Ahad, Jun 29, 2008

Cuba ..

Cuba ..

Hubungi kawan menggunakan telefon.

Mulakan perbualan ..

“Assalamualaikum! Awak apa khabar?”

Bila dia menjawab ..

“Baik”

Balas ..

“Ok. Take care. Bye!”

Anda akan perasaan satu perkara, kebanyakan rakan pasti akan terkejut. Pelbagai persoalan bermain di mindanya. Barangkali ada akan bertanya.

“Call untuk itu saja?”

Jawab lah ..

“Apa salahnya. Sekadar nak tanya khabar, tak salah kan?”

Pasti kawan itu akan tersipu malu.

Ini tips kalau ada kenalan bertanya soalan ..

“Kalau I call you, ok ke? Tak sibuk ke? You kan orang busy?”

Jawab ..

“Handphone I ni switch on 25 jam sehari tau”

Dia akan bertanya ..

“25 jam? Ada 1 extra hour pulak?”

Balas ..

“That 1 particular extra hour tu, bukan untuk orang lain. It’s for you. So, please call me”

Saya percaya rakan itu akan mengingati anda sampai ke akhir hayatnya.

It works everytime for me, so far.

2 ulasan:

  1. owh.. teringat plak saya pernah buat mcm ni kat kawan2 saya dulu masa zaman kolej.. zaman tu handphone nak telepon mahal gile.. jadi lepas tepun mak kat public phone, kalau ada tinggal barang seposen ke, saya akan call sape2 kawan saya yang agak2 dah lama tak jumpa, sekadar nak cakap hello? sihat tak? ok, bye! pastu syiling pun habis.. hahaha..

    BalasPadam
  2. hahaha...
    Saya juga pernah melakukan perkara yg sama..saya call org tu semata2 bagi salam & tnya kabar...hihihi..pastu sy letak..

    BalasPadam

Anda bertanggungjawab terhadap komen dicatatkan di entri ini. Setiap komen akan ditapis terlebih dahulu.