Sabtu, Mei 18, 2013

SELUAR JEANS BERKUALITI TETAPI MURAH DI HO CHI MINH (SAIGON) VIETNAM

"Saya sudah 6  tahun membekalkan seluar jeans kepada peniaga di Jalan TAR, Petaling Street, Kuala Lumpur dan Kajang, Selangor. Saya berulang-alik  di antara Ho Chi Minh dan  Kuala Lumpur," kata Lyna.

Lyna, 36 tahun, ibu kepada 3 anak berusia di antara 2 dan 13 tahun,  saya temui di gerai B 51, Pasar Malam Ben Thanh, Ho Chi Minh, Vietnam.


"Sebelum membuka  busines sendiri sejak 8 tahun lalu,  saya bekerja menjual seluar jeans selama 10 tahun. Jeans saya jual  berharga di antara RM30 dan RM90, mengikut jenis serta kualiti. Terdapat 10 jenis material  jeans dan kebanyakkan kain diimpot dari Amerika Syarikat dan dijahit di sini," jelasnya.


Suami Lyna, Long, 37 tahun tidak fasih berbahasa Melayu seperti isterinya namun murah dengan senyuman.


"Would you promise me, anyone from Malaysia who comes to your shop and mentions my name, he or she  would be given special  discount prices?," soal saya.

"I promise," jawab Lyna.


Jika ingin membeli seluar jeans dengan harga istimewa, sila bertemu Lyna dan cakap nama saya.

12 ulasan:

  1. Nanti saya sebut nama awak bila jumpa dia. Disokong dengan link saya diperjumpaan itu nanti. Terima kasih.

    BalasPadam
  2. baru sudah memborong di gerai dia......murah dan berpuas hati...

    BalasPadam
  3. mcm mne nk borong dari dia?


    Perlukan khidmat nasihat berkaitan komputer dengan percuma?
    www.marzcomputer.com.my

    BalasPadam
  4. mcm mne nk borong dari dia?


    Perlukan khidmat nasihat berkaitan komputer dengan percuma?
    www.marzcomputer.com.my

    BalasPadam
  5. nak sgt jumpa Lyna ,mayb dia bleh supply brg kpd saya..tp,ramadhan kali ni mayb xsempat..sy peniaga jln tar & masjid india...

    BalasPadam
  6. Sy seorg peniaga,nk ke vietnam dlm bln ni.boleh bg tip kedai borg kain cotton di vietnam!

    BalasPadam
  7. Sangat teruja nak pergi Ho Chi Minh bulan Mac 2014 ni, terimakasih atas informasi diatas...boleh ker saya bagitau nama Mazidul bila ke kedai Lyna tuk beli Jeans tuk dpt diskaun...hehehe. Boleh berikan saya informasi berkenaan kedai kain cotton dan jubah dengan harga, kualiliti yang berpatutan.....TQ

    BalasPadam
  8. Sangat teruja nak pergi Ho Chi Minh bulan Mac 2014 ni, terimakasih atas informasi diatas...boleh ker saya bagitau nama Mazidul bila ke kedai Lyna tuk beli Jeans tuk dpt diskaun...hehehe. Boleh berikan saya informasi berkenaan kedai kain cotton dan jubah dengan harga, kualiliti yang berpatutan.....TQ

    BalasPadam
  9. Barang di Ho chi minh murah dan kualiti. Thanks en mazidul. ;)

    www.effareeza.com

    BalasPadam
  10. siapa2 yg nak pergi HCMC, tak perlu nak practice speaking london.. cakap melayu je... ajaib tapi benar... dan saya pasti di setiap sudut Ben Thanh market, anda pasti akan nampak melayu bershopping sakan..

    BalasPadam
  11. InsyaAllah saya akan kesana x lama lagi.. Nanti saya sebut nama Abg Mazidul yer... x sabar nyer...

    BalasPadam

Anda bertanggungjawab terhadap komen dicatatkan di entri ini. Setiap komen akan ditapis terlebih dahulu.