Khamis, November 28, 2013

APAKAH AYAT PERTAMA NEGRO APABILA DIPERIKSA ATAU DITANGKAP?

Diberitakan kira-kira 10,000 warga Afrika bermastautin di Mantin, Negeri Sembilan, majoriti pelajar kolej swasta.


[ Sumber gambar : Harian Metro ]

Tidak hairan jika penduduk tempatan rimas dan resah dengan kehadiran mereka. Kemudahan awam di daerah itu juga dilaporkan dimonopoli oleh negro. Sikap buruk mereka telah lama saya dedahkan di blog ini.

Lebih menarik, dalam operasi dilaksanakan oleh Jabatan Imigresen Negeri Sembilan, penguat kuasa terpaksa bergelut untuk menahan negro terbabit. Perhatikan gambar dipaparkan oleh Harian Metro, di bawah.


                                                   [ Sumber gambar : Harian Metro ]

Melihatkan antara bahasa tubuh, riak wajah penguat kuasa, perasaan marah dan geram jelas terserlah. Sedangkan negro digari bak mempersendakan tindakan diambil ke atasnya, biarpun kedua tangan bergari.

Perangai puaka.


[ Diskaun 40% untuk pengiklan di blog ini, klik DISKAUN ]

Saya sebenarnya sudah berasa terlalu muak melihat kelibat negro di Malaysia setelah diberikan peluang berulang menyertai banyak operasi bersama pihak berkuasa, memberkas sebilangan mereka sebelum ini. Melalui pengalaman, kekadang 3 penguat kuasa lelaki diperlukan untuk menumbangkan seorang lelaki negro. Mereka perkasa, tubuh lincah dan ramai kulit berminyak.Tersilap tangkap, bau tubuh lelaki Afrika itu melekat di badan.

Mulut kebanyakkan mereka lazimnya tidak berhenti bercakap atau meluahkan ketidakpuasan hati tatkala ditangkap.

"Apakah ayat pertama negro sebaik diperiksa atau ditangkap?," soal pegawai polis berpangkat ASP.

Saya terdiam.

"I am a student," celah beliau pantas.

Kami tersenyum bersama.

Memang ramai negro di Malaysia mendakwa pelajar kolej swasta, biarpun usia menjangkau lebih 40 tahun. Walhal apabila diperiksa oleh pihak berkuasa, tiada dokumen perjalanan sah atau tinggal lebih masa.

Saya berharap, status terkini Mantin sebagai 'Mini Afrika' dilucutkan dengan kadar segera. Dihargai usaha gigih penguat kuasa Jabatan Imigresen menjalankan operasi secara berterusan membanteras pendatang haram negro di daerah itu.

Klik di sini.

22 ulasan:

  1. tolonglah halau dan tak mungkin mereka tu student kalau dah miskin.ramai juga yg berbisnes.Sy nak tanyalah permit apa yg org pakistan guna sampai boleh berbisnes di sini?rimaslah...

    BalasPadam
  2. Bang Mazidul, sepertimana muaknya bang amazidul terhadap orang negro di sana, demikian jua kami di Sabah ini yang begitu muak dengan pendatang asing warga Filipina dan Indonesia.

    Peliknya, rata-ratanya warga Filipina dan Indonesia di sini baru menetap belum sampai setahun, sudah mempunyai IC.

    Untuk rekod, kes pembunuhan, rogol, pecah rumah, gangster banyak yang melibatkan pendatang dari warga negara terbabit.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Kalau yang baru setahund ah dapat ic comfirm ic tu palsu...skrg kan banyak kes ic palsu.

      Padam
  3. Saudara Mazidul, cuba pula kupas isu warga pakistan yang datang menjadi penjual karpet atau membuka kedai perabut atau bekerja di'kedai keluarga'
    Dalam soal ini , selain pati , warga pakistan yang telah mendapat ic biru turut melindungi pati-pati wagra pakistan dengan berbagai alasan. Apa alasan pihak berkuasa kerana hanya melihat kebanjiran 'penjual karpet' pakistan ini

    BalasPadam
  4. Saya ada kenal orang Negro yg menjadi Padri. Tidak tahu apa kah taraf pendudok tetapi selalu dSelangor dan juga sering ke Sabah. Bagaimana beliau bole bebas tinggal dMalaysia dan bebas merayap ke negeri2 lain sebagai Paderi. Dmanakah silap pihak imigresen atau ada yg tidak betul dalam pejabat imigrasi sedangkan sotong2 hitam ini membiak dalam negeri. Harap ada siasatan dari SPRM atau KDN.

    BalasPadam
  5. sila hapuskn sblum jd ancaman penduduk...

    BalasPadam
  6. btul tu.. pakistan pun ramai sangat skrgnih.. dn diaorg jarang bekerja dgn org sebaliknya diaorg berbisnes disini.. siapa yg berikan permit dn kebenaran pada diaorg?? kenapa sewenang2nya diaorg bleh berniaga disini?? terlalu mudah.. kenapa pihak berkuasa kena menunggu laporan dari org ramai dulu baru nak buat kerja?? gaji tiap2 bulan x payah tunggu laporan org ramai plak?? tp nak buat kerja kena tunggu laporan?? puihhh.. pantau la dn usulkn dalam mesyuarat, semoga ada tindakan.. cuba la buat kerja tanpa menunggu beratus2 laporan baru nak buat kerja..

    BalasPadam
  7. Yeay... mintaklah diadakan besar-besaran.. I mean.. menyeluruh, bermula di semenanjung, then baru sabah sarawak, sebab sabah sarawak payah sikit jalan masuk banyak, kena betul-betul siasat, tapi kalau semenanjung ni, boleh je. perancangan awal serta komitment semua, in shaa Allah, Malaysia akan aman. AMin.

    BalasPadam
  8. semoga pihak berkuasa di tambah lagi. untuk menghalau pendatang2 asing. warga china,taiwan n hongkong pun ramai beb terutama di kilang2 dan kawasan perumahan banyak warga cina.

    BalasPadam
  9. Dayang, bukan setakat orang pakistan, orang acheh, indon dan ramai lagi warga asing yang selamba menyewa shoplot untuk business mereka. Permit apa yang diaorang pakaikan.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Permit sama yang expat europe,american,japan dan korean pakai. Tapi kalau yang xde lesen tu,tangkap je..

      Padam
    2. pd pendapat sy, diorang guna permit org kita. Org kita apply, tp dia yg berniaga. bila ada raid, dia cakap dia hanya pekerja. org kitala yg dok backing sebab dpt imbuhan tiap bulan...

      Padam
  10. Kita patut belajar dari kesilapan kerajaan China yg dilakukan di akhir tahun 80an dulu.Apabila China mula membuka negaranya kpd dunia luar,salah satu ialah dgn membawa masuk banyak pelajar-pelajar dari benua Afrika yg kemudiannya telah menjadi masalah besar kpd negara itu sebagaimana yg telah terjadi kpd negara ini sekarang.Di China ramai student yg tak belajar.Mereka ada yg berniaga dan ada ramai yg menjadi penipu.Sampai akhirnya mereka mengujudkan kloni sendiri sehingga merreka mempunyai restoran,pub bahkan disko khas utk kloni mereka.Banyak kes merogol pelajar tempatan.Sehinggalah China memulakan operasi umpama operasi cantas di sini dan akhirnya keadaan dapat dipulihkan

    BalasPadam
  11. Minta didedahkan kes2 seperti ini selalu supaya maklumat sentiasa segar di minda rakyat.
    Warga emas pun turut dibalun, memang negro gersang betul
    Good Job Bro Mazidul SMTI !!

    BalasPadam
  12. Saya pun agak sesak dengan pendatang ke Malaysia. Menggunakan alasan pelajar, bahkan sememangnya ramai pelajar asing yang dberi peluang belajar dan biasiswa. sedangkan anak melayu sendiri ada yang masih tercicir.

    tepi rumah sewa saya di sri serdang juga merupakan tempat paderi negro mengamalkan ritual mereka. tolong ambil tindakan sewajarnya. kita memang di tanah masyarakat berbilang agama tapi mengertilah hati mana tidak terkesan jika di tanah sendiri ini dlakukan pemujaan yg sdemikian rupa.

    BalasPadam
  13. lesen syarikat keselamatan boleh dibatalkan atas sebab pengawal menembak mati pegawai bank, jadi elok la pihak yang berwajib batalkan lesen Uni/Kolej yang buat bisnes jual student card dan support letter untuk visa pelajar. MOHE ada brannnn???...oo tak boleh kot sebab uni tu owned by kawan Tan Sri tu la...Dato ni la...puiiiiiii

    BalasPadam
  14. Tuan Mazidul. Mohon panjangkan kepada semua rakan2 penguatkuasa tuan untuk halau sahaja org2 yang bemasalah ni. Kalau di Nilai 3 rata2 semua pakistan dah macam Lahore no dua dah. diorang berniaga macam ini negara diorang dah. Kita pun tak faham macam mana org2 negro ni boleh datang dengan mudah belajar di kolej2 swasta. Imegresen kena ketatkan permit diorang tu

    BalasPadam
  15. kadang tu rasa macam berada kat negara asing pulak padahal masih di Malaysia. Oh, btw Malaysia sekarang ni dah makin "berbilang bangsa dan kaum"

    BalasPadam
  16. Akak pun tersangat meluat dan mual tgk mereka ni..kat flat akak ramai mereka ni...bising..mcm mana nak hapuskan mereka ini...

    BalasPadam
  17. Akak pun tersangat meluat dan mual tgk mereka ni..kat flat akak ramai mereka ni...bising..mcm mana nak hapuskan mereka ini...

    BalasPadam
  18. Pendatang haram warga china dan india lagilah ramai.Diorang 'meresap' dalam komuniti sebangsa diorang.Siapa nak cek orang2 cina dan india,sedangkan pendatang haram negro yang tak serupa langsung dengan warga tempatan pun boleh bermaharajalela di sini tanpa tindakan berkesan?Pendatang2 negro yang tak bertamadun ini bukan saja mencaca merbakan kehidupan sosial masyarakat tempatan tapi juga menurunkan nilai hartanah setempat.Mana2 tempat yang menjadi port negro akan merudum harga hartanah di situ.

    Berbalik kepada pendatang china dan india tadi,buktinya ada satu laporan media beberapa tahun lepas yang melaporkan terdapat rekod berpuluh2 ribu warga china masuk ke Malaysia tapi tak pernah keluar selepas itu.Bayangkan berapa ratus ribu yang terlepas lagi yang tak dilaporkan?Diorang sibuk dengan indon dan bangla yang dikatakan jadi warrganegara dan boleh mengundi tapi tak ada siapa pun ambil tahu dengan warga china dan india ini.Agak2 cina dan india ini boleh mengundi tak?

    Oh ya satu lagi warga iran.Jumlah diorang pun semakin ramai di sini seiiring dengan berkembangnya agama syiah di Malaysia.Siapa agaknya yang menyebarkan agama ini di sini kalau bukan orang2 iran ini.

    Sepatutnya semua warga asing terutamanya pendatang haram tak kira bangsa dibanteras habis2an tanpa kompromi.Jangan sampai masalah sosial meruncing dan warga tempatan merasa tidak selamat di negara sendiri hanya kerana ketidakcekapan pihak berkuasa menangani kebanjiran pendatang2 asing ini.

    BalasPadam

Anda bertanggungjawab terhadap komen dicatatkan di entri ini. Setiap komen akan ditapis terlebih dahulu.