Jumaat, Ogos 28, 2009

Salah Hantar Lagi

Saya kini berada di Pulau Rawa, Mersing, Johor.

Teringat pesanan ringkas, SMS dihantar kepada saya melalui hotline 360 pada jam 11.58 pagi semalam.

‘Yah lmbt lg ke? Bu nak brak. Kat sini ada jmbn tp xkan nak bw adik skali’

Saya kemudian membalas SMS terbabit.

‘Ha?’

12.46 tengahari, pengirim sama menghantar SMS berikut.

‘Sorry trsalah send sms. x perasan ank kacau sbb kat klinik. Stiap mgu saya tgk 360. Sbb tu sya ada save no’

Saya, wartawan 360 dan jurukamera sedang memandu kereta ketawa terbahak-bahak.

27 ulasan:

  1. Anak nak berak pun sms kah?

    Hahahahah.. hahahahah

    Patut bro jawab, yah lambat lagi, ni pun tengah brak.

    BalasPadam
  2. Hazrey, kalau kongsi semua SMS, ramai pecah perut.

    The Island is beautiful but it's so hard to get a boat to Pulau Besar. If I still can't get it y today, will shoot to JB ASAP.

    BalasPadam
  3. bab ustaz ismail kamus tu tak benarlah..tertukar dgn datuk ismail kot

    BalasPadam
  4. ekekeke..

    adoiyai..tak terungkap dgn kata-kata..share jgn tak share

    BalasPadam
  5. The people there tak lend a hand ker? Nak kena ni diaorang ni.

    Let me know if you are heading to JB. I hv one function to cover and a hospital trip trow. Function evening, hospital morning. Free in between and after. Look forward to see you in JB. Drive safely.

    p/s: Did Harris tried the big splash? Or did you?

    BalasPadam
  6. Hahahahaha.....kelakar la makcik tu...

    BalasPadam
  7. nasib baik bukan ayat sms;

    'line clear'?.Test.'

    hhee

    BalasPadam
  8. Salam MAS,

    Kelakarnya SMS.....ha ha ha...bahaya ini budak budak. Apa kata lepas ni di setiap akhir rancangan....MAS pesan ngan anak anak...."jangan sembarang guna nombor 360 haaaa.....nnati pakcik MAS tangkap dia". Terkekeh kekeh Ogie baca n3 MAS kali nih.

    BalasPadam
  9. salam bukan ismail kamus tapi pfof ismail. oku yang dilantik jadi senator

    BalasPadam
  10. rasanya Ustaz Ismail Kamus ada di Mekah sekarang ini

    BalasPadam
  11. hehehe..memang salah anta sms kekadang boleh pecah perut..kekadang kecut perut...ekeke...takut makan diri balik..

    BalasPadam
  12. hehehehehehe..pagi-pagi lagi saya dah berdekah-dekah dlm bilik sorang2..then pass info nih ke member2..hasilnya kecoh telnet ni dgn entry bro pagi ni..haih..menceriakan lain macam pagi ni..

    BalasPadam
  13. Hahaha... Ceriakan suasana pagi hari ni ....

    Peminat 360 jugak tuhh.... ;)

    BalasPadam
  14. Si penghantar sms ni pun satu, dah tahu anak kacau, janganlah perkara kecil pun nak mesej.. hah.. kan dah terkena. haha.

    BalasPadam
  15. ‘Yah lmbt lg ke? Bu nak brak. Kat sini ada jmbn tp xkan nak bw adik skali’

    maksud disini cewahhh nak translate jap.. ibu dia nak berak,kat situ ada jamban tapi takan nak masuk jamban bawa anak sekali..hehe :p

    yah = ayah

    bu = ibu

    adik = anak dorang

    sgt comel sms tu ekk.

    ..........

    hari tu tersalah anto sms.nak anto kat adik yg sorang terhantar kat yg sorang lagi.nasib tak kutuk sbb selalu main-main kutuk2 gak.selamat..!

    BalasPadam
  16. huahuhaua :D
    segannye jd cmni. nsb x nmpk muka :p

    BalasPadam
  17. Kalau sesiapa rajin, boleh lah buat blog khusus untuk salah hantar sms ni. Boleh rakan-rakan kongsi pengalaman dan baca masa tengah tension. AM ada banyak sms yang orang salah hantar. Saja saved sms tu untuk pastikan orang yang sama tak hantar sekali lagi sms lain pada hari lain dan cakap tersalah hantar lagi. Kalau dah dua kali silap hantar tu bukan silap namanya. Itu sengaja. Memang kelakar...

    www.anak2merdeka.blogspot.com

    BalasPadam
  18. Hahah.. kan dulu saudara Mazidul pernah tulis satu entri pasal silap SMS ni.. tapi yang ni memang lawaklah.

    Dulu penah merancang nak pergi ke Pulau Rawa. Tapi kosnya agak mahal jadi saya tangguhkan buat sementara waktu.

    BalasPadam
  19. Bro Maz

    Bla dah baca komen dari Kak Echah baru lah saya faham apa sebenarnya maksud sms tu.

    Maaf saya bekas pelajar lembab yang tidak pandai mengeja.

    Apa pun, tibalah masanya saya ketawa sambil berguling atas lantai

    he he he he

    BalasPadam
  20. Saya baru tukar nombor tel. bimbit jadi ada kalangan anak saya memang tak perasan nombor ayahnya.

    Bila saya SMS... Anif! Azim! sudah pergi sekolah agama ke belum?...

    Azim tu adiknya suka amat monteng sekolah agama, kononnya nak tanyalah abgnya kot adiknya monteng lagi.. si Anif boleh balas!

    ko ni saper ehh!

    Kita nak jawab macam mana?

    BalasPadam
  21. Hahahahahah...!

    Hikhikhikhik! jangan ler sampai terbatal posa aku rini...:D

    BalasPadam
  22. alid memang budak baik..!untung isteri dia ^_~

    *bodek terlampau ni :p

    .........

    dulu huby combi pun tak reti bahasa sms ni siap bawa balik mesej suruh tolong bacakan huhu..

    skrg ni 'bole laa' :)

    BalasPadam
  23. hehehhehehe.. camne boleh silap.. ekekkekeke.... lawaklah...
    bro.. ada sms lawak lain.. kongsilah..

    BalasPadam
  24. hehehhe jauh sungguh sms tu tersasar... :p

    BalasPadam

Anda bertanggungjawab terhadap komen dicatatkan di entri ini. Setiap komen akan ditapis terlebih dahulu.