Selasa, Mei 07, 2013

WAJARKAH PAS TERUS BERSEKONGKOL DENGAN DAP?


Saya jangka, mereka ini golongan terpelajar.


Namun OTAK mereka tidak berupaya  menilai  isu sensitif,  lalu mereka bertindak keterlaluan


Saya mempunyai ramai rakan dan kenalan berbangsa Cina.


... tetapi mereka tidak kurang ajar seperti kumpulan ini.

Ingin saya peringatkan, usah sesekali menyentuh hal  berhubung BANGSA dan UGAMA orang Melayu.

Pantang datuk nenek mereka.

Kenyataan  Simon Chong  di Facebook  sudah melampaui batas.



Wajarkah PAS terus bersekongkol dengan DAP?


6 ulasan:

  1. kami tak perlukan anda cina......melayu akan bangkit....pasti!

    BalasPadam
  2. mereka sekolah tadika,rendah dan menengah di sekolah cina dan kemudian melanjutkan pelajaran di taiwan,singapore,australia dan kemana2 asalkan bukan di malaysia.Jadi saya tidak hairan mereka tidak mempunyai semangat patriotik dalam diri mereka. mereka tidak bercampur dengan bangsa lain.Cuba ajak mereka berbahasa Malaysia,saya pasti mereka tidak akan fasih.Oleh itu,saya amat2 berharap sistem persekolahan kita yang banyak jenis ini jadikan 1 sahaja untuk memupuk perpaduan antara kaum dan menggalakkan semangat patriotisme di kalangan rakyat malaysia.

    BalasPadam
  3. minta maaf sedara seislam sebangsa... semasa cina bersatu dalam mca.. kenapa xtimbul isu perkauman.. kenapa dalam dap?sbb pemimpin dap main isu itu untuk menang dan join PR ? Tp mereka dapat xsampai pown 40%kerusi PARLIMEN banding melayu.walaupun mereka all out undi.xtergugat pown orang melayu...yg tergugat bn.. isu sebenar undi bukan melayu bukan sbb perkauman tp silap pemimpin bn sendiri yg mana antara kita pro bn xmengaku pon.tp kalo angin xda xkan pokok bergoyang sampaikan anak muda melayu ,golongan pengundi bandar keseluruhan memilih PR.BN hanya menang kawasan luar bandar dimana media arus perdana pro bn yg menguasai pemikiran mereka.. jd jangan lah kita hilang pertimbangan sampai menunjukkan kebodohan bangsa kita untuk menengakkan benang yg basah

    BalasPadam
  4. alahai D-shop. melayu yang bodoh tu orang2 macam kau. ayat kau tak sebijak mana pun. isu macam ni pun ko masih nak politikkan ker? masih nak nak bercakap pasal MCA dan DAP? ketaksuban orang2 macam ko boleh di anggap sebagai BARUA politik. melayu urban yang bertuhankan duit, budak2 muda bodoh mudah di pancing emosi, itu memang easy target anwar ibrahim. pergi cari penyokong anwar bereformasi di jalan raya tahun 97/98 dulu, ada lagi ker sekarang? hehehe.. umur baru setahun jagung, tak payah la nak taksub politik..

    BalasPadam
  5. alo bro shah... nampak sgt la kau ne macai... suka ati aku la nak taksub ke x.ada aku mintak duit mak bapak kau?aku bg fakta yg jelas ...aku xmain serang isu peribadi mcm kau.. nampak gaya kau yang tersangat emosi..hahaha aku xkisah sapa penyokong anwar masa refomasi dlu.lantak diorang la nak kemana pown..politik skrang dah berbeza la bro... bukan taksub dgn pemimpin yg main wayang dalam tv.. tp pemimpin yg jaga rakyat bukan stakat negara maju rakyat bersepah susah .idup keliling hutang.negara kita demokrasi .. kita boleh pilih dan tukar pemimpin setiap 5 tahun... dan yg tabsub kepada pemimpin yg takot hilang kuasa adalah orang mcm kau bro...mgkin kau ada kepentingan kat citu...
    ada ke kata melayu urban bertuhan duit...anwar 2 banyak mana la sgt duit...bkn aku nak ckp la bape banyak diorang longgok duit rakyat berkempen ... anak muda melayu bn yg pelahap duit sgt.. sampaikan upah 50 ingit pown seronok bagai.idup bn idup umno..padahal politik ke ape ke xpenah amik taw..janji masyuk

    BalasPadam

Anda bertanggungjawab terhadap komen dicatatkan di entri ini. Setiap komen akan ditapis terlebih dahulu.