Jumaat, Mac 08, 2013

ADAKAH DIA JUGA BAKAL DISAMAN DEK ANWAR IBRAHIM?

12 ulasan:

  1. utusan dah dapat malu kena saman. jangan lepas ni kena saman pula.
    mandat najib dah nak habis.
    dari tahun lepas lagi nk bubar.

    BalasPadam
  2. tunjuk bukti, baru boleh percaya.. nak dengar melalak macam ni, tak mahu terima..

    BalasPadam
  3. Kalau dakwaan TIDAK benar, samanlah.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Sesiapa boleh buat dakwaan tampa bukti, kenapa dakwaan terhadap PM yg kita sayangi itu tidak dibalas dengan SAMAN? atau boleh juga menggunakan ayat MAS diatas? "TIDAK benar, samanlah" mungkin juga semua dakwaan itu BENAR?

      Padam
  4. Entahlah, kenapa kita perlu bergaduh kerana harta dan kuasa. Banyakkanlah ibadat dan amalan. Kita tidak tahu bila tibanya kiamat. Dunia hanya sementara, akhirat kekal abadi samada di syurga atau neraka jahanam. Renungilah bersama...

    BalasPadam
  5. berani kerana benar...BACOI sebab salah

    BalasPadam
  6. betoi...betoi...kalau berani saman la...kalau berani tunjuk la bukti...kalau berani nyanyi la lagi...kalau BACOI dok diam la

    BalasPadam
  7. Tanya sama Anwar.... Apa Sebab Goyang... nanti Jawab Anwar... Pakatan nak Tumbang...

    Burung apa tu ayah? Burung Anwar nak.
    Burung apa ayah? Burung Nuarrr...
    Burung apa? U ulang I saman...

    Alfatihah kepada pejuang yang gugur di Lahad Datu. Semoga Allah menempatkan mereka disamping para syuhada.

    BalasPadam
  8. Di negeri omputih depa takut kena saman, sebab ia ada kaitan dgn maruah. Tapi org kita tak kisah tentang maruah, yg penting cita2 politik tercapai...

    BalasPadam
  9. Petikan lirik lagu Durian Oleh artis Mr OS yang popular satu ketika dahulu.

    Bila musim deghoyan,
    dema berani nampor,
    apa dema nak heghan,
    saman boleh bayor.

    Dengan izin http://www.youtube.com/watch?v=MPO1gzw76mM

    wow bersemangat betul Tuan Ng ini. Syabas dan tahniah. Kalau saya ada berbakat seperti beliau dalam pengucapan umum sebanyak 10% darinya pun jadilah. (ya ya Tuan Mazidul... saya ada ternampak iklan cakapdotcom di sini dan saya dah klik linknye pun:))

    Walaubagaimanapun berbalik kepada isu saman-menyaman, rasanya jelas Anwar Ibrahim nak saman boleh pada asasnya. Kita nak saman Tuhan pun boleh secara teorinya. Dengan izin Tuan Mazidul kita ke sini lah ye http://www.foxnews.com/story/0,2933,297121,00.html

    Pada saya persoalan saman-menyaman sekarang bukanlah nak tegakkan kebenaran sangat pun. Kalau nak tegakkan kebenaran atau membersihkan nama perlukah sampai RM100 juta atau berjuta-juta? Tidak cukupkah sekadar meminta pihak yang di saman meminta maaf dan meminta membayar kos? ( tak lah sampai RM100juta kosnya)

    Kebenaran juga banyak bergantung kepada keluasan isipadu poket kita. Lagi banyak duit lagi berpeluang kita untuk mengambil perkhidmatan peguam yang handal-handal. Keadilan dan kebenaran juga ada harganya. Inilah hakikatnya. Keadilan dan kebenaran dalam saman sivil bukan percuma.

    Saman-menyaman dalam kancah politik Malaysia sekarang saya nampak lebih kepada kepentingan strategik dan mencipta persepsi. Dengan kata lain penyaman mencipta persepsi " AKU BERANI SAMAN RM100juta maka aku di pihak yang benar."

    Yang paling bestnya di sepanjang kes berjalan si penyaman ada helah besar untuk tidak menjawap apa-apa persoalan yang berkaitan persoalan pokok saman dengan atas alasan tidak mahu mengganggu kes. (sub-judice orang-orang berlidahkan bahasa latin cakap.) Dalam keadaan ini kita lihat saman-menyaman ini menjadi satu alat untuk menutup kes walaupun sementara waktu. Lagi banyak penangguhan lagi banyak waktu kita ada. Sempatlah sampai ke pilihanraya akan datang.

    Paling menakutkan apabila saman-menyaman menjadi alat ugutan. Bayangkan kalau kita menjadi wartawan. (gaji pun taklah bertaraf jutawan.. ratus ribuan pun tidaklah kot gajinya- kalau saya tersalah figure kewangan ini sila betulkan). Sang Wartawan di ugut saman oleh Sang yang empunya bala tentera peguam yang handal-handal. Yang mempunyai modal yang tidak kehabisan. Yang mempunyai pengikut yang setia berkumpul di hadapan Mahkamah untuk menyatakan ikrar taat setia mereka. Sang Wartawan pasti akan alah awal-awal lagi.

    Maka kepada Tuan Ng saya ucapkan "Best of Luck". Tuan Ng amat berani. Ataupun tuan ada Dusun Durian.

    BalasPadam

Anda bertanggungjawab terhadap komen dicatatkan di entri ini. Setiap komen akan ditapis terlebih dahulu.