Selasa, Januari 26, 2010

Budak Hingusan Hina Nabi

Sebelum ini banyak pihak dari negara luar menghina nabi junjungan Muhammad S.A.W. melalui pelbagai cara. Namun penganut agama Islam di Malaysia jarang boleh mengambil tindakan selain daripada membuat bantahan.

Kini pemilik akaun Facebook saya percaya warga negara ini secara terang-terangan menghina nabi. Gambarnya disertakan sekali.

Saya telah memadamkan akaun Facebook sebelum ini.

Kepada pelayar masih aktif di laman sosial terbabit, sila ingatkan pemilik akaun, Lynette Lincoln dan rakannya Joanna Ann agar tidak berterusan terlalu celupar mengulangi perbuatan mampu menyusahkan kehidupan mereka. Tolong dapatkan maklumat berhubung pengguna Facebook ini, biar kita bogelkan identiti mereka. Mengatakan 'babi Muhammad', tindakan amat keterlaluan.

Jika dia ada di hadapan saya, pasti mulutnya telah lama kena cabai.


Kalau masih hingusan tidak pandai menghormati ugama lain, mungkin ibu dan ayahnya boleh diajar terlebih dahulu.

Apa lagi tidak dihina? Sultan, nabi dan Allah, semua sudah.

56 ulasan:

  1. alahaii apa nak heran tu org kafir yg hina Islam..

    takkan mazidul dah lupa kata-kata ini yang kuar dari mulut seseorang " Siapa pernah lihat nabi cukur janggut, zaman Nabi mana ada gillete, sesiapa nak makan sup kaki dan tangan boleh dtg Kelantan!"

    Takkan dah lupa kot siapa yg cakap semua tu.. tersebar seantara Malaya masa tu..

    so bagi sy kalau bukan Islam hina Islam dan Nabi, bukan sesuatu yg mendukacitakan sebab mereka tak faham Islam tapi kalau org Islam sendiri hina Nabi dan Islam.. ni lagi dasyat !

    BalasPadam
  2. Klau bro Mazidul nak 'cabai' mulutnya.. saya pula nak 'tonyoh' mulutnya kat aspal waktu matahari terik! Memang kurang ajar!

    BalasPadam
  3. Berkata-katalah sesuka hati - Meludah ke langit akhirnya terpercik ke muka sendiri - mana mau lari?.

    Malaysia ini negara berpelembagaan - tak belajar Sejarah kot? Tak pun masa subjek Sivik ponteng kelas?

    Denda mereka dgn menghantar mereka ke rumah org2 tua selama 40 hari - tolong potongkan kuku, syampukan rambut, basuh najis, mandikan & salinkan lampin pakai buang - buat kerja amal agar dapat belajar bagaimana nak merendah diri, memupuk sifat Ihsan & menyemai sabar.

    BalasPadam
  4. Kalau nak difikirkan... setakat hina Sultan yang dah mati APA BARANG kalau dibandingkan dengan menghina Allah, Rasul dan Islam...??

    Hina Sultan yang dah mati kena tangkap dan siasat..

    Hina Allah, Rasul dan Islam, kena apa??

    Tak percaya tengok orang yang Mrs Nor cakap tu... sampai sekarang masih hidup bebas lagi didewakan oleh sebilang rakyat Malaysia...

    BalasPadam
  5. Salam...

    Abg Mazidul, biarkan lah mereka nk menghina Nabi Muhammad S.A.W sekali pun, jgn kita umat Islam berpecah belah itu yang paling penting, jika umat Islam di Malaysia ini bersatu Insyaallah ISLAM akan terus maju ke depan Bang. ALLAH Maha Adil Bang Mazidul. Balasan tuk orang2 yang menghina Rasulullah or ALLAH pasti akan di rasai oleh mereka2 yang menghina...

    sekian...

    Waallahualam.

    dari aRe-lOnG

    BalasPadam
  6. Harap pihak SKMM dan polis memantau mereka berdua tu....memang sangat kurang ajar...

    BalasPadam
  7. saya sokong 100% usaha abang dalam hal ni..n saya dah email diorang tentang perbuatan diorang di facebook tadi...harap abang dapat aktif semula di facebook sebagai anonymous..untuk mengawasi dan memantau

    BalasPadam
  8. Salam bro mazidul,

    Mereka ni memam x guna, kalo dilayan makin menjadi², yam pentim kite sebagai umat Islam, masih berpegang teguh dengan Al-Quran dan Al-Sunnah...

    ai setuju dan sokom stetmen dari "Pn.Liza dan are-Long".

    BalasPadam
  9. sikap orang melayu sendiri yang 'tak apa' sampai orang pijak kepala baru nak terhegeh-hegeh... kita dah banyak kehilangan hak kerana konon untuk perkongsian dan perpaduan tapi orang asing tak pernah peduli... mintak lagi adaaaa

    BalasPadam
  10. Semoga mereka mendapat balasan suatu hari nanti...

    BalasPadam
  11. tangkap jer budak tu...kasi ajar sket...dah melampau nih...

    BalasPadam
  12. budak hingusan apa..khalid samad pun hina Allah parti islam sokong


    pkrpasdap.blogspot.com

    BalasPadam
  13. Salam bro Maz, saya kurang bersetuju dengan posting bro kali ni, tapi saya faham itu tanggungjawab bro sebagai seorang Muslim untuk mempertahankan dan memperjuangkan agama dan kepercayaan bro Maz. Cuma realiti di Malaysia bukan hanya agama Islam yang selalu dihina, agama lain LEBIH kerap atau MUNGKIN SENTIASA menerima nasib yang sama.

    Errr... pelik gak kan sebab rasanya lagi BANYAK muslim di Malaysia yang mengutuk/menghina bangsa lain. So kalau orang lain pun buat benda yang sama jangan la pulak nak terasa sebab kamu pun buat benda yang sama jugak kan. Kalau tak percaya pegi la buka kat youtube atau mana2 blog, cuba tengok ayat "seorang muslim" yang digunakan, tidak mencerminkan keIslamam langsung. Jadi janganlah cepat terasa, dunia ini bukan untuk umat Islam sahaja, perhatikan dahulu sekeliling, jangan perasan diri sendiri baguih sangat noh...

    Muslim di Malaysia boleh kira beruntung sebab boleh berbicara perkara sensitif tentang agama lain tanpa teragak2, tapi klu bangsa lain mulakan dulu... lu fikir la sendiri, buka mata dan jangan hipokrit, saya percara ajaran Islam tidak mengajar begitu bukan?

    "Kalau kamu boleh buat kami juga boleh"

    BalasPadam
  14. salam,

    bang mazidul, takde orang buat repot polis ke???

    BalasPadam
  15. macam sial! saya rasa sangat2 terbakar dengan babi berdua ni! ayat memang tak fikir sebelum cakap. kerana mulut celaka macam ni lah, yang akan mendatangkan masalah pada mereka dan kaum se'agama' dengan mereka nanti. Time tulah, kita akan dipersalahkan balik. Seharusnya pihak bertanggungjawab mengambil tindakan terhadap mereka berdua ni! kalau dibiarkan, pasti akan berlarutan. entah apa-apa plak lepas ni dia kutuk agama kita. kepada yang tak berapa nak heran dengan isu macam ni, terpulang tapi jangan sampai kita makan taik diorang, baru nak merangkak minta tolong! macam bodoh!

    BalasPadam
  16. ni masalah kita kat malaysia.tak tangkap salah,tangkap pun salah jugak nanti dicakap tiada peri kemanusiaan,kejam dan macam-macam lagi.

    maklumlah yg asik carik salah org lebih ramai dari yg memberi idea.

    kalau dah bijak sgt skrg lah masa utk tunjuk terer...betul tak?? :p

    BalasPadam
  17. Kebebasan bersuara sebenarnya perlu ada limit.
    Takde benda dlm dunia ni yg boleh 100% bebas sebenarnya.
    Bebas itu tak semestinya boleh buat apa saja sesuka hati mak nenek atuk diorang.
    Bila dah takde limit, macam ni la jadinya.
    Apa diorang rasa kalau kita kutuk patung2 statik kesayangan diorang tu?

    BalasPadam
  18. encik are-long..sy kurang setuju bila awk cakap 'BIARLAH'. awk masih boleh tenang pabila org menghina kekasih Allah??
    sy tak boleh..

    BalasPadam
  19. HARAMKAN sahaja FACEBUK* dari memasuki Malaysia..masih ada pilihan lain..

    (psss jangan mare yerk)
    andai saya berkuasa..

    BalasPadam
  20. ada benda yang kita boleh jadi PAK turut bidang ICT, ada benda yang kita kena ikut tauladan Negara China..ikut positif..

    sekian terima ksihhh..

    BalasPadam
  21. itu parent pun sama gak. bukan tahu hormat agama orang lain. ambik jer tindakan kt 2 orang tu. ni alih2 meleis jugak yang kene tangkap.

    BalasPadam
  22. zeqzeq, saya tak setuju.bukan facebook masalahnye.individu bertanggung jawab sendiri..facebook hanye alat...
    jangan kerana nyamuk, kelambu dibakar, pas kelambu habis dibakar, takkan nak bakar rumah pula?

    BalasPadam
  23. bukan setakat tonyoh,patutnta kerajaan islam bagi amaran kat mane2 pihak yang cube nak kuutk nabi atau islam, memang akan kena hukuman yang besar...baru xder yg akan hina agama islam dan nabi Muhammad SAW lepas ni..

    -Anyway nice blog la abg mazidul..kalau ade mase jom ke blog saye ni di http://ohremaja.blogspot.com

    BalasPadam
  24. satu lagi blog dari indon yg sy anggap kurang ajar sangat!!! cuba lihat di blog beritamuslim. wordpress. com

    BalasPadam
  25. huhu~ saya silent reader en.mazidul selama ni.. suka sgt dgn entri2 en. Untuk pengetahuan semua, saya juga seorang kristian. namun begitu, saya turut sependapat dgn kalian semua. Well, these 2 girls shouldnt say something like that. i guess, they dont know or dun even want to know about ISLAM. i have a lot of muslim friends, i do believe ISLAM is a religion that promote peace too.. hmm.. saya mewakili kristian di luar sna, memohon maaf bg pihak gadis berdua ini..

    nota sisi : huhu.. harap2 rakyat malaysia berhenti menghina dan memijak bangsa, agama, adat dan kepercayaan orang lain. Selama ni kita hidup OK je.. Aman je.. xyah lah nk gaduh2 time sekarang. FOKUS untuk membangunkan Malaysia sudey!

    BalasPadam
  26. Of course mesti marah...
    takkan la tak rasa apa2 bila Nabi junjungan kita digelar seperti itu?
    Tapi nak maki org yg mengata nabi kita babi sedangkan org tu dok telan babi yang dia sendiri keji... mungkin tak la....

    Itulah bezanya umat Islam dengan si pemakan babi.

    BalasPadam
  27. Semakin biadap. Harap di ambil tindakan serius segera. Perbuatan menghina dan tidak menghormati sensitiviti semakin menjadi-jadi sekarang. Geram!

    BalasPadam
  28. mari kita ramai "report/block this Person"... button ni ada kat bawah list fren dia...

    BalasPadam
  29. no comment..but sebagai rakyat malaysia,saya sendiri tak inginkan kejadian sebegini berlaku..baik jgn hina agama bangsa lain..hormatilah agama lain supaya mereka pun hormati agama kita..:)

    BalasPadam
  30. Entahlaaa bukan islam menghina islam dan yang islam pulak menghina bukan islam .

    Untuk memastikan islam tidak dihina kita perlu memastikan orang islam tidak menghina kaum lain .

    BalasPadam
  31. kalau depan saya 2 "ekor binatang" tu, pasti mereka seronok makan sup kasut ikhlas dari saya.

    BalasPadam
  32. heheheheh...
    gitu lah...

    yg jauh tu nmpk kan
    yg dkat wat tk nmpk jer

    ALLAHUAKBAR!

    BalasPadam
  33. http://www.facebook.com/profile.php?id=1358632448&ref=search&sid=1040430742.1336021423..1

    budak sekolah lagi.. budak sarawak.

    BalasPadam
  34. as-salam Mimie

    FaceBUK* adalah Pistol dan DADAH bagi saya sesiapa nak guna sila guna..
    lagi elok HARAM jerr.

    *pandangan Peribadi

    BalasPadam
  35. uncle zeqzeq..

    saya ade baca pndpt ulama tntg facebook..

    facebook tak salah if nak gune, tp make sure jgn buat bnde yg melalaikan..cnthnya jgn main kuiz tilik2 nasib kat FB tu..update status yg tak gune..letak gmbr yg mngghairahkn...

    kalo nk ikutkan sume bnde yg kite guna dlm khidupn kita seharian berdasarkn yahudi...even pakain kite pon..

    Islam itu mudah
    Jgn sbb mnde camni, org akan ingt Islam tu rigid..

    agagagagag

    skdr kongsi pndgn yg sy baca..hehehe

    BalasPadam
  36. KITA SEBAGAI MUSLIM HANYA DAPAT BERSUARA MELAHIRKAN KETIDAK PUASAN HATI KITA. SELEBIHNYA TINDAKAN DARI PIHAK BERKUASA.
    YOP MAZIDUL, THANKS ATAS POSTING BAJING TEMPOHARI.
    DI INDONESIA LAGI TERUK ISLAM DI HINA MELALUI BLOG
    http://islamexpose.blogspot.com/?zx=67f6b0d638007c6a
    http://indonesia.faithfreedom.org/doc/content/pembunuhan-umm-qirfa-oleh-nabi-muhammad-saw
    RAKYAT MEREKA LEBIH RELA MENGGANYANG MALAYSIA ATAS SEBAB BUDAYA TAPI BERDIAM DIRI BILA ISLAM DIHINA.

    BalasPadam
  37. salam,
    sebenarnya masih banyak individu tertentu yang menghina Nabi Muhammad SAW dalam facebook,terbaru ada dalam koleksi gambar group menentang penggunaan kalimah Allah. Hal ini perlu di pandang serius oleh pihak berkuasa jangan berat sebelah dalam mengambil tindakan

    BalasPadam
  38. Di FB pun di situs nampak nyata penghinaan terhadap Islam bagaimana pula di kesatuan mereka, di ceramah mereka, di perhimpunan mereka.

    Sampai kiamat pun kita diuar²kan agar berjihad. Berjihad tak semestinya dengan senjata perang. Dengan mata pena, dengan papan kekunci pun kita boleh berjihad.

    Semua kita dilahirkan sebagai khalifah; tak perlulah kita memaki hamun mereka yang moral yang tertolak ini. Mereka dilahirkan sebagai gerladangan; hanya masa sahaja menentukan untung nasib mereka ini.

    Perlu diingat orang kafir bukanlah manusia yang dipedulikan Allah SWT dalam kitab kita telah tertulis mereka diletakkan di mana ketika hari kiamat nanti. Maka itu tak hairan dunia ini mereka punya; dunia tempat mereka bergumbira membuli kita.

    Tapi tugas kita amat besar cuba menyedarkan mereka tentang benarnya Islam ini.

    Anak² isteri kita pun terkadang boleh derhaka terhadap kita ini kan pula orang luar dari kelompok agama lain.

    Maka itu orang tua berpesan; jangan lepaskan anjing tersepit; takut digigitnya kita. Tetapi dalam dakwah; kita tak boleh memilih berdakwah dengan siapa juga waima orang berperangai pelesit sekali pun kena SEDARKAN.

    Harap-harap mereka yang sesat ini pandai²lah membawa diri. Dunia tak setua mana sebenarnya.

    BalasPadam
  39. halloo..!saya kwn joanna ann.tlg maafkan dia..bkn dia yg slh.ada org sabotage dia facebook dia. dia bukan macam orang hingusan. dia tidak bersalah. emel n pasword dia senang dihafal. n semua org tauk. saya akui dia sangat bodo letak semua infomation ,tak set private. tp, dia kata biarla, 'tak mungkin ada org nak log in pakai facebook saya'.......joanna ann tu kuat beragama dan tak pernah sangat nak kutuk agama org.. harap maaf!!!!!

    BalasPadam
  40. as-salam Jane,

    pistol tak salah, jangan tembak org sebarangan, simpan untuk peribadi culik dan rogol, perompak dll,.jgn guna untuk tembak burung byk makanan lain..tak salah..kenapa pistol haram??jangan bagi pistol kepada bebudak..

    BalasPadam
  41. oleh itu FACEBOOK kena ada lesen hee..lesen PBT..tiv

    BalasPadam
  42. bkn cm tu..anggap la ini sebgai dugaan.n tolong org yg buat blog ini n tolong DELETE blog ini,ok.. kita berdamai.. kita mesti kuat dlm iman..biarla mereka yg slh..tentu mereka dh sedar diri.. kristian,cina,hindu pun kena juga hina,tp, mereka pun sabar juga.. okla.. kalau nak berdamai, tolong delete ini dan jamin masalah ini tak akan timbul lg,.. peace no war!! sorry bg piak kwn sy itu,,dia terlalu ikt perasaan.

    BalasPadam
  43. salam..
    itula akibat main cakap lepas aje,
    lepas tu profile x reti nak private kan..
    lagi satu, buat malu org sarawak..
    ape la nak jadi.. urmmm...

    i'm sorry to say lah,bukan nak racist,cuma berasa pelik.. diorang kutuk babi, tapi diorang gak yang makan kan?..

    BalasPadam
  44. betol kata zeq zeq tu.. maafkan mereka sebab mereka itu baru budak2, saya pun marah jugak.. tapi, fikir2, tentu ada sebabnya mereka membuat perkara tersebut..
    tengok2 komen tersebut macam tentang gereja terbakar jer..
    its like they just talk about the people who r not responsible for burning the the 4 churches in kL..
    maafkan mereka.. mereka telah pun mendelete akaun mereka.. mungkin mereka telah insaf.. dan bukan saya nak membantah komen korang sebab 2 perempuan ini, tengok2 kata Joanna Ann 2 ada juga betolnya, takde maksud nak menghina..cuma persoalan yang dikemukan..siapala tak sensitif pasal gereja terbakar, bukan?
    kalau masjid kena bakar, mesti ada protes..bukan?
    saya sudah membuat research dan membuat perbandingan..
    >bb<
    bila la hal ini akan berakhir?
    bakar gereja salah, bakar surau pun salah..
    beginila..berdamaila sesama agama.. maka Tuhan senang melihat kita hidup dengan aman, bersyukurla kita tinggal di MAlaysia, banyak keistimewaanya..
    asal tak puas ati, buat blog.. wey, come on la..come on la!!

    komen mereka berdua ada yang baik dan buruknya..
    terima sahaja sebagai panduan dan jawabla soalan mereka kerana mereka tidak memahami.
    tolong delete blog ini..
    jangan risau, saya sudah check akaun mereka dalam facebook, dan sudah cancel.
    tolong delete benda ini supaya perkara racist ini tidak lagi dalam hidup seharian kita..
    peace no war okeyh..:)

    BalasPadam
  45. Assalamualaikum wbt.

    Pengajaran kepada kita semua juga sebagai muslim:

    a) Kuatkan akidah- berapa ramai daripada kita sebenarnya dah banyak hina Islam, hina hukum hakam, pertikai hukum hakam. Berapa ramai daripada kita bila disuruh menutup aurat, lalu kita mencipta alasan bahawa orang tutup aurat bukan baik pun.

    b) Jangan hina agama lain- sebagai umat Islam, kita pun kena buat benda yang sama, jangan hina agama lain, macam orang yang demo pergi arak kepala lembu tu sedangkan lembu sesuatu yang mulia di sisi Hindu. Bukankah dalam al-Quran Allah swt sebut "Dan janganlah kamu mencerca sesuatu yang mereka seru/sembah selain, nescaya mereka akan mencerca Allah dengan penuh kebencian dan tanpa keilmuan"

    Wallahua;lam, idea ex-Mufti Perlis agar kita semua belajar feqh interaksi dengan non-Muslim sangat relevan.

    BalasPadam
  46. saya juga ada membicarakan perkara ni.. sekarang ni dah macam tak aman bila dah havoc pasal religious ni.

    BalasPadam
  47. kita nie dok bincang isu tu je..pernah tak anda mengetahui isu Hani tarmizi dan mohamad samad yang secara terang menghina perempuan or wanita sarawak di Facebook.....

    BalasPadam
  48. Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.

    BalasPadam
  49. Pada saya memang la mereka berdua tu bukan agama islam and tidak faham akan islam itu sendiri..oleh itu mmg xdinafikan mereka akan berkata or tulis begitu..

    Masalahnyer sekarang mereka adalah rakyat malaysia yg sepatutnyer tahu dan wajib menghormati agama lain.

    Sebagai contohnyer, kebanyakan org jepun tidak mempunyai agama tetapi mereka still hidup dengan menghormati agama lain. saya berkata dengan melihat realiti kehidupan dijepun sendiri..

    wassalam..salam perantauan

    BalasPadam
  50. inilah reaksi yg biasa dilepaskan dari seorang pnganut di sesuatu agama, agama islam bukanlah agama pertama dan terkhir yang akan dihina dan etc.., ada byk lagi agama lain kat luar sna yang ditindas dan dihina secara direct in the FACE dan juga scara indirect.

    mereka yang menghina agama lain tu sama jah seperti seorang yang tidak beragama, kalau dia btul2 beragama, dia tidak akan berbuat demikian.

    BalasPadam
  51. Statement dr mereka ini mmgla melampau..
    Mereka tidak memikirkan perasaan org lain semasa memberi komen seperti ini..
    Tidakkah mereka mempunyai teman2 lain yg beragama Muslim..
    Laman Facebook boleh dilayari internationally..
    even sy nak post something pun memikirkan perasaan teman2 di facebook dan org lain..

    respon kpd komen Ged di atas :
    mmg apa yg anda katakan itu betul..
    tp jgn la menggunakan perkataan "jgn perasan diri bagus"
    Pernah sy terbaca org mengatakan
    "Bila Jewish menindas Muslim, it's nothing wrong, tp bila Islam membunuh Jewish utk hak mereka, they been called terrorist.."
    dan sy rasa ini betul..
    Muslim byk ditindas dan jika Muslim tidak menegakkan hak mereka sendiri.. siapa lagi..
    sy bukan la hendak membantah pandangan anda..
    tp sy rasa pandangan anda boleh disampaikn dgn bahasa yg lebih positif..
    conclusion is - words is a power weapon.. negative words has a bigger impact compare to negative words with the same meaning..

    BalasPadam
  52. dah ada yg report polis pun..

    ni link dier..

    http://forum.cari.com.my/viewthread.php?tid=466686&extra=&page=1

    BalasPadam
  53. smoga Allah bg hidayah pd mereka dan bukakan hati mereka memeluk islam
    insya'Allah..

    BalasPadam

Anda bertanggungjawab terhadap komen dicatatkan di entri ini. Setiap komen akan ditapis terlebih dahulu.