Ahad, Disember 06, 2009

Petua Hidup Lebih Lama

Kerap bersenam dan makan bahan organik seperti sayuran dan biji-bijian dikatakan mampu mempertingkatkan kesihatan manusia.

Itu kenyataan pakar pemakanan biasa kita dengar.

Berita berikut barangkali akan membuat ramai lelaki tersenyum, melonjak gembira dan berguling-guling ceria.

New England Journal of Medicine dilaporkan mencetak hasil kajian menarik penyelidik Jerman, lelaki merenung payu dara wanita selama 10 minit sehari dikatakan sama dengan bersenam 30 minit di gimnasium. Menurut Dr Karen Weatherby, lonjakan nafsu seks lelaki meransang peredaran darah mereka sekaligus membantu kesihatan dan mampu memanjang usia lelaki.

Kepada wanita, jika selepas ini lelaki merenung payu dara tanpa mata berkelip, mereka sebenarnya sedang berusaha gigih untuk hidup lebih lama.

24 ulasan:

  1. Salam bro...da lame sy x komen kat bro nye blog..tp bila kuar n3 ni trase nk terkomen plak...

    Bagus btol petua ni ek..hahahha...mmg suke bebenor le kaum lelaki.xpyah la nk bersenam or amalkan petua zaman dlu kala.tp amalkn petua yg tu jek spaya leh pnjng umor..huhuhuhu..

    Petua tuk kaum hawa plak,xde ke bro??

    BalasPadam
  2. bahaya betul mcm ni ada jugak kajian mcm ni, tp apa pun kene berhati2 jgak, tp bg sy ia bukan la sesuatu yg bagus, kerna sesiapa yg buat demekian akan dikatakan gila seks:)

    BalasPadam
  3. Waniez, bukan ke selama ini, perempuanpun menjeling lelaki juga?

    Tetapi lelaki tidak pernah kisah :)

    Shaz, selalunya lelaki Malaysia hanya akan renung kurang 10 saat (berasa bersalah). Jadi sebab itu tidak ramai panjang umur, 60 'padam'.

    BalasPadam
  4. err..cmne klo tenung payudara wanita-wanna-be? rasenye makin pendek umur kan..hohohoho..

    BalasPadam
  5. sape yg pakai dedah2 tu tenung je...
    agak2 dy nak marah, sentap je balik
    sape soh pki kurang kain...
    gyahhahaha~

    BalasPadam
  6. sangat tak boleh blah kajian ni bro.. hehehe
    nampak mcm lawak tp mgkin ada benarnya kot.
    melonjak2 lah kaum adam di luar sana senyum sampai ke telinga =)

    BalasPadam
  7. oleh itu, kalau rse brsalah jgn tgk live. tgk gmbr dah ..... :p

    BalasPadam
  8. Saya pernah komen dulu... seorang yg pakai serban sekali pun ada kata, "tak tengok, rugi.." lalu tengok lahhh... dah fitrah... bukan luak kata orang..

    tapi bukan semua lelaki macam tu..

    BalasPadam
  9. Kalau tuan punya payu dara tu reti silat atau kalari payat mahupun kung fu, boleh makin pendek umur dibuatnya. Anyways, petua ni untuk lelaki aja kan? Untuk penkid tak jalan kan? Kan?

    BalasPadam
  10. betul tu en mazidul.. prof ungku aziz mkn pisang & minum susu waktu sarapan pagi.alhamdulilah smpi skrg masih sihat walafiat :)

    combi jugak setuju dgn fakta seorg lelaki yg melakukan hubungan sex(dgn isteri yer)2 atau 3 kali seminggu akan bertambah pnjg umo sbb hormon/darah dlm bdn teransang dan degupan jantung aktif seolah membuat senaman.

    ermmm...utk yg belum kawin sila renung dlm gambo sahaja ya..hiks :D

    BalasPadam
  11. Aziezah, saya sudah biasa duduk tepi kolam renang :)

    Lepas itu masa kecil biasa menjala ikan di sungai berhampiran kampung orang asli. Untuk rekod, masa saya darjah satu (1974), anak dara orang asli mandi berkemban ikat kain sampai paras pinggang sahaja.

    Apabila ternampak budak kecil, dia oranga kata,"kita urang panas". Sebab itu jala dibawa, pergi kering, balikpun kering.

    Seperkara lagi, (ini fakta eksklusif), emak bagi tahu kepada semua orang, saya menyusu badan sampai umur 5 tahun.

    So, tidaklah begitu hairan dengan apa saya lihat sekarang.

    BalasPadam
  12. nak tergelak pulak baca pasal kajian tu....dah nama lelaki, kalau ada peluang, memang tak lepasnya pandang anugerah yang Tuhan bagi kat perempuan tu....tapi jgn tengok yang pondan lak....pendek umur nanti...ngehehe (^_^)

    BalasPadam
  13. Rasanya lelaki-lelaki yang merenung payu dara orang perempuan tu, tak kira la 10 saat ke 10 minit ke, akan lebih pendek umur sebab kena pukul - kalau tak dengan handbag, "bodyguard" perempuan tu yang pukul... ;)

    BalasPadam
  14. untuk mengelakkan kontroversi, apa kata lelaki renung aje buah dada lelaki sebab sekarang ni ramai lelaki dah mempunyai buah dada sebab terlampau banyak ubat kuat..

    BalasPadam
  15. macam-macam kajian yang di berikan dan di kaji. namun kajian kali ni yang agak menarik sikit. haha.. ( senyum ada makna)

    BalasPadam
  16. Huh, bahaya gak ye. lepas ni makin ramailah lelaki yang merenung payudara wanita. hehe..

    BalasPadam
  17. ....apa2 sahaja yg berkaitan dengan merangsangkan peredaran darah dikaitkan dgn nafsu seks dan panjang umur....suka2 diorang aje buat teori...

    ....tapi memang itulah lelaki tak tenung jeling pun jadilah...jangan sampai terlanggar tiang letrik atau maasuk longkang udah....

    BalasPadam
  18. tak nak tenung nanti orang kata saya GATAL..tak nak..tak nak,,

    BalasPadam
  19. Saya pernah buat kajian rambang tentang lonjakan nafsu seks lelaki ini; Tak semua syok kat payudara; yang anehnya ada yang syok bilamana melihat bibir perempuan!

    Awas perempuan yang bergincu garang!.

    BalasPadam
  20. idan >> bibir mmg daya tarikkan lelaki dan pompuan.itu normal.. :)

    yg tak normal ada lelaki tertarik nmpk tumit kaki pompuan...hahh sape nak jawap :p

    tumit kaki delima merekah!

    BalasPadam
  21. Hmmm... skang saya dah paham maksud tenungan mereka.... rupanya mereka tengah bersenam. Adakah di sini bermakna payu dara wanita sama fungsinya dengan dumbell atau alat2 senaman di gym... hmmmm???

    BalasPadam
  22. Lepas ni makin ramai lah sang lelaki yang pakai spek hitam tak kira siang dan malam,panas terik atau nak hujan...alasan nak bersenam beb..

    Eh..eh..atok pakai spek hitam ari ni ?

    BalasPadam

Anda bertanggungjawab terhadap komen dicatatkan di entri ini. Setiap komen akan ditapis terlebih dahulu.