Sabtu, September 05, 2009

Bob Kisses Bill



Di Amerika Syarikat ...

Jam 12 malam, 31 Ogos lalu Vermont secara resmi menjadi negara ke-5 di Amerika Syarikat membenarkan perkahwinan sejenis selain Massachussetts, Connecticut, New Hampshire dan Iowa.

Seminit selepas undang-undang itu dikuatkuasakan, Bill Slimback dan Bob Sullivan melangsungkan perkahwinan secara sah selepas 17 tahun tinggal bersama.

“Now I pronounce you husband and husband. You can kiss each other”

Mungkin itu antara ayat diungkapkan paderi mengahwinkan mereka.

Di Malaysia ...

Akhbar Harian Metro melaporkan kes bunuh diplomat Filipina, Finardo G Cabilao, 50 an di Pangsapuri Casa Ria, Taman Maluri, Cheras, Kuala Lumpur dikenal pasti berpunca daripada masalah hubungan sejenis di antara suspek dan mangsa. Finardo mengalami kecederaan teruk akibat hentakan di kepala.

Suspek, 20 an, lelaki warga tempatan tinggal berhampiran rumah mangsa berjaya ditahan polis.

”Mangsa berkemungkinan tidak melakukan pembayaran kepada lelaki terbabit, juga suspek utama kes itu,” kata Ketua Polis Negara.

***

Satu kisah bahagia, satu lagi derita. Keduanya kisah pasangan lelaki dan lelaki.

14 ulasan:

  1. YA ALLAH...hindarkan aku dri semua nie..astghafiqhullahhalazim....ape la nk jd dgan zamn skrg nie..dh pupus ke kaum hawa kt muka bumi nie..?or kaum hawa y bnyk tnglkn kaum adm smpai kaum adm berpling ke kaum sejenis..??1 persoaln y mungkin x dpt d rungkai oleh mane2 pemikir..

    BalasPadam
  2. adoi...macam-macam hal la sekarang ni....

    BalasPadam
  3. salam owner blog...first...dh tkar template ke..hu3....pasl post neh...ya ALLAH..terok betul mnusia akhir zaman neh...dh xde pompuan dh ke kt bumi neh y kwen dgan laki..adoii..ape sebab musabab nye y dorg jd cm neh...soklan y x akn dpt d jwb oleh para pemikir....

    BalasPadam
  4. Salam semua
    nie la golongan manusia yang tak paham agamanya...rasanya tiada satu pun agama di dunia ini membenarkan sesama jenis bercinta dan mendirikan 'rumahtangga'..

    BalasPadam
  5. MasyaALLAH.. Sampai tahap berbunuhan kerana hubungan sejenis ni. Apalah nak jadi dengan manusia akhir zaman sekarang ni.

    BalasPadam
  6. Berdasarkan gambar yang Bro muatkan (di Amerika ) kedua-dua 'pengantin' gembira di atas perkahwinan mereka. Huh.. Bagaimanakah 'first night' mereka setelah di sahkan 'hushband & hushband ye?? hehe.

    BalasPadam
  7. Bazrul, 'malam pertama' tidak perlu letak kain nipis di bawah cadar.

    Lagipun sudah lama tinggal bersama :)

    BalasPadam
  8. kalau merajuk sape nak pujuk ekk :p

    aduiii bro bazrul..ade 1st nite jugekk !

    BalasPadam
  9. wow! nice new layout :)..dan slemat menjalankan tugas anda en. mazidul :)

    BalasPadam
  10. first nite dia org tiada maknanya.. dah bernight2 pun sebelum nikah rasmi... apa nak jadi laa manusia akhir zaman ini...

    BalasPadam
  11. kalau lah diorang tanak fikir pasal dosa pahala pon...( sebab benda ni kene datang dari qalb, hati)..guna la otak. it is clearly against mother nature kot... nanti berpuluh2 tahun lagi kalau benda ni dibiarkan, lagi banyak la isu sosial yang timbul. mothers are for women and fathers are for men.

    BalasPadam
  12. hihihi... kelakarla... en. mazidul patut adakan isu ni kat 360, kat malaysia pun isu ni bende biasa aje. sampaikan ada club khas tuk diorang nie. Diorang sume ni telah dikuasai oleh nafsu sampaikan takleh nak pikir yang mana baik buruk da. Binatang pun tau jantina pasangan dia ini kan pula manusia.... nak kata kaum hawa da kurang, kat malaysia ni 2:3 kaum adam n hawa, so takla ketara sangat perbezaanya.

    BalasPadam
  13. ~bro nw saya di manila..org sini tak bole dgr berita kalau ada rakyat dia dibunuh atau dianiaya kat tempat org..if dia tau mereka serang embassy malaysia macam kes sebelum ini..kes org gaji pinoy dirogol majikan dimalaysia.padahal dia tak tau lagi pucuk pangkalnya siapa yang salah..tidak semestinya kita. So kami keluar shopping..bila org sini tanya..mam what country r u??..hahha~ saya jawab brunei..hehehh~ nak selamat.

    BalasPadam

Anda bertanggungjawab terhadap komen dicatatkan di entri ini. Setiap komen akan ditapis terlebih dahulu.