Khamis, November 28, 2013

ANWAR IBRAHIM : KHALID JELASKAN KEPADA MEDIA

Seperti dilaporkan banyak media, gaji Menteri Besar Selangor dan exco tertinggi negeri ditadbir beliau telah dinaikkan di antara 87% dan 373% bermula Januari tahun depan.

Gaji bulanan Khalid, RM29,250 berbanding RM14,175.


Diharapkan mereka semua bekerja lebih gigih membuka mata dan hati untuk menangani seklaigus membanteras lambakan pusat urut dan judi di Selangor. Lazimnya, andai gaji besar, semangat lebih tinggi.


Bagaimanapun, kenaikan gaji itu tidak disenangi oleh Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim dan meminta Khalid menjelaskan kepada media asas kenaikan dianggap terlalu tinggi itu.


[ Diskaun 40% untuk pengiklan di blog ini, klik DISKAUN ]

Kata Anwar, tiada perbincangan teliti di antara beliau dan Khalid berhubung kadar kenaikan gaji itu.

Klik di sini.

6 ulasan:

  1. selangor mampu kot biaq la.. janji rakyat x susah.. sapa x nak,, terus terang macam nila kita nak,, agak2 lepas ni selangor kalah x

    BalasPadam
  2. Antara gaji khalid dân guan eng sapa lebih banyak.
    Adakah mereka berlumba lumba menaikan gaji sesama sendiri kerana untuk menunjukkan mereka berkuasa sekarang ini

    BalasPadam
  3. Sebenarnya gaji menteri/adun di Selangor naik adalah untuk membayar gantirugi saman dan upah untuk 'projek-projek' mereka. Seperti mana yg diketahui, baru-baru ini, Khalid sendiri telah tewas dan terpaksa membayar RM300K kepada Hassan Ali atas fitnah beliau. Manakala pemimpin-pemimpin pembangkang lain juga dihimpit oleh pelbagai masalah sebelum ini iaitu membayar balik segala upah-upah mereka yg telah bertindak disebalik tirai semasa PRU12 dan PRU13, serta untuk menampung tugas-tugas di aliran elektronik (Red Bean Army). Dengan kenaikan gaji mereka ini, mereka dapat meneruskan hidup mereka dari gangguan luaran terhadap bisnes dan keluarga mereka. Rakyat selangor tidak tahu akan perkara ini, hanya pembangkang sahaja tahu akan perkara ni, demi untuk menampung kos pembelian BAS PKR yg dibeli kononnya atas nama Menteri Besar Selangor, dari pembelian 50 buah lori sampah yg sehingga kini tiada nampak tayarnya serta bau asapnya, dari krisis jalanraya berlubang sehinggakan krisis denggi yg semakin meningkat, mereka hanya tahu naikkan gaji mereka tanpa memperdulikan kebajikan rakyat selangor yg amat memerlukan sistem jalanraya yg tidak berlubang serta cerah di malam hari

    BalasPadam

Anda bertanggungjawab terhadap komen dicatatkan di entri ini. Setiap komen akan ditapis terlebih dahulu.