Ahad, November 24, 2013

TENGKU ADNAN HARUS MELIHAT LEBIH DARIPADA SAMPAH DI KUALA LUMPUR


Saya terbaca artikel seruan Menteri Wilayah Persekutuan, Datuk Seri Tengku Adnan Tengku Mansor meminta warga kota mengubah sikap agar menitikberatkan aspek kebersihan Kuala Lumpur.

Klik di sini.

Hemat saya, selain daripada sampah, Tengku Adnan juga harus mengarahkan pihak berkuasa membersihkan pencemar pemandangan lain di Bukit Bintang. 

Peminta sedekat warga China.


Penjual tisu warga tempatan berkongsi hasil kutipan 50-50 bersama wanita Indonesia, tentunya bukan pasangan sah untuk bergerak ke pelbagai lokasi. Tren terkini itu dipraktikkan di Lembah Klang.


Peniaga haram warga Myanmar selamba beroperasi di kaki lima.


Kehadiran kutu rayau dan pengemis tempatan tidak bernoktah. Mereka menganggap Bukit Bintang lubuk wang kerana dikunjungi oleh ramai pelancong asing.


Gelandangan tidur sehingga ke petang.


Pengemis warga asing, klik di sini.


Klik di sini.


Tolong 'bersihkan' sekali semua pekerja wanita warga asing menawarkan perkhidmatan urut dan seks di lokasi sama.

Semak.


Klik di sini.

6 ulasan:

  1. wow..menarik bro.minta bro mazidul, bawak isu ke depan.aku memang anti ngan warga pendatang ni.

    BalasPadam
  2. Pendatang asing banyak dlm negara disbbkan ia dibawa dan dibiaya oleh taukeh2 Cina yg menguasai semua bidang perniagaan. Krjn nk halang pun susah atas dasar ekonomi krn taukeh2 ini mmg tk akan gajikan org tempatan terutama Melayu krn anti Melayu dan benci pd Melayu. Jd mereka sanggup habiskan wang import sbyk mana warga asing utk lambak masuk dlm negara.. mereka xpeduli soa impaxt social..janji untung banyak.. dan kasi ajar sama Melayu.. skrg kita kelihatan Maju tp kita HILANG 'kedamaian'. KL bkn lg spt 80-an yg ada imej menarik, kekeluargaan, budaya perantau.. semuanya telah hilang dan ROSAK... itulah nilai kemajuan yg tidka ditapis dan diayak dgn pembangunan budaya.. kita kejar kekayaan akhirnya kekayaan itu merosakkan dan menhimpit jiwa kita sbg rakyat.. DUIT..

    BalasPadam
  3. ellloo bro..
    mana bleh membersihkan pencemar pemandangan ni semua..
    terjejaslah share gua !!

    BalasPadam
    Balasan
    1. lu buat bisnes apa...? urut kaki atau B to B punya urut..?

      Padam
  4. Aku nmpk masaalah kebanjiran pendatang haram d negara kita skrg ini ada lah kerana terdapat pengkhianat2 di kalangan pihak berkuasa yg menjaga pintu2 masuk ke Malaysia. Dgn rasuah yg lumayan ditagih dari tokey2, pengkhianat ini telah melepas kan ratusan ribu pendatang haram sejak puluhan tahun dulu. Kerajaan dan kita semua patut bertindak bersama memerangi pengkhianat2 ini. Itu la punca segala nya. Bila dah terlepas masuk dan rasuah yg berterusan, pendatang2 haram ni boleh bolos kesemua tempat tanpa sekatan lg.

    BalasPadam
  5. sokong bro. takut nak masuk KL sekarang ni..

    BalasPadam

Anda bertanggungjawab terhadap komen dicatatkan di entri ini. Setiap komen akan ditapis terlebih dahulu.