Sabtu, November 16, 2013

LOADE ARDINA LOADE RASILA BAKAL DIDAKWA ISNIN INI

Ketua polis Negara, Tan Sri Khalid Abu Bakar mengumumkan, pembunuh pegawai bank, Norazita Abu Talib, akan didakwa di mahkamah Isnin ini, 18 November 2013.


Penjenayah berusia 35 tahun, berasal dari Sulawesi Tenggara, Indonesia itu akan dituduh membunuh mengikut Seksyen 302 Kanun Keseksaan. Sabit kesalahan pesalah boleh digantung sampai mati.

Tentunya majoriti masyarakat Malaysia ingin tahu berkembangan kes membabitkan lelaki berketurunan Buton itu. 

8 ulasan:

  1. Salam. Sermuga perkara yang berlaku di jadikan Iktibar, dan lebih berhati-hati. Kerajaan harus memantau kaki tangan kerajaan agar , jawatan mereka tidak sewenang-wenangnya untuk melakukan rasuah. Kerajaan harus menaruh spy di kalangan penjawat awam pada jabatan-jabatan yang penting, seperti JPN, Imigaration atau PDRM sekalipun. Tujuannya untuk membendung segala tingkah laku yang mencurigakan, seperti rasuah atau membocorkan maklumat-maklumat rahasia negara. Kita tidak boleh bertolak ansor tentang gejala-gejala seperti ini. Kita tidak mahu perkara yang buruk dah berlaku baharu hendak mengambil tindakkan.

    Penghinaan terhadap perlembagaan harus di jaga serapi-rapinya. Sesiapa yang melanggar atau mencabarnya kenakan tindakan yang wajar. Kalau tiada undang-undang untuk menghukum mereka, adakannya sekarang. Jangan nasi sudah menjadi bubur baharu sibuk hendak buat sesuatu. Sesal dahulu pendapatan sesal kemudian tidak berguna.

    Bahasa kebangsaan Malaysia adalah bahasa melayu. Bukan bahasa China (mandarin) atau India (tamil), jadi jika ada sekolah yang untuk bahasa ibunda mereka biarkan mereka yang mengendalikannya. Jangan halang, negara Malaysia adalah negara Demokrasi yang mengikut acuannya sendiri.Kenapa kita harus bantu? tetapi kalau mereka masuk sekolah Kebangsaan Kita , tidak kira apa bangsa sekali pun, Melayu, Cina, India harus sekolah itu dibantu oleh Kerajaan 100 peratus. Dengan ini akan adanya penyatuan. Lihat di Indonesia, lihat di thailand kita harus mencontohi mereka. Yang baik di jadikan tauladan yang buruk di jadikan sempadan.

    Jadikanlah yang Betul itu Biasa dan Jadikanlah yang Biasa itu betul. Fikir-fikirkanlah......


    Saat Jais
    www.treat-cure.com
    http;//saatjais.wordpress.com

    BalasPadam
  2. Betul tu, semua ingin mengikuti perkembangan kes ini, semoga keadilan prevails. In shaa Allah. keturunan Buton? Ganti dengan huruf H lah...baru padan.

    BalasPadam
  3. Salam. Kerajaan Malaysia harus berhati-hati dengan kejadian yang berlaku. Jadikan iktibar dan tutup segala kekurangan yang berlaku. Adakan spy di jabatan yang penting seperti Imigration, JPN atau PDRM sekalipun. Gejala rasuah akan merusakkan negara tidak kira di mana negara sekalipun. Bila ada spy di jabatan-jabatan tersebut, segala penyelengan sekejap sahaja dapat di jejak.

    Perlembagaan Malaysia harus dipelihara, jangan di biarkan pada mereka yang memperlekehkannya. Hukum dengan hukuman yang setimpal sesiapa yang mempertikaikannya. Jika belum ada undang-undang, adakan sekarang. Jangan nasi sudah menjadi bubur, tiada gunanya. Menyesal dulu pendapatan menyesal kemudian tiada berguna.

    Betulkanlah Yang Biasa dan Biasakanlah Yang Betul. Fikir-fikirkanlah.....

    Saat Jais
    www.treat-cure.com
    http://saatjais.wordpress.com

    BalasPadam
  4. Diharap semua pihak dapat mengambil iktibar & langkah penyelesaian yang menyeluruh untuk atasi masalah keselamatan di negara kita..InsyaAllah

    BalasPadam
  5. Dan ada kemungkinankah kerajaan indonesia akan cuba campur tangan?

    BalasPadam
  6. Gantung cpt2.Arwah Norazita diatas sana pasti tersenyum melihat pembalasan d dunia bg mat indon keparat ni

    BalasPadam
  7. After settled kes Villa Nabila tu, kami nak tau lagi perkembangan kes ni, Ardi and Perancang utamanya..

    BalasPadam

Anda bertanggungjawab terhadap komen dicatatkan di entri ini. Setiap komen akan ditapis terlebih dahulu.