Rabu, April 09, 2014

ANWAR WAJIB JELASKAN PENDIRIAN MENGENAI HUKUM HUDUD


Malam semalam, Ketua Pembangkang, Anwar Ibrahim menghadiri sesi dialog bersama ahli 65 persatuan Cina di Subang Jaya, Selangor. 


Kata Anwar, hukum hudud tiada dalam persetujuan atau polisi Pakatan Rakyat, membabitkan Parti Keadilan Rakyat, PAS dan DAP.

Berita itu dipaparkan oleh Malaysiakini, BUKAN media dibenci oleh Anwar, Utusan Malaysia, New Straits Times atau TV3.

Klik di sini.


Setiausaha Agung DAP, Lim Guan Eng secara jelas, membantah perlaksanaan hukum itu.

Klik di sini.


Exco Pemuda UMNO, Dr. Fathul Bari Mat Jahya menyeru Ahli Parlimen beragama Islam menyokong perjuangan PAS itu memandangkan Islam, agama rasmi negara ini.

Klik di sini.


Hudud? PAS ok, UMNO ok, DAP membantah, Anwar? Masih terus berdolak-dalik, sedangkan hudud itu hukum Allah.

Barangkali ramai pembaca ingin mengetahui pendirian Anwar berhubung perlaksanaan hukum itu.



6 ulasan:

  1. Xde org komen bab ni? Hudud sememangnya syariat.. Dan hukuman mestilah sangat adil supaya tidak memudaratkan org kena hukum yg tidak bersalah.. Kenapa perlu didiskriminasikan penganut agama Islam dalam draf hukuman hudud PAS? Kenapa perlu asingkan hukuman mengikut agama sedangkan hukuman itu perlu mengikut kesalahan.. Jika mencuri sgt tidak adil jika hukuman dijatuhkan ke atas org Islam sahaja sedangkan dia mencuri bersama org bukan Islam.. Bagaimana pula org Islam itu mengaku murtad utk mengelak dari dikenakan hukuman? Adakah dia akan dihukum bunuh? Maka ramailah org Islam sendiri akan cuba keluar dari Islam dan orang bukan Islam tidak berminat dengan Islam kerana mengelak hukuman berasaskan hudud.. Alangkah adil jika mengikut amalan sebenar hudud untuk semua.. Islam termaktub dalam perlembagaan sebagai agama Persekutuan.. Takut tidak dapat undi? Belum jalankan hudud pun dah takut.. Macam mana nak jadi pemimpin yang berani menegakkan Islam? Jangan cerita dongeng je wahai pemimpin2 PAS.. Saya akan bagi undi saya pada PAS jika hudud dilaksanakan mengikut syariat sebenar.. Bukannya untuk kepentingan politik.. Nak harapkan Anwar? Hahaha

    BalasPadam
    Balasan
    1. nak harapankan kerajaan Bi eN?? nak harapkan najibun?? hahaha
      dari dulu sapa yg pegang kerajaan woi??? ada ka usaha nak laksanakan hudud??

      Padam
  2. Adakah adil memberikan tudung kepada anak laki2 dan perempuan???...undang2 Islam tertakluk ke atas orang Islam...begitu juga kewajipan zakat,puasa,haji,adakah wajib ke atas bukan Islam?sedangkan hudud & ibadat semuanya difardukan dalam Al-Quran.sudah tentu berlaku perbezaan hukuman di antara umat Islam & bukan Islam berlandaskan keimanan.Hukum hudud dilaksanakan ke atas pesalah,maka pesalah tersebut akan terlepas dari azab Allah di akhirat.sedangkan bukan Islam tetap akan di azab & tiada sebarang pelepasan.adil kah??

    BalasPadam
    Balasan
    1. Kalau ikut logik hg. Cuba org cina bunuh bapak hang. Lps tu hg pi bunuh balik bapak dia. Hg mampuih. Cina tu selamat. Mmg adil.

      Padam
    2. Adil la. Hbh tu kalau org bkn islam bunuh bapak hg. Lps tu hg bunuh bapak dia balik. Hg kena hukum bunuh, dia kena penjara. Adil ka? Brani buat salah. Brani tanggung.

      Padam
  3. Umat Islam yang dijatuhkan Hudud atas kesalahan mereka akan terlepas dari diazab Allah atas kesalahan yang sama di Akhirat...sedangkan KAFIR tetap akan diazab di Akhirat meskipun telah dijatuhkan hukuman Hudud di dunia...ADILKAH???

    BalasPadam

Anda bertanggungjawab terhadap komen dicatatkan di entri ini. Setiap komen akan ditapis terlebih dahulu.