Khamis, Jun 11, 2009

Cinta Terkelar

Jam 12.30 malam semalam, di Kuala Terengganu, Terengganu, pelajar lelaki sekolah menengah berusia 17 tahun dilapor nekad mengelar pergelangan tangannya menggunakan pisau kerana putus cinta. Teman wanitanya dikatakan meminta hubungan mereka diputuskan.

Pernah, 5 tahun lalu saya sendiri menyaksikan gadis berusia 22 tahun memotong pergelangan tangannya menggunakan serpihan kaca cermin kerana teman lelaki disyaki bakal meninggalkannya.

Jika dilihat, lelaki dan perempuan pernah terbabit kes mengelar pergelangan tangan. Majoriti mereka sekadar ingin menimbulkan unsur ugutan manakala sebilangan lagi kepingin membuktikan betapa agungnya cinta mereka terhadap pasangan sehingga sanggup mencederakan diri sendiri.

Hairan.

14 ulasan:

  1. salam....itulah penangan cinta itu buta, cinta kerana nafsu,maka akal dan iman ditolak ketepi...

    BalasPadam
  2. Bro,

    Now, ini yang kita tanya, mana pak imam, mana bilal, mana ketua pemuda, mana ketua parti, mana ketua belia, mana semua orang tu yang sepatutnya mendidik komuniti terutama remaja?

    Ada ke kita tengok mereka merapati / mendekati remaja? Ya, ada, apabila ada banyak kamera dari media. Lepas itu, semua kelabu asap. Call pun tak mau jawab.

    Sama seperti bekas banduan yang meragut sehingga menyebabkan kematian di Ayer Hitam tempohari. Dia tinggal dalam satu komuniti, dan bukan dalam hutan belantara.

    BalasPadam
  3. Aduh, betapa singkatnya pemikiran sehingga sanggup mencederakan diri kerana putus cinta...

    BalasPadam
  4. Bro Mazidul

    Penyakit social di kalangan Masyarakat Melayu 99.9% adalah akibat kurang pengetahuan dan pengamalan mengenai Agama Islam.

    Jika Islam ditekankan sejak dari kecil, insyaAllah perkara sedemikian tidak akan muncul dalam masyarakat kita.

    Pihak yang sepatutnya dan masyarakat serta ibubapa mengambil peranan penting dalam membentuk dan memastikan 'kemajuan dan peningkatan sosial'

    kita semua harus dipersalahkan dalam hal sebegini.

    Wallah hu aklam...

    BalasPadam
  5. Abg Mazidul,sy ada pengalaman mcm tu. Sy kawin muda...jeles menjadi2...smpai rs mcm nk bunuh diri jek..kelakar la bila teringat..Memang cinta itu buta tp bila dh kenal apa itu CINTA kita jadi CELIK. ahaksss...

    BalasPadam
  6. kerana cinta ku turutkan, kerana cinta juga ku jadi begini....ish3

    BalasPadam
  7. Happen to my freind friend's...putus cinta, overdose disebabkan kecetakan agama. Kalau difikirkan, pe guna lukakn diri sendiri? Org yg melukakn hati kita masih boleh makan n minum lagi, kita sakit sendiri. Lebih baik happy kn diri n cepat2 cari penganti. hihihihi...

    BalasPadam
  8. bersama tidak upaya
    terputus hati merana
    hidup kecewa hati luka
    itu bahaya panah cinta berbisa

    BalasPadam
  9. cinta tidak sepatutnya medahului segala-galanya...

    BalasPadam
  10. ini satu link dari Youtube tentang kes bunuh diri akibat Frust Cinta. sekadar berkongsi. Mudah2an keimanan kita akan kian Kukuh.

    http://www.youtube.com/watch?v=Omg0J8YLxj4&feature=player_embedded

    BalasPadam
  11. alahai cian demi cinta

    tangan jari ialah lokasi yang senag nampak DARAH sebagai BUKTI.

    Pernah JUMPA dulu masa sekolah seorang pemuda cucuk jari dengan Paku pin keluar/nampak darah dengan LAFAZ target nak lawan antara bekas kekasih wanita, nombor top ten dalam kelas( positif). Itu positif bila nampak luka jari.

    BalasPadam
  12. mcm2...dgn pgkd,gay..dah b'cinta 'normal',mcm nie plak gayanyer...dunia2...

    BalasPadam

Anda bertanggungjawab terhadap komen dicatatkan di entri ini. Setiap komen akan ditapis terlebih dahulu.