Rabu, November 13, 2013

SIAPAKAH MEMPUNYAI AKSES TERHADAP PUMP GUN INI?


Siapakah antara individu mempunyai akses terhadap pump gun di atas? Di bawah jawabannya.


Melalui gambar dimuatnaik di akaun facebook, dia didapati pernah bekerja di beberapa syarikat kawalan keselamatan sebelum ini. Nama MAJIKAN dicetak jelas di bahagian kiri baju seragamnya.


Oh! Barangkali kenyataan, dia tidur sewaktu bertugas itu lebih tepat.



Nama di profil facebook miliknya, Mbeger Salleh manakala nama digunakan tercatat di kad kuasa pengawal keselamatan, Alim Jafar.


Nombor Mykad palsu tidak melayakkan dia mengundi namun mendakwa berasal dari Sabah.


Dia berasal dari Kendari, Sulawesi Tenggara, Indonesia. Penjenayah terbabit membunuh pegawai operasi AmBank, Loade Ardina Loade Rasila,  juga berasal dari tempat sama. Berikut beberapa gambar di Kendari.


Majoriti penduduk Kendari, dikenali sebagai orang Buton mencari rezeki menjadi petani dan tempat itu selalu dilanda musibah, banjir.


Tidak hairan jika berpeluang berhijrah ke Malaysia, mereka akan menzahirkan peluang itu. Namun Kementerian Dalam Negeri tidak membenarkan warga asing terbabit bertugas sebagai pengawal keselamatan sah di Malaysia.

Apatah lagi mempunyai akses terhadap senjata api.


Warganegara Malaysia tidak menggunakan bahasa warga Buton tatkala berkomunikasi.


Saya telah menghubungi pihak pengurusan majikan terkini Mbegers untuk mengetahui status sebenar lelaki terbabit.


Klik di sini untuk ke facebook Mbegers.




16 ulasan:

  1. Ya nama Buton itulah yang suami saya sebut bila budak yg bertekak dengan saya kata dia berasal dari Tawau, Sabah. Rupanya selama ni kami semua tertipu. Sekarang budak tu tak angkat muka bila jumpa saya sejak suami mintak tengok IC dia. Suami saya pesara pegawai polis sebenarnya.

    BalasPadam
  2. SMTI-inilah hasil Agenda pihak tertentu untuk menafikan hak orang Melayu dan Bumiputra. Tengok juga anggota RELA dan Polis bantuan, pekerja kedai dan kilang, pemandu lori dan lori pembancuh simen, pekerja kontrak. Kita tahu siapa dalang dan ajen yang membawa masuk mereka ke Malaysia, tapi apa tindakan pihak berkuasa?

    BalasPadam
  3. apa motif dia ambil gambar didepan kedutaaan indonesia? mmg terbukti die org indon...

    BalasPadam
  4. Found your blog through Yahoo! Great post. I think you hit the nail on the head with it. I think most everything you said was awesome. Keep up the good work.

    Best Cardsharing

    BalasPadam
  5. syarikat security nie semua dah tau dia indon wlupun ic palsu bila Tanya mereka buat tak tau jer tak payah potong epf dan socso jimat lagi bler bayar gaji sesuka hati,kasi tarik balik lesen diaorg.kerajaan pun ambil ikhtibar benda ni dah lama berlaku tapi krn ada kes baru nak buat kerja dan kepada pembangkang tak payah tambah2 diaorg lagi tak ler pakai......

    BalasPadam
  6. Begitu mudah kita ditipu oleh warga Sulawesi yang rata ratanya tahap SMP. Sepertimana daerah Aceh, Wailayah Sulawesi adalah daerah panas terutama dari Poso. Pilihan terbaik ialah Malaysia, klu mereka ke Jakarta atau Bandung, belum tentu mereka dapat hidup bersama bangsa Sunda dan Jawa.

    BalasPadam
  7. sy kerja di hosp tawau.. sbg bukti PATI sda melarat di tawau ni, sila semak nisbah pesakit msian vs non-msian hampir 50-50

    BalasPadam
  8. Suatu masa tidak berapa dahulu, pernh di bongkar ada seorang Pengarah RELA Sandakan juga bukan warga negara Malaysia. Beliau mempunyai lebih dari satu MyKad. Rahsianya mula terbongkar bila ada Institusi Kewangan Mengambil tindakan Mahkamah atas kemudahan yang beliau ambil gagal dijelaskan. Institutsi kewangan tersebut amat hairan walaupun Perintah Bankrap telah dikeluarkan, beliau pada masa itu memegang jawatan Pengarah Rela dengan MyKad yang lain pula. Bagaimana nak diperbetulkan perkara ini. Keselamatan Negara kita berada ditangan warga asing tanpa kita sedari akibat dari Kebejatan, kerakusan sanmg penguasa yang mahukan menang sentiasa tanpa memikirkan keselamatan Rakyat Malaysia khususnya. Siapa yang perlu dipertanggung jawabkan?

    BalasPadam
  9. Saya sangat terluka membaca laporan-laporan Saudara Mazidul. Terluka kerana negara yang saya cinta ini telah berkudis rupanya.

    Marilah kita semua membantu untuk membanteras perkr ini. Semoga Allah terus memberi keamanan kepada Malaysia.

    BalasPadam
  10. sapa yg hendak dipersalah kn bab ic palsu? Tuduh pihak luar? Senang ke org luar nk cari ic yg sama kualiti dgn hologram lg..slalu dgr pong pang2 yg cip ic kite terbaik di dunia dan fully secured..tp kdg2 pi bank ngan kwsp pun br seminggu buat dh xleh dibaca:-p yg btmbh pelik boleh ada data dlm mykad mereka sehingga boleh bkk buku bank..kalu satu bank boleh ckp cuai tp brape byk akaun bank yg mereka dh bkk! Payah org luar nk buat smpi tahap tu..sama jgk kes dgn ic terbang yg kecoh dulu..tanpa org dlm xkn boleh smpi tahap nie..cari mereka ini smpi dapat..

    BalasPadam
  11. Kedai2 acheh ada sapa2 check tak? Sapa bagi permit bniaga?

    BalasPadam
  12. Semoga Allah Melindungi En.Sya rasa en banyak lagi buat kerja dari pihak sepatutnya.teruskan usaha en.

    BalasPadam
  13. ramai sgt pengkhianat dalam Malaysia ni.macam2 peringkat, macam2 agensi.

    BalasPadam

Anda bertanggungjawab terhadap komen dicatatkan di entri ini. Setiap komen akan ditapis terlebih dahulu.