Selasa, Jun 04, 2013

CAROL TAY AGONG ITU WUJUD

Akhirnya Melissa Gooi, 32 tahun,   diberkas di Ampang,  Selangor.

Tiga  rakan  Melissa  juga  diminta  oleh pihak polis untuk tampil membantu siasatan mengikugt  Akta Hasutan 1948 dan Akta Komunikasi dan Multimedia 1998.

Klik  di sini  untuk  membaca  laporan  lengkap. 


Polis  turut  mencari 4  lagi  rakan  sembang  Melissa,  klik  di sini.

Barangkali  ramai   telah  membisikkan  kepada  Carol Tay,   Agong  itu   wujud  di Malaysia. Sepatutnya,  Carol menghadiri bengkel  bersama fasilitator CakapDotCom  supaya dia tahu, kekadang  'silent is golden'.


14 ulasan:

  1. moga diberi pendidikan secukupnya kepada mereka ini..

    BalasPadam
  2. @realDrMAZA 23 May

    Jk raja yg mngambil harta jelata utk bina istana ratusan juta, masih dpuja n dsuka, itu tanda ke'kaldai'an rakyatnya.

    Ini kira lagu mana bang?

    BalasPadam
    Balasan
    1. Ini kira orang yang x tahu sejarah Melayu, mcamana penjajah dtg ke negara kita dan pasal kesultanan Melayu, jgn lah dangkal sgt,

      Padam
  3. tula baru ko tau langit tinggi rendah amoi..nanti berbondong2 la peguam2 PR nak bela nasib ko tu..

    BalasPadam
  4. Luca DK atau Sapa saja yg ada bukti yg Dr MAZA membuat kenyataan seperti itu elok la pi buat report polis. Jangan kira siapa dia

    BalasPadam
  5. Agaknya pompuan Cina ni tak sedar menghina Raja cuma hak mutlak Umno seperti yg mereka lakukan semasa krisis perlembagaan pada 1983 dan 1993 dulu di mana Raja2 Melayu telah dicerca dan dicaci semahu-mahunya oleh pemimpin2 Umno dalam media arus perdana.

    Melissa dan rakyat Malaysia perlu sedar mengikut undang2 negara cuma Umno berhak menghina Raja. Malah bila Menteri Belia dan Sukan (Khairy Jamaludin) menyindir Sultan Pahang sehari sebelum Melissa menulis dalam FB nya hingga menyebabkan Sultan Pahang berkecil hati, Khairy masih terselamat kerana dia pemimpin Umno...

    BalasPadam
  6. SMTI-minta minta, hakim untuk kes ini faham dengan AKTA Yang dibicarakan. Tidaklah nanti penat lelah orang ramai dan pihak POLIS terabai begitu sahaja. Kes Adam Adli dan Tian Chua, lepas macam tu je. Dan berita mutakhir, majistrate perempuan pro PR itu akan mula bertugas di Sri Aman, Sarawak bulan Julai ini. Bagus!

    BalasPadam
  7. mungkin di sekolah jenis keb cina tidak diajar penuntutnya memahami apa itu rukun negara atau pendidikan sivik yg mengutamakan sifat hormat menghormati antara kaum di negara ini..

    Luca DK
    pembinaan istana negara dilakukan setelah mendapat persetujuan majoriti wakil rakyat yg dipilih..wakil rakyat tersebut mewakili suara rakyat..cadangan untuk membina istana telah di bentang diparlimen..bila majoriti ahli parlimen bersetuju bermakna itu juga persetujuan dari rakyat..

    BalasPadam
  8. @realDrMAZA

    Cakap jgn selindung2. Kalau ada bukti mana2 raja rampas hak rakyat, sila bawa ke hadapan. Jgn baling batu sembunyi tangan.

    Bila jadi warga negara Malaysia, harus faham sistem apa yg kita pakai iaitu Raja Berperlembagaan.
    Sejarah menyatakan Tanah Melayu pada asalnya adalah milik raja2 Melayu. Rakyat jelata bayar cukai utk tinggal dan menetap di sini. Kalau x puas hati dgn sistem negara Malaysia, lepaskan hak kerakyatan dengan rela.

    BalasPadam
  9. Depa nie anak-anak Cina yang kaya.Dari kecik sampai besar depa sekolah diluar negara kot.Depa tak tau apa yg ada di M'Sia nie.

    BalasPadam
  10. Itu sebbnya sjkc masih berada dlm negara kt.maybe x d'ajar cara2 beradab...asyik kita saja yg beralah kpd pndtg2 ni...

    BalasPadam
  11. Kaya pun hasil dr pertolongan kita..kita terlalu beralah.bersatulah wahai umat Muhammad.dgn bersatu mata sepet ni akan kurang egonya.sjkc juga punca bangsa tu x faham dan xtau yg mereka menumpang di Malaysia.Dgn kerelaan dan zuhudnya kita, mereka dpt menikmati keamanan, berniaga, kekayaan tanpa merasa asal usul mereka.Jgn sesekali menguji kesabaran kami dan mpertikaikn sistem raja kami.kesabaran ada hadnya....fikirkanlah.

    BalasPadam
  12. Itu sebbnya sjkc masih berada dlm negara kt.maybe x d'ajar cara2 beradab...asyik kita saja yg beralah kpd pndtg2 ni...

    BalasPadam

Anda bertanggungjawab terhadap komen dicatatkan di entri ini. Setiap komen akan ditapis terlebih dahulu.