Khamis, Disember 03, 2009

'Orang Pokok'

Saya tertarik dengan kes berlaku di Kluang, Johor, sabtu lalu. Dilaporkan lelaki pencuci tandas warga Bangladesh, 35 tahun, diberkas pihak berkuasa kerana meraba dan meramas payu dara 2 wanita dalam tempoh 30 minit. Saya percaya suspek dipercayai gila seks itu akan didakwa mengikut Seksyen 354 Kanun Keseksaaan kerana mencabul, sabit kesalahan boleh dipenjara di antara 5 dan 20 tahun serta disebat.

Lazimnya begitulah, perbuatan terlarang, ramai ingin melakukannya. Itu fitrah manusia.

Saya ingin berkongsi kisah menarik berikut bersama pembaca.

Di Kepulauan Irian Jaya, Indonesia, anak dara sunti dan wanita berkahwin dari puak 'tree people' (orang pokok), Korowai Batu, Kombai, Asmat dan Kopkaga bebas bergerak kemana sahaja mendedahkan payu dara mereka tanpa perasaan malu. Apatah lagi nenek tua berpayu dara kecut, langsung tidak kekok bergaul dengan khalayak berbeza jantina. Maksudnya, payu dara tidak dianggap organ sensitif dan perbuatan mendedahkannya bukan taboo di kalangan wanita puak primitif terbabit (sila rujuk gambar).

Bayangkan jika suspek warga Bangladesh ditahan menetap di kepulauan terpencil itu.

Mungkin dia langsung tidak rambang mata. Bak kata pepatah Melayu lama, alah bisa tegang (ops! tegal) biasa.

23 ulasan:

  1. Memang amat mencurigakan kerana masa diraba tu boleh mencecah 30 minit !! gua rasa pihak yang diraba tu perlu dikenakan hukuman, tidak kurang juga dengan yang diraba tu.. hahaha ~

    BalasPadam
  2. suspek bangla tu confirm akan berada dlm keadaan 'tegang' je sepanjang masa kalo dia tinggal dgn org pokok ni... hak3

    BalasPadam
  3. Eldy ni mesti salah baca, maksudnya.. dalam tempoh 30 minit dia telah meraba 2 wanita. mungkin wanita pertama yg diraba cuma 2 saat, tak sampai 25 min lepas tu wanita kedua diraba selama 2 saat.

    Kalau saya 30 minit diraba wanita tu dok terpacak macam kayu biarkan diri diraba, saya rasa elok dikarate je kedua2nya.

    BalasPadam
  4. Salam BRO MAZ..
    saya rasa, lumrah manusia, yang tersorok yang tersimpan yang payah nak dapat tu yang mereka inginkan sangat.

    Sesuatu yang mencabar, yang challenging tu bagi mereka suatu kepuasan.

    Fitrah lelaki. Cuma dia lupa tentang undang-undang ler tu..

    BalasPadam
  5. Saudara ELDY..

    saya rasa BRO MAZ tulis > meraba 2 orang wanita dalam masa 30 minit, BUKAN proses dia meraba tu selama 30 minit.. hehehehe.

    jadi kalu nak kenakan hukuman jua kepada yang diraba (mangsa) sudah terpesong dari maksud citer di atas..

    BalasPadam
  6. JOM pergi cuti2 kat indonesia...tak payah pergi pulau hawai atau bangkok dah....free pula tu...


    pkrpasdap.blogspot.com

    BalasPadam
  7. ulat naek bulu nampaknye bro yer,, huuu

    BalasPadam
  8. Kalau si bangla tu pergi ke tempat 'orang pokok', mesti dia jemu melihat payudara. hehe..

    BalasPadam
  9. Dulu pepatah lama ada menyebut 'panjang tangan'. Ertinya kuat mencuri. Pepatah baru sekarang pulak 'cepat tangan'. Ertinya membuat sesuatu perkara ( meraba payudara etc)dengan pantas. haha..

    BalasPadam
  10. Saya tertarik dengan kes berlaku di Kluang, Johor.

    Saya pun. Napa eh! Agaknya sebab kita lelaki kut. Tersasul selalu.

    Tersasul takpa. Jangan terlanjur.
    haha!. Yg tu, parah. Tak dapek den nak nolong do..

    Cam mamat bangla tu. Eh, bkn En. Mazidul nak ke dhaka ke? Jaga jaga En. Mazidul. Takut ada pulak mamat luar tabie minat En. Mazidul. Haha.

    BalasPadam
  11. Bro @ YB Siber Mazidul,
    Maksud bro, kalau dalam keadaan terkawal manusia teruja untuk tahu, jika dalam keadaan terbuka, manusia tidak ambil peduli..gitu?
    Minta Tuan Khalil( Kadi Kluang) huraikan..

    BalasPadam
  12. ahaaa,,elok la hantar Banglesh itu, ke kelompok 'Orang Pokok' Puas tengok,

    psttss..agaknya kalau suka diRAMAS macam mana??rela YOU..

    BalasPadam
  13. ade yg gagal BAHASA MELAYU kertas 2 kalau mcm gini..hiks :p

    kena baca soalan betul-betul baru jawab *ayat combi kat my bujang seblom dia pegi exam tiap2 pagi :D

    .........

    takut arr nmpk bangla ni dorang pandang pompuan mcm dorang baru keluar dari gua.adehhh ni kes dah tak tahan terus main raba.. :(

    en mazidul..orang pokok ni nmpk 'bende'tu bak pepatah alah bisa
    tegal biasa tapi kalau orang kita mau larik tak cukup tanah kot tetiba ade pompuan dtg meyerah diri dlm keadaan mcm gitu :p

    betul tak ZZ.ermmm hazrey senyum kambing.kalau alid mesti dia gelak setan ha ha ha :D

    BalasPadam
  14. Bro Maz

    ha ha ha

    'orang pokok' nampak kotor dan miskin

    mungkin dia tak nak

    suruh dia pergi

    'Pantai Panjang Miami'

    jadi cleaner kat sana

    ha ha ha

    LOL = Lough Out Loud = ketawa pecah perut = ketawa setan kata Kak ecah = ketawa sampai kena marah

    BalasPadam
  15. rasenyer bagus gak hantar orang2 yang agak kegilaan dalam bab2 camni ke tempat ni...
    biar dyorang rase seronok duk kat situ
    hehehehe

    BalasPadam
  16. ...kalau dia pegi pun, rasanya tak larat nk raba dh...silap2 dia boleh jadi gila ooo....

    Bro, teringat cerita mmbr2 kt state dulu (mid 1980's), bbrp org try pegi masuk ke "nude beach". First time masuk, tk sampai 5 minit, semua kena halau keluar, diorang tanya kt door guard tu knp?...dia kata masuk kt situ tk boleh "tegang"..kena control...hahaha dh budak melayu...2nd try tk berjaya jugak..sampai ke sudah tk blh masuk...diorang kata mat2 salleh dlm tu relax je...tk naik langsung...betul lah kata you, alah bisa tegal biasa..

    BalasPadam
  17. rasa nak tergelak pula baca entri ni...tapi tak patut la mat Bangla tu buat macam tu....tak pasal2 masuk lokap....huh

    BalasPadam
  18. Tahun 80an di Jepun payu dara (Sy & anak-anak panggil neneng) ini memang mereka tak kisah pun, baik majalah mahu pun TV biasa sahaja tayang neneng dalam ceritera atau iklan mereka. Neneng bukannya benda yang memalukan. (Agaknya)

    Saya sering juga menonton Saluran 707 di Astro, memang setengah negara kaum Hawa ini tak suka pakai baju baik di pantai mahu pun ketika di rumah. Nenengnya terdedah sahaja.

    Bangla ini Combi tak semuanya tak macho, ada juga bangla yang putih macam Rishi Kapoor, kalau yang macho macam ini mungkin tak sampai hati nak mengadu kut!. Tergoda mungkin.

    Ibarat perempuan taraf deva atau ratu menggesel kita orang lelakilah! pastinya buat macam kayu sahaja silap-silap syok lagi.

    Saya pernah kupas masalah ini, patutnya ada akta; majikan mereka kena sediakan tambang balik setiap 4 bulan sekali ketemu keluarga mereka; sekira memang telah berkahwin!. Kasihan bangla! ini.

    BalasPadam
  19. da tu xkn nk cadang supaya kaum hawa dedah payudara lak utk mengurangkn jenayah raba n supaya lelaki sumer merasa alah bisa tegal biasa kot...

    BalasPadam
  20. idan >> rishi kapoor??? hensem ke?? comel jer kot.

    pada combi yg hensem tu mcm shahruk khan..fuyoooooooo mata dia sgt menggoda hahaha *gelak setan si alid

    kalau kat sabah ni dusun yg kawin pakistan anak2 dorang mmg cantik.hidung terletak kulit gebuss gitu :)

    bangla dgn pakistan lebih kurang sama jer kan..sama ke??

    BalasPadam

Anda bertanggungjawab terhadap komen dicatatkan di entri ini. Setiap komen akan ditapis terlebih dahulu.