Ahad, Mei 15, 2011

Aku Kehilangan 'Laila'

'Laila'? Ya, lelaki warga Nigeria sejak 2 minggu lalu mendesak saya mendepositkan wang berjumlah RM2,500 sebagai bayaran penghantaran parcel kononnya dari United Kingdom.

Baca di sini untuk kisah lebih terperinci.

7 ulasan:

  1. Saya juga banyak menerima email dari mereka2 ini. Pelbagai rayuan mereka agar saya mendepositkan sejumlah wang kepada mereka.

    Selalunya saya delete jer ke semua email yg bukan dari orang yg saya kenali.

    BalasPadam
  2. Biarlah dia hilang BRO. Asal kita tidak kerugian dan kesusahan.

    Saya juga terima email merayu dan mendayu hampir serupa, bezanya dari pengirim wanita Johor yang berada di UK bernama Suzana. Nampak sangat bohongnya.

    BalasPadam
  3. Salam saudara mazidul.. Lanun pun ada try melayan si laila faisal ni dan saya rakam kan email email yang direply oleh si penyamar scammer ni. Pembaca lain leh baca di Blog lanun melalui link dibawah. Harap sangat saudara mazidul dapat bongkar siapa disebaliknya n wajah sebenar2 si laila faisal ni adakah seperti dalam email atau lelaki berkulit gelap!! :


    Laila Mohd Faisal Perangkap Mangsa Melalui Email Part 1

    Laila Mohd Faisal Perangkap Mangsa Melalui Email Part 2

    Laila Mohd Faisal Perangkap Mangsa Melalui Email Part 3

    BalasPadam
  4. sekarang ni banyak scam yang claimed to be from the UK.simply add people on fb ke mana2 pastu cakap nabeli rumah kat sini la,tolong belikan kereta la,na kawin ngan i la -_-' sapa je yg suka2 na proposed atau konon2 na hantar duit yg byk suruh beli rumah/kereta to people they barely know,in fact takenal pun.so far i've fooled 3 org from the UK,played along in their games and of course kita ni bukan la bodoh sangat na percaya dan send duit kat org takenal.da report pun semua sekali :)

    BalasPadam
  5. dulu saya selalu dapat. tetapi sejak saya kenakan mereka dan saya lapor kepada polis, sampai hari ini tak ada satu email scam masuk inbox saya. mereka ni meniru suara Mat Saleh British, tetapi bila mereka tengah bengan sebab dipermainkan, terus berubah suara mat black. yg hairannya, ada juga wanita melayu jadi balaci mereka, kononnya daripada kastam..

    BalasPadam
  6. yang saya tak faham kenapa orang kita masih lagi terpedaya sedangkan dah byk citer2 mcm ni terkeluar di akhbar?

    BalasPadam

Anda bertanggungjawab terhadap komen dicatatkan di entri ini. Setiap komen akan ditapis terlebih dahulu.