Rabu, Ogos 26, 2009

"Seksi Ko Nyah!"

Roslan Saad, Nur Zufika Mohd. Yusoff, Mohd. Zamri Omar, Hussin Muksan, Muhd. Nizam Abd. Razak dan Anizam Zakaria.

Semua lelaki berusia di antara 25 dan 36 tahun ditangkap penguatkuasa Jabatan Agama Islam Wilayah Persekutuan jam 5.45 pagi, 24 Ogos lalu.

Kesalahan mereka, berpakaian wanita di Lorong Haji Taib 1, Chow Kit Road, Kuala Lumpur dan dipercayai menjalankan aktiviti tidak bermoral. Aktiviti tidak perlu saya huraikan di sini, saya percaya akan ada pihak mencemuh jika diperincikan di bulan mulia, Ramadhan Al-Mubarak.

Apapun, pastinya aktiviti itu bukan makan ais krim kon.

“Seksinya ko nyah! Suka mak tengok”

Mungkin itu antara ungkapan senda gurau sinis mereka sewaktu janggut dan jambang kebiruan mula muncul pada wajah disolek bedak mencair.

Akhbar melaporkan mereka hadir di Mahkamah Rendah Syariah berpakaian seksi dan didakwa mengikut Seksyen 28 Akta Kesalahan Jenayah Syariah Wilayah Persekutuan 1997.

Setiap pesalah didenda di antara RM900 dan RM1,000 atau penjara jika gagal menjelaskan jumlah itu. Dua daripada mereka melakukan kesalahan berulang.

Mereka juga tidak berpuasa.

Simpati kepada Pak Saad, Pak Mohd Yusoff, Pak Omar, Pak Muksan, Pak Abd. Razak dan Pak Zakaria, samada mereka masih hidup atau meninggal dunia.

* Mayat lelaki berpakaian wanita ditemui di takungan banjir di Jalan Air Tawar, Setapak, Kuala Lumpur. Mangsa berbaju T biru dan bergaun midi ungu dipercayai dibunuh berikutan penemuan kesan tetakan di kepala dan tikaman di perut - Kosmo

29 ulasan:

  1. Saya mengaku bersalah dan saya redha jika disebat. Adakah kita akan mendengar ayat itu dari kumpulan ini?

    "Kalau abang sasa, mau aku nyah, mesti berselera aku tengok dia nyah," bisik salah seorang dari mereka sambil menguis jambang yang mula bercambah di wajah Rosie, Zue, Zie, Hani, Neez dan Anis sebab terpaksa duduk di lokap tanpa pisau cukur Mach 2 Turbo. Haha, ok tak nama tu? Itu ikut turutan tu.

    BalasPadam
  2. salam..

    akhir zaman..

    moga diberi petunjuk dan hidayah Allah,

    wassalam..

    BalasPadam
  3. Pihak Jabatan Agama Islam Perlis pernah tahan kaum diorang ni dalam tiga tahun lepas, masa majlis pakaian beragam diorang kat restoran terapung sini...Pengarah JAIPS tu pulak dah pakat dengan Ketua Hakim Mahkamah Syariah...hasilnya diorang kena denda RM3000 seorang...

    Part yang paling best ialah bila panggil nama ikut kad pengenalan nak naik van ke lokap...hehe...dua tiga kali kena ulang panggil,sebab nama dalam ic tak sama dengan nama panggilan...:D

    BalasPadam
  4. Azhar, pertandingan ratu cantik pondan juga pernah dianjurkan di Kelantan. Semasa diserbu dek Jabatan Ugama, ada antara mereka melarikan diri, terjun ke dalam parit.

    Macam-macam hal dia orang :)

    Dulu pernah ikut polis D7 kejar pondan di Kuala Lumpur.

    "Tolong! Tolong! Tumit kasut saya patah," katanya sambil jalan berjengket.

    Jam 5 pagi, bersama duduk di Balai Polis Dang Wangi. Rupanya, polis paling pantang kalau pondan duduk di atas meja kaunter. Kata mereka, sial.

    BalasPadam
  5. denda sikit sangat, terutama dalam kes kejadian berulang.

    boleh buat lagi.

    cuba buat tambah hukuman cuci sungai Gombak atau tandas awam di Lembah Kelang dalam keaadan separuh bogel..

    BalasPadam
  6. allah..setakat rm900 - rm1000 tak makan saman bro...kasi sebat jer...tengok dier melatah macamner plak..kluar suara pompuan ker suara jantan??...

    masalah gay dan ponda ni 2 x 5..sama - sama parah dan merosakkan masyarakat..harap dapat dipertimbangkan lagi hukuman bagi pondan ni..sangat menyedihkan..

    BalasPadam
  7. zeqzeq> hehehe..tak pun suruh dierorang pakai baju pompuan lepas tue jalan kaki 1 KL pakai papan tanda tulis "saya seorang lelaki"..biar orang tengok dierorang..

    BalasPadam
  8. cukup jolok mata melihat makcik-2 cam ni >.<)" ..

    BalasPadam
  9. Memang cukup menyampah tgk diorg ni....dah la muka pon muka lelaki...kaki berbulu tebal, hehe...byk sungguh, naik takut jadinya...

    BalasPadam
  10. FAz..

    tak pun hukum tambat di tiang bendera Dataran Merdeka, letak sarang kerengge...ini sesuai kes berulang sebab tak serik-serik.

    BalasPadam
  11. heh....rasa meluat tengok golongan sebegini dalam masyarakat....tak kira bulan puasa atau tak, buat jugak maksiat....memang setuju kalau diorang dijatuhkan hukuman sebat...

    BalasPadam
  12. moga-moga selepas kena hukum, mereka akan mencari URL/wikimedia(bukannya ustaz yang arif agama?) untuk belajar berdoa serta memburu dan menjadi anak yang soleh, bertapa berpuasa dari MemBLOG.

    BalasPadam
  13. Bro Maz

    Bosan sebenarnya dengan dia orang ni

    Tapi duit punya pasal

    Apa pun jadik.

    Bagi je hukuman 'sebat' pada dia orang

    itupun kalau 'hukuman sebat' tu termaktub dalam Undang Undang Syariah Negeri...

    Wallah huaklam bissawab...

    Pasal undang undang tak tau nak jawab...

    BalasPadam
  14. salam bro mazidul..

    saya setuju dgn setgh pendapat..hukum sebat jer diorang ni. Sudah la tak puasa..tak respect bulan puasa..buat mungkar lagi.
    geli geleman dibuatnya..

    BalasPadam
  15. Setuju dgn alidyangon. Sekadar denda 900-1000 membuatkan mereka tidak serik & tidak menginsafi perbuatan mereka. Hukuman yg lebih tegas contoh sebat(bukan dgn bayaran wang) & disusuli dgn sesi kaunseling mungkin lebih berkesan.

    BalasPadam
  16. Bukan setakat waktu malam saja, waktu siang pun ada! Saya pernah ke sebuah kedai yang menjual bahan-bahan bakeri di Chow Kit, dan saya nampak beberapa orang lelaki berpakaian wanita di kaki lima kedai yang berhampiran...

    BalasPadam
  17. Salam..

    Saya tak sabar menunggu entry Bro Maz tentang kaedah pelaksanaan hukuman sebatan - dan perbezaannya antara pesalah lelaki dan pesalah perempuan.

    Itu ilmu baru bagi saya... :)

    # seronoknya buat liputan hidup nelayan di pulau... antara cita-citaku yg belum kesampaian...

    BalasPadam
  18. zeqzeq>ekeke..sokong..sokong..tak pasal2 ader tarian baru name 1malaysia kuar..
    sokong sangat hukuman sebat..
    Bro tologn kupas lagi yer...

    BalasPadam
  19. Mengapalah begini nasib mereka. sudahlah menukar jantina, berpakaian seksi, dan di tambah lagi dengan tidak menghormati bulan yang mulia. Tidak berpuasa.

    BalasPadam
  20. Ada yang telah mengulangi kesalahan buat kali ke-2. Teruknya. Memang tidak jumpa jalan penyesalan agaknya.

    BalasPadam
  21. he...23x ape ke halnye... belum tnya la makcik2 yg jd isteri pakcik2 tue ke...

    sejuk ke x ibu mengandung

    BalasPadam
  22. Echah..

    simpati kalo..

    ajaklah seorang dua buat KAKAK angkat.. mana tau insaf bila duduk serumah..
    ajak mereka yang telah 2 kali buat kerja.

    BalasPadam
  23. Rasanya aktiviti golongan ini telah berpuluh tahun aktif di sana. Saya masih ingat ketika bujang tahun 80an memang saya kerap merayau di sana, seronoknya banyak orang jual ubat di sekitar lorong itu. Mendengar celoteh penjual ubat memang syok amat.

    Saya rajin berbual dengan golongan Mak Nyah ini, memang dalam lampu samar-samar mereka ini cantiklah amat. Saya rajin bertanya dengan mereka bagaimana punyai payu dara yang menarik. Suntik di Singapore bang!, jawabnya manja. Sekarang ini artis kita pun dengarnya rajin suntik semua tu di negara kita.

    Tapi berhati-hati! mendekati golongan ini dalam cahaya samar-samar amat bahaya. Jika kita seorang diri mereka rajin mengimpit@menggoda kita tapi awas! tangannya begitu pantas menyeluk saku kita.

    Saya rajin juga mendekati golongan ini sebagai rakan cit-cat di alam maya; tak semua mereka ini suka buat kerja tak senonoh begitu. Ada yang baik. Mungkin pengaruh kawan kot! jadinya begitu. Hakikatnya memang bukan salah ibu mengandung sebahagian kita yang ada berkompromi membiarkan mereka ke lembah hina begitu.

    BalasPadam
  24. Bestnya aiskrim kon tu.. mana nak cari?

    hehehehehe

    www.sweetdarling79.com

    BalasPadam
  25. to zeqzeq >> tuhan maha kaya..kejadian tuhan ade hikmah disebaliknyer..so pikir dgn hati yg bersih beb ^_^

    BalasPadam
  26. Selamat Menaiki Bot, Selamat Menikmati Pemandangan Indah Laut Cina Selatan, Selamat Beristirehat.

    Jangan lupa untuk buat big splash depan bilik. Best giler.

    I wished I could be there, but had to stay for my little brother. Sorry again bro.

    Seeya on board of KM Delima.

    BalasPadam
  27. betul..

    Echah yang baik/bersih hati dan berprasangka baik.

    DIA yang Maha Pencipta
    terima kasih

    BalasPadam
  28. Hazrey, I wish that I could 'beristeri' dan 'berehat'. Cis!

    BalasPadam

Anda bertanggungjawab terhadap komen dicatatkan di entri ini. Setiap komen akan ditapis terlebih dahulu.