Isnin, Februari 14, 2011

Terkejutkah Kita?

Risalah menggambarkan masjid terbakar, orang Melayu melarikan diri ke gereja dilapor diedarkan di Pulau Pinang.

Orang Melayu memanjat pokok kelapa manakala monyet memantau juga dicetak sekali di dalam risalah sama.

Jika dakwaan itu benar, hairankan kita apabila membaca kes pusat hiburan di pualu sama  diserbu polis 21 kali sebelum ini dan terus beroperasi?

Hairankah kita, jika Macalister Road berhampiran Sunway Hotel  dihalang gerai dimiliki peniaga bukan Melayu  kini masih terus beroperasi? 

Terkejutkah kita, pusat hiburan di Jalan Burmah, Georgetown, diserbu penguatkuasa Jabatan Imigresen pada jam 8 malam dan memberkas 24 pelayan pelanggan, GRO warga asing DAN serbuan polis dari Bukit Aman tidak sampai 24 jam kemudian berjaya menahan 27 lagi GRO di lokasi sama?

Premis itu juga dipercayai masih beroperasi.

Terbaru, mayat pondan berbangsa Cina ditemui di Love Lane tengahari tadi dalam keadaan berlumuran darah dan kecederaan teruk di kepala.

Hairankah kita?

9 ulasan:

  1. Selagi Ketua Menteri lidah bercabang tu masih ada, takde apa yg nak dihairankan...

    BalasPadam
  2. aku tak heran bab hari2 aku tgk berita tentang negeri yg aku anggapkan sbagai negeri yg sesat..kesian penduduknya menjadi mangsa

    BalasPadam
  3. Orang melayu tak heran dan tak tekejut....kalau bangsa lain....dah lama pecah kepala.... melayu makin lembut hati....makin takut dibumi sendiri....bangla..pakistan...awang hitam... tak heran kat melayu... lagi la org cha ya nun alif...ntah lah.

    BalasPadam
  4. Melayu tak heran..tak terkejut...entahla...kita masih lagi "tumpang lalu" justeru kena pijak kepala...tak terkejut pon....

    BalasPadam
  5. salah mereka sendiri. saper suruh undi depa.

    BalasPadam
  6. maaf saya mencelah.

    http://deannaaini.blogspot.com/2011_02_01_archive.html

    http://www.merdekareview.com/bm/news.php?n=11558

    BalasPadam
  7. itulah nasib negeri singapura junior..

    BalasPadam
  8. sedih melihat bangsa sendiri..bagaimana agaknya nasib generasi anak2 nnti...

    BalasPadam

Anda bertanggungjawab terhadap komen dicatatkan di entri ini. Setiap komen akan ditapis terlebih dahulu.