabi luth anwar oi....anda dan penyokong anda je!percaya lah.....penyokong pas akan menjadi barisan utama nanti....cina tunjuk muka je lepas balik le...

    BalasPadam
  5. Tak pernah pulak aku jumpa kat dalam facebook yg himpunan tu namanya himpunan kemarahan rakyat.

    BalasPadam

Anda bertanggungjawab terhadap komen dicatatkan di entri ini. Setiap komen akan ditapis terlebih dahulu.