Khamis, Disember 10, 2009

Keajaiban 16,000 Kaki

2 gambar ini saya rakamkan sewaktu berada di dalam pesawat, terbang pada ketinggian 16,000 kaki dari Johor Bahru, Johor ke Lapangan Terbang Subang, Selangor.

Ajaibnya keindahan ciptaan Allah.

25 ulasan:

  1. Bro

    Subhanallah

    Cantiknya...

    Jarang dapat tengok ni

    sebab flight yang aku dapat selalunya malam atau awal pagi...

    cuma nampak kabus sahaja daa...

    p/s tahun ni record bro, 43 flight total

    BalasPadam
  2. ermm...permandangan y sungguh indah menunjukkan kebesaran illahi..
    bagaikan boleh berjalan diatas permukaan awan tu..

    BalasPadam
  3. Mazidul... Habis meletup dah, temperature dah naik, tak boleh kawal lagi. Tak boleh selindung dah.

    Saya tulis artikel bertajuk.. JANGANLAH MARAH SUAMI KAHWIN LAGI (kisah benar)

    www.kadikluang.blogspot.com

    BalasPadam
  4. cantik sungguh pemandangan. subhanallah, inilah kebesaran Allah.

    Lama juga tak naik domestic flight. kali terakhir dari KL - Alor Setar kalau tak silap. Itu pun masa di bangku sekolah lagi.. :)

    BalasPadam
  5. Firman Allah yg bermaksud;
    “Orang-orang yang mengingati Allah sambil duduk atau berdiri atau dalam keadaan berbaring (semua keadaan) dan mereka memikirkan tentang penciptaan langit dan bumi (seraya berkata) "Ya Tuhan kami, tiada Engkau ciptakan ini dengan sia-sia, Maha Suci Engkau, maka peliharalah kami dari siksa api neraka.” (Surah Al-Imran:191)
    Firman Allah swt yang bermaksud lgi;
    “Aku berada dimana kamu berada...” (Al-Hadid : 4),
    adakah Dia bersama dengan hamba-Nya di sebelah atas, atau di kanan atau di kiri atau di belakang atau di bawah atau dalam diri, tiadalah kita ketahui bagaimanakah yang dikatakan kehampiran sebagaimana firman-Nya,


    “Aku lebih dekat denganmu lebih dari urat leher kamu...” (Qaaf : 16). Justeru itu wahai diriku dan hamba-hamba-Nya, bertakwalah kepada-Nya dan terimalah bahawa Dia adalah Tuhan yang memiliki segala sifat yang kaya, dan akal tidak mampu pergi lebih jauh untuk membahaskan sifat Kaya Tuhan, sebagaimana kata Saidina Abu Bakar: “Lemah dari segala pendapat itulah pendapat”.

    catatanhamba.blogspot.com

    BalasPadam
  6. Salam BRO MAZ...

    cantiknyaa...
    (Saya dapat seat tengah, tak bleh nampak awan...)

    BalasPadam
  7. Kalau dalam pesawat.. kakcik suka duduk di tepi tingkap demi untuk menghayati keindahan alam ciptaanNya...

    BalasPadam
  8. Saya pun suka ambik gambar awan. Selalu beruntung dapat seat tepi tingkap, tapi tak pernah sekali pun dapat pemandangan dari awan waktu senja. Cantik rupanya!

    BalasPadam
  9. Sesungguhnya ALLAH itu maha kaya.. Bukan setakat gambar yang Bro ambil ni sahaja yang indah di pandang mata, malah ada banyak lagi pemandangan yang tidak dapat kita ceritakan keindahannya.. Subhanallah..

    BalasPadam
  10. Gambar yang Bro ambil ni tepat pada waktunya.. That's why ianya sangat indah dan kalau di renung lama-lama, boleh mengimbau pelbagai nostalgia lama.

    BalasPadam
  11. Maha Suci Allah....indah sungguh permandangan...

    BalasPadam
  12. subhanallah.. sungguh indah ciptaan Allah... cantik sangat!

    BalasPadam
  13. ....dulu saya selalu berulang alik kenegara matahari terbit.Naik flight dari KLIA dlm 12.45 mlm sampai disana dlm pukul 6~7 am pagi waktu jepun selalunya 1~2 jam awal akan dikejutkan untuk sarapan pagi dlm k/terbang .So dapatlah melihat panorama2 sebelum matahari terbit melalui tingkap k/terbang.Pun begitu juga ketika waktu pulang dari jepun terus ke changi a/port s'pore dari situ transit utk keKLIA dpt pula melihat panorama2 sebelum matahari terbenam.

    ...Indahnya tidak terkata dgn kebesaraan Allah..terasa diri ini sebenarnya tiada apa2...kadang kala terfikir juga andainya suatu hari nanti matahari tidak terbit lagi disebelah timur dan begitu juga sebaliknya mcm mana pula panoramanya...

    BalasPadam
  14. Sangat2 indah ciptaan Allah S.W.T.

    Bro Maz, akan datang boleh ambil gambar dari 'angkasa' pulak..hehehehehe

    BalasPadam
  15. Memang cantik.... biasa tengok matahari naik@ turun dari darat je...

    BalasPadam
  16. bagai kapas berlapis salji merah
    Maha Bijaksana

    BalasPadam
  17. alhamdulillah...kalau kita tk masih percaya Allah sayangkan kita (walaupun mcm2 dugaan dlm hidup ni)..cuba fikirkan....awan dlm gambar2 tu tk terkata besar/luasnya..kalau jatuh ke bumi, mau hancur kita semua dibuatnya...ttp Allah sayangkan kita...dia turunkan dalam bentuk titisan air hujan...tk sakit malah seronok main hujan...masyaallah!

    Bro Mazidul, terima kasih share gambar2 hebat ni!

    BalasPadam
  18. Masalah kita selalunya ialah, kita sering pandang ke bawah, jadi kita akan pandang yang lebih kerdil dan lebih hina dari kita.

    Jika kita mula pandang ke atas, maka kita akan tahu betapa kita ini sebenarnya kerdil dan hina disisiNya.


    www.anak2merdeka.blogspot.com

    BalasPadam
  19. Syukur alhamdulillah kita masih bernafas serta terus menerus dapat menikmati keindahan serta 'keajaiban' makhluk sperti contoh yang sdr paparkan itu..

    BalasPadam
  20. Bro,
    Subhanallah.... Indahnyer ciptaan Allah...

    BalasPadam
  21. Alam ini mulanya tidak ada kemudian ada dan kemudian lenyap kembali.Harta dan jiwa tidak diberikan sebagai milik yang tetap tetapi sebagai pinjaman.Barang sesuatu ada permulaan,ada perubahan dan ada akhirnya.

    BalasPadam

Anda bertanggungjawab terhadap komen dicatatkan di entri ini. Setiap komen akan ditapis terlebih dahulu.