Selasa, Disember 03, 2013

WAJAH TAUKEH BANGLADESH TERBUKTI MENIPU PELANGGAN DI PLAZA LOW YAT DIDEDAHKAN

Isu Plaza Low Yat 'ditakluki' peniaga Bangladesh dan Pakistan ternyata menarik perhatian ramai.

Kepada pembaca belum berkesempatan membaca kes taukeh Bangladesh terperangkap menipu pelanggan Melayu, sila klik di sini.

Satu daripada komen di entri terbabit, saya percaya dicatatkan oleh warga Bangladesh. Dia tidak berpuas hati terhadap pendedahan dibuat. Katanya, jangan hanya kerana seorang taukeh Bangladesh ditangkap menipu, semua warga asing di plaza itu dibabitkan.

Penjelasannya mudah. 


Benar, setakat ini hanya seorang taukeh Bangladesh terbukti menipu tidak menggambarkan semua peniaga Bangladesh di Plaza Low Yat tidak berlaku jujur. Untuk berlaku adil dan mengelakkan pengguna tempatan pelbagai bangsa menjadi mangsa kerakusan penipuan lelaki terbabit, saya dedahkan wajahnya untuk kebaikan semua. 




[ Diskaun 40% untuk pengiklan di blog ini, klik DISKAUN ]

Rantai, loket dan gelang emas besar dipakai, menjadikan dia bersikap besar kepala. Suara lelaki warga asing itu tinggi, begitu juga egonya. Mungkin kerana dia memiliki wang berkoyan, hasil berniaga di negara kita.


Dia penyewa 4 lot kedai di tingkat 1. Kedai disewa dari penyewa asal, itu antara maklumat disalurkan kepada saya sewaktu berada di Plaza Low Yat.


Lelaki Bangladesh berdiri di sebelah kanan itu dilaporkan bersikap kurang sopan serta kasar sewaktu melayan pengadu.


Bai, ini Malaysia, bukan Bangladesh.

Sewaktu gambar di atas dirakamkan, dia pantas memberikan isyarat kepada taukehnya, memaklumkan tindakan saya.

"Dia ambil gambar"

Tiada pula kelihatan papan tanda melarang pelanggan merekodkan gambar di Plaza Low Yat, barangkali mata saya kabur.

"Pergilah buat aduan kepada pihak pengurusan plaza," bisik lelaki Cina kepada saya.

Aduan itu saya paparkan di sini.

Berikutan status ramai pekerja warga asing di plaza terbabit diragui dan sikap majoriti mereka enggan memahami serta menghormati budaya tempatan, kita semua harus mengelak membeli pelbagai barangan dan servis mereka tawarkan sehingga penguat kuasa Jabatan Imigresen Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur mengesahkan mereka semua memiliki dokumen perjalanan dan permit sah untuk bekerja di premis itu.

Malaysia, negara tumpah darah kita, bukan tanah kelahiran mereka. Justeru tidak wajar sekiranya kita berasa kurang selesa dan terancam tatkal berdiri di bumi sendiri.

Melalui pengamatan saya berulang kali berkunjung ke plaza terbabit sebelum ini, warga Bangladesh dan Pakistan telah hampir memonopoli lot kedai terutama di tingkat 2 dan 3 bangunan itu. Jika mereka berniaga dan berkerja secara sah, tiada masalah tetapi setakat ini belum ada pihak berkuasa mengesahkan identiti mereka. Kompleks Campbell juga kini menjadi syurga, lokasi warga asing melepak dan berniaga.

Sekali lagi, saya dengan perasaan rendah diri memohon Jabatan Imigresen agar menyerbu dan memeriksa dokumen diri setiap warga asing bekerja di Low Yat Plaza. 

Jika pembaca pernah ke plaza terbabit dan berurusan dengan warga asing, sila kongsikan pengalaman ditempuh di ruangan komen.

Tanpa disedari selama ini, kita telah memberikan mereka betis dan kini mereka menuntut paha.

Bersuaralah rakyat Malaysia.

52 ulasan:

  1. Salam bro...selama ni cina tk sembelih org melayu ka kt low yat tu...setuju warga asing tk bleh berniaga tp skurang kurangnya mrk memberi saingan kpd cina..nk hrp org mlayu..bangla je yg berani bersaing dgn puak ni..apa pun kita hrp mrk ada pas yg sah dan bantu mrk..my humble opinion..

    BalasPadam
    Balasan
    1. haha, xper, pasni kita ramai2 sembelih ko..nak rasa sgt

      Padam
    2. pandai la besok anak kau kawen dengan bangladesh tengok paper harini perempuan melayu, tak bangla pakistan pun jadi.elok esok-esok hilang identiti bangsa melayu..puiihhh buat malu..

      Padam
    3. salah pemerintah la bodoh..bawak masuk manusia yang di negara sendiri pun mengemis...
      alasan untuk bekerja semua perempuan melayu mereka sapu...baca paper hari ini sudah kahwin dengan bangla bawak mat pakistan masuk rumah....majoriti melayu yang macam ni,..pikir apa bangsa lain cakap??perempuan melayu semua suka .....

      Padam
    4. Maaf, pendapat saya agak berlainan barangkali dengan pendapat majoriti di sini. Saya setuju dengan eisya putra. Saya pernah membeli dengan peniaga bangladesh and the service is not that bad and boleh lebih kurang tentang harga. saya n suami pun selalu gak direct deal with this bangladeshi seller kalau nak beli ape2 kat sana. His name is shumun, seems like hardworking and honest and i feel that he is better than many Chinese seller there.

      Padam
    5. Don't be so racist, you really think the chinese customers can get discount in lowyat? Come on, use some common sense, the unethical sellers would just chop everyone whether you same race or not.

      And FYI, PC retail business is not easy money. The taukeh in lowyat, if they can get gov contracts, no one would risk their capital to do business with such profit margin. Same for the workers in lowyat, if they can get comfortable job in civil service/GLC, no one would want to work 10am-10pm for such low salary.

      Padam
    6. well said steve.... bukan semua kedai boleh bagi discount, cuma cari lah yg boleh bagi harga terbaik. brochure harga kan bersepah kat semua kedai tu.

      Padam
  2. Membaca posting kali ini membuat hati saya mendidih. Kalau dulu orang Melayu ditipu dek 'mata sepet' kali ini ditipu pula dek Mat Bangla di negara sendiri. Satu hari nanti tidak hairan negara ini akan punya PM dari keturunan Mat Bangla....Alahai Malaysia. Negara bertuah yang sedikit demi sedikit terlepas kepada pendatang asing. Pihak berkuasa masih mahu menutup mata, buat buta dan menutup telinga, buat pekak dengan keadaan yang sedang berlaku? Jangan risau, tahun depan lebih satu juta lagi Mat Bangla akan menghuni negara Malaysia, mencari rezeki di sini. Lagi banyak fulus akan 'masyuk' ke dalam kocek pengkhianat bangsa yang berselindung di sebalik uniform penguat kuasa! Entahlah..........

    BalasPadam
    Balasan
    1. Apa yang nak dihairankan, kat sabah dah berlambak kes macam ni, sampai dah ada MP dari kalangan PATI. Kita berkali-kali minta masalah IC projek dilihat secara serius. Mungkin nak kena ada orang yang mati kena tembak oleh PATI yang pakai IC palsu sekali lagi, baru kita ambil serius benda ni.

      Padam
  3. Saudara, baru2 ini seorang mantan murid saya mengadu telah ditipu oleh seorang warga Bangla. Memang budak perempuan ini agak sosial, menjauhkan diri daripada keluarga. Dipendekkan cerita, dia setuju berkahwin dengan lelaki bangsa di Thai pada bulan Ogos. Lepas itu seperti biasa, berkasih-sayang sebagaimana pasangan suami-isteri lain. Tetiba suaminya pergi tak pulang. Apabila ditanyakan kpd kawan2nya, dikatakan suaminya sudah pulang ke Bangladesh. Si isteri menelefon suaminya agar pulang ke Malaysia. Suaminya minta wang tambang dan diberi RM1000.00. Lepas itu suaminya menghantar mesej yang dia tidak sanggup mempunyai 2 isteri: satu di negaranya dan satu di Malaysia. Dan nombornya tidak dapat dihubungi lagi. Kawan2nya di Malaysia pun tak tahu apa2 lagi. Tinggallah si isteri terpedaya, berstatus isteri tapi tidak diiktiraf oleh mana2 negeri di Malaysia sbb perkahwinannya tidak didaftarkan di Malaysia. Nak tuntut cerai kat Malaysia pun tak boleh sbb tak ada rekod dia kahwin di negara ini. Dia bertanya kpd saya adakah patut dia ke negara suaminya. Saya menasihatinya agar tidak ke sana sebab suaminya memang sudah khianat. Lagi pula negara orang, bukan tahu selok-belok apa2. Pergi pun memang jadi timun, kena gelek durian. Doakanlah dia selamat dan bertakwa.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Boleh mintak fasakh. Ataupun talak akan terjatuh dengan sendiri apabila di tinggalkan suami selama 3 bulan atau 3 kali edah berturut-turut tanpa nafkah samaada zahir ataupon batin. Sila rujuk kepada guru agama yang bertauliah.
      Thanks

      Padam
  4. Dulu datang bekerja saja."Boss!Baru @ lama?"...Sekarang sudah advance,jadi taukeh padahal pakai permit kerja.Mohon pihak berwajib adakan operasi menyeluruh kerana ini akan melumpuhkan ekonomi negara.


    BalasPadam
  5. elok hantar pulang je bangla2 ni.. pihak berkuasa mohon bertegas dengan kemasukan dan kelambakan pendatang asing ini.. KL tu dah macam negara diorang dah..

    BalasPadam
  6. sama la juga perlis dan kedah, pergi tesco asyik nampak banyak muka pekerja2 asing, dah takde ke pekerja bangsa melayu, cina dan india yang nak ambil??? dah la bila kita shopping, mereka asyik pandang atas bawah mata merah liar macam perogol mereka,apa nak jadi dengan malaysia? semua nilah akan jatuhkan ekonomi dan merosakkan sistem sosial kita yang semakin lama parah dah ni. kenapad dengan pihak kerajaan dan pihak berkuasa terutama pihak polis? makan gaji cuma untuk jaga orang besar kenamaan saja ke? mana pemimpin malaysia yang diundi rakyat, dah kenyang makan duit projek juta2 ke? sedarlah wahai rakyat malaysia,bertindak dan bersuaralah kerana jika negara malaysia ni musnah, tiada lagi negara lain kat dunia nak terima kita dengan mudah, silap2 kita jadi cam bangsa rohingya ;)

    BalasPadam
    Balasan
    1. memang benar..saya pun heran,rakyat kita ke tu?rasa macam dah salah negara bila tengok dia org tu ramai..

      Padam
  7. Jalan Tuanku Abdul Rahman, Pasar Borong sekarang Low Yat...semua tu jadi syurga mereka mengumpul duit utk dihantar balik ke kampung. Kedai2 perabot pun dah banyak dimonopoli oleh kaum ini.

    BalasPadam
    Balasan
    1. sangat setuju...dan mereka sedang melebarkan sayap ke sabah dan sarawak..abislah negara kita jadi negara dia org..

      Padam
  8. Sama seperti di kawasan Technology Park Malaysia (TPM) tempat saya berkerja. Ada satu restoran di bangunan Enterprise 3 dimana pemilik restoran tersebut merupakan warga Bangladesh. Ramai pelajar saya merungut dimana restoran itu mengenakan harga makanan yang agak mahal dan saya sendiri pergi ke restoran tersebut. Daripada pemerhatian saya, memang harga-harga makanan di situ sangat mahal dan kebanyakan pekerja-pekerja di restoran tersebut adalah warga Bangladesh. Layanan-layanan mereka sangat tidak beradab termasuk pemilik restoran terbabit.Saya juga pernah terserempak dengan pemilik restoran tersebut (warga Bangladesh) memandu kereta mewahnya (Mercedes). Daripada pemerhatian saya, memang ramai warga Bangladesh sedang bermaharajalela dan semakin memonopoli perniagaan di Malaysia terutamanya di kawasan bandar besar. Diharap Jabatan Imigresen melakukan tindakan keatas warga-warga ini, kebanjiran mereka sangat membimbangkan kita semua.

    Maklumat Restoran tersebut: Alia Cafe
    Lokasi: Bangunan Enterprise 3, Technology Park Malaysia, Bukit Jalil

    BalasPadam
  9. Saya agak terkejut dengan pendedahan ini, saya pernah mengamuk menengking mereka (kedai yang sama) lebih kurang sebulan lalu. Hantar phone repair LCD pecah, bayar RM190 lepas sejam siap. Seminggu kemudian, rosak semula, handphone tak menyala. Lepas tu kata warranty setahun, bila datang repair semula disuruh bayar RM90, katanya bukan masalah LCD tapi masalah motherboard. Dekat situ juga saya naik berang mengamuk, suruh mereka repair bagi elok, tukar LCD baru kerana sebelum ni rupanya LCD saya tak ditukar, mereka TIPU. dia suruh datang semula lepas 2 jam dia nak repair FREE. Saya berkeras nak tunggu situ, jegil mereka semua tak sampai 30 min siap! Terus saya sembur mereka disitu juga. Yang menyedihkan, mereka ada seorang pekerja MELAYU. Dia buat bodoh dan berdiam diri sahaja bila saya mengamuk, sepatah haram saya tak paham mereka cakap apa dalam bahasa Bangladesh bila saya gertak untuk report polis. Selepas hp saya siap dan tidak dipasang dengan kemas, LCD tidak ditutup rapat kerana kata mereka motherboard saya bengkok; saya terus ke kedai repair hp milik warga tempatan. Saya minta tolong dia tengokkan phone tu, minta ditutup rapat. Kata mereka, alatan didalam phone tidak dipasang rapi dan tiada masalah motherboard. Mereka tolong saya pasang semula free of charge. Saya yakin, ramai lagi mangsa yang lain. Mereka harus diajar!

    BalasPadam
  10. Patutlah cina tak suka bangla.. bangla adalah pesaing mereka di loke yatt.. apapun kita sebagai pengguna membelilah dgn bijak..

    BalasPadam
  11. syabbas saudara,
    teruskan membongkar,terutama penguatkuasa yang pilih bulu..dengan kawasan melayu selalu aje kena..tapi dengan kawasan bangsa lain takut...

    BalasPadam
  12. Mereka pendatang datang sini dgn permit kerja ladang, construction maid etc tapi tiada pula saya tahu permit meniaga so ...sudah tentu mereka tidak boleh berniaga di sini....halau balik....

    BalasPadam
    Balasan
    1. pakistan juga,orang veitnam,indonesia dan macam2 warga asing yang bertapak di malaysia...

      Padam
  13. Susah la kan.. sekarang pengawal pun warga asing.. rasa macam tak selamat jer.. tapi orang kita lebih suka duduk diam tak buat kerja sebahagiannya.. sebabnya ada BR1M la.. subsidi la.. itu la.. ini la.. jadi rakyat kita jadi malas sebahagiannya..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Setuju sangat, orang kita lebih suka terima BR1M dari bekerja jadi pengawal. Baik tak payah bagi BR1M, duit yang sepatutnya untuk BR1M bagi buat bantuan persekolahan anak-anak.

      Padam
  14. Sye keje kat low yat...mmg bangla2 kat kedai kuat tipu org... Dah ramai sgt kene.. Kesian jgk tgk.. Nk mask cmpur kang jd lg teruk... Sapew2 nk buat aduan n perlukn beberape bukti bleh watsap sye zd3m0n

    BalasPadam
  15. Tak terfikir ke orang Melayu kenapa Bangla boleh menembusi lubuk tempat Cina berniaga. Apa yang ada pada mereka yg orang Melayu tiada.??

    BalasPadam
    Balasan
    1. Do or Die attitude. Itu yang membezakan bangla dengan orang melayu.

      Padam
  16. betul tu, SAYA PUN HAIRAN....kebiasaan kita dengar peniaga Melayu kena macam2.. lesen itu ini., senang-senang jer kena kompaun.. Dah tu nak mintak lesen belum tentu dapat. Peniaga melayu yang baru nak bertapak terus tak jadi meniaga.

    TAPI AMAT MENGHAIRANKAN, orang asing boleh meniaga dengan aman tanpa gangguan penguatkuasa.
    Kalau sekadar meniaga mungkin rakyat yang yang bersifat pemurah ini tak jadi masalah. tapi yang kita risau dan bengang, peniaga Asing inik lama2 akan naik kepala. sesetengah tu akan menjadi kurang ajar dengan orang Malaysia.

    harap OPS CANTAS dapat dilakukan terhadap peniaga2 asing ini. kalo dibiarkan maka tidak lama lagi kita akan dapati wujud koloni-koloni warga asing yang memonopili. kalau sebelum ni kita ada petaling street utk Cina, Little India utk India, tidak hairan suatu hari nanti peniaga Asing ini akan menuntut supaya diwujudkan "Little Bangla", Little Myammar, Little apa2 lagi lah..

    Adakah kita hendak melihat suasana negara asal warga asing ini diwujudkan di negara kita? setengah negara rakyatnya pengotor, ludah sana sini, kencing merata-rata, tak mustahil sikap itu akan dibawa ke malaysia.

    Tak mustahil dengan bantuan organisasi HUMAN RIGHT(yang berat sebelah tu) atas nama kebebasan , mungkin akan menuntut seorang menteri atau senator mewakili peniaga asing ini.

    BalasPadam
  17. nak buat macam mana...ini lah hasil kerajaan korup...tak rakyat nak merayu kat kerajaan suruh ambik tindakan...tak kan nak harap bro mazidul jer...agensi2 patutnya lebih peka...ni kalau makan rasuah ja...kerajaan pemalas...yg tahu potong subsidi rakyat...naik harga barang...aku tak sokong barisan nasional...pkatan lagi lah aku tak sokong...tp kalu dah barisan nasional ni jenis pemalas rasuah..skandal..baham rakyat...baik pru akan datang undi pakatan...walau pun pakatan ni terang2 jahat...lebih baik dari barisan nasional menipu rakyat...thank bro mazidul kerna pendedahan bangla lowyat...p/sjangan sampai rakyat bangun serpeti thailand..

    BalasPadam
  18. Saya pernah kena beberapa tahun lepas beli bateri laptop. Diberi yg kondem jgk...nk tukar balik bkn main susah. Terpaksa bawak kawan 5,6 org baru dapat tukar.

    BalasPadam
  19. tahun depan bawa masuk lagi 5 6 juta... tak der hal... makan mewah kat malaysia.. tak der lagi yg mati sebab tak mkn... yg mati pasal makan ada... yg sakit pasal mkn pun ramai.. tu sebab gula pun naik... sampai tahap kerajaan pun kena naik rega la... nak suruh kurang guna gula... klu bole sebelum bawa masuk tu.. bagi kewarganegaraan terus.... klu bole umo 21 tahun kat atas... senang sikit kerja... yg anwar kat 40000 org tu tak betul... tipu... yg sebenar... lebih 40000... tu tak berekod... lepas kita pun ok bole la dapat cucu muka shah rukh khan... bole tambah subjek wajib lulus... bahasa bangla... menantu internasional...

    BalasPadam
  20. Maaflah, jabatan imegresen malaysia pun kuat makan suap. Nasib rakyat Malaysia..

    BalasPadam
  21. Saudara Mazidul inilah realiti kehidupan di Malaysia, dasar kemasukan pendatang dikawal selia oleh kerajaan berlebih lebih. Mengejar keuntungan rakyat binasa. Mungkin setahun dua ni mungkin kita Ber PM Rakyat Malysia keturunan Bohdesh. Demokrasi yang diamalkan dinegara semakin berkurap. Isu politik yang diperjuangkan parti2 di Malaysia lebih berkisar cerita kucing kurap, liwat, siapa lebih alim, siapa lebih bumiputera, artis putus cinta, artis masuk parti. Baik parti yang memerintah dan pembangkang memang hampas dan gila kuasa. Isu kehidupan rakyat ibarat kuman di seberang laut. Gajah berendam depan mata nampak macam ketumbit. Saya mengesyorkan kecelaruan yang ada kita tamatkan segera pada PRU 14 semua rakyat Malaysia bersatu padu jangan undi mana mana pihak yang hampas dan macam usus buasir.

    BalasPadam
  22. Bila ada raid je Pakistan bangla smua da ilang..sbbnya low yat plaza sndr yg Bela pendatang haram tu smua dgn Alasan Pakistan bangla ni bole byr rental 2 3 Kali ganda. tu SBB anak2 melayu xbole nk bertapak dlm low yat plaza.aku sendri yg mnyewa DLM low yat plaza JD aku nmpak scenario tu smua.org luar xkn fhm.yg diaorg tau nk bagus nk murah..bila da kna kencing dgn Pakistan bangla br nk nyesal..ni smua SBB kebodohan masing2..percaya Sgt dgn bangsa asing.bangsa dianak tirikan.

    BalasPadam
  23. Mana penguatkuasa kerajaan.... da kena bayar ke.... buat keje betul2, jgn ckp da buat keje... kalu da buat keje xkan benda2 ni boleh berlakukan... pergi buat keje betul2, kalau rasa da xboleh keje berhenti jek atau mintak tukar tmpat lain... jgn kerana 4-5 org yg xbuat keje, rakyat yg jadi mangsa, negara dijajah bangsa asing dan sudah tidak dihormati lagi.... memalukan bangsa dan negara jek.....

    BalasPadam
  24. Sebenarnya ic projek mmg wujud.pernah skl dkt sri muda shah alam,dgn mata kepala sy sndr sy bersembang dgn warga aceh.masa sy kenal dia thn 2001 dia adalah PATI.skrg dia dah ada ic dan meniaga di kedai runcit di sri muda,shah alam.mcmna tu?siapa boleh jelaskan?bro kena terobos&bongkar smua ni.

    BalasPadam
  25. Then you people should be ashamed of yourselves, people from Bangla come Malaysia also can become business owners & such. But what have you guys done? Duduk depan monitor & complain only? Keep pointing fingers at others, everything also other's fault, everything also need "tongkat" from government. Keep this attitude up & you guys will soon be overtaken by any immigrants that come into Malaysia. Orang datang dari jauh pun boleh berjaya, bila "time" you all? 10-30 tahun lagi dengan "bantuan" kerajaan?

    BalasPadam
    Balasan
    1. "everything also need "tongkat" from government"

      I have to disagree with that. A lot of Malay SMEs got screwed by either high business license fees, rent and compounds. In Penang, even 30 years of legal business get shut down. Even if you get through legal means, it'll take any process a long time to go through (yes, even when you're a Bumiputra). There's this notion that "Bumi businesses will go under anyway" that makes investors less likely to fund us.

      Only exception is in Kelantan and Bangi where the largely Malay environment has been supportive. No crutches, no tongkat, just friendship. Business flourished based on trust.

      Padam
  26. baca ini: bangla semakin biadap
    https://www.facebook.com/princess.fifi.athira/posts/370729323062810

    Harini call beli gas ..
    Setibanya di rumah ..
    Gas itu dihantar oleh seorang lelaki bangla ..

    Bangla gas : (selepas letak gas ) .. u duduk satu orang saja ka ..
    Saya : (Dlm hati rasa lain) takla saya sudah kawin. Tggu suami balik kerja ..
    Bangla gas : boleh saya tumpang tandas ..
    Saya : masuk tu tandas kat dapur ( aku tercegat di pintu masuk rumah .. sbb takut skit time tu ) .
    Bangla gas : ( selepas keluar dr toilet) ada air ka saya mahu minum )
    saya : rumah saya xda air.. habis, tak.masak air lagi .. (dlm hati kecil ni rasa da lain macam ) ok u kluar la balik .. gas sudah dapat, duit sudah byar ..
    Bangla gas : saya punya perempuan sudah lari .. boleh saya try u satu kali saja sambil mata dan jari dia tunjuk ke bawah ku ..
    Saya : u balik sekarang. u tahu suami saya polis. Kerja dekat balai bandar baru bangi.. baik u balik sekarang sebelum saya bg tahu suami ..
    Bangla itu terus kluar rumah .. dan saya terus.knci pintu rumah ..
    # mmg nak call syarikat dia kerja dan buat aduan .. mmg jahat org bangla .. ni mulut saya nk.mnuduh org bangla kot yg terlibat kes rogol dan budak budak .. bukannya saya seksi .. baru balik kerja pakai jubah dan tudung pun labuh ke paras paras pusat .. siap saya mngaku saya dah kawin .. berani betul bangla ni .. lpas ni apepun jual beli melibatkan penghantaran ke rumah .. mmg xkan kasi masuk ke rumah .. bhya .. ni pun di shortkan cerita .. geram teramat sgt .. berhati hatilah pd semua wanita di luar sana .. dorg bukan kisah buruk ke cantik ke tua ke muda ke budak ke .. janji dorg dpt puaskan nafsu binatang dorg .. hish berani betul ..

    BalasPadam
  27. There are a lot of foreigners doing repairs in Imbi Plaza as well. Just be cautious when dealing with anyone.

    BalasPadam
  28. sedih dgn malaysia skg ni, kt puncak jalil pun bnyk kedai perabot, kdai runcit di usahakan oleh Bangla dan Indon pekat,jgn terkejut Gym pn ada.Sedih2, kalau pg klinik kesihatan utk check up isteri kne bersaing dan menunggu dgn bangsa2 ni sbb dah kawin dgn org tempatan..xkan org malaysia kne lari ke luar negara kot? nk lari mne? indon ? bangla?

    BalasPadam
  29. sedih dgn malaysia skg ni, kt puncak jalil pun bnyk kedai perabot, kdai runcit di usahakan oleh Bangla dan Indon pekat,jgn terkejut Gym pn ada.Sedih2, kalau pg klinik kesihatan utk check up isteri kne bersaing dan menunggu dgn bangsa2 ni sbb dah kawin dgn org tempatan..xkan org malaysia kne lari ke luar negara kot? nk lari mne? indon ? bangla?

    BalasPadam
  30. kalau nk tgk ramai org bangla..pi kat sebelah KPJ SELANGOR...sebelah tu ada mcm flat..situ memang ramai..sgt ramai bangla yg kita boleh tgk...sampai takut nk pg sana...ramai sgt yg tak terkata lah..

    BalasPadam
  31. nmpk dorang nih rasa nak sesah je dgn beloti. pandang anak gadis/mak2 org mcm nk ditelannya.xyah jauh2 umah sewa dpn blkg indon/pakistan/bangla yg duduk.mmg x secure even nk jemur bj.ada tuan rumah tu siap pasangkan awning kot utk umah pendatang nih sbb ada yg pkai kereta( tu pun x sure ada lesen sah ke x)Emmm,,apa nk buat,dh org tempatan pun dok bersekongkol dgn dorang nih(bg sewa).apapun doaku,kita sbg rakyat Malaysia yg SAH nih teguh & bersatu hati..Aminn

    BalasPadam
  32. nk komen lebih pun x boleh kalau ada org tempatan yg x kisah dgn kehadiran dorang nih.cth sy ni yg duk menyewa,dpn blkg dikelilingi penyewa pendatang(x kisah la ada permit ke x but still unsecure kan).Ada tu siap request pasang awning kt umah yg diduduki,wahh bgs pulak tuan umah ni SBB menuruti kehendak pendatang nih. Walhal sy sekeluarga yg dh bertahun duduk disitu x pnh dpt 'chance' sedemikian.lg 1 hal,if kua setakat nk jemur bj pun x tenang,ada je yg akan intai n tgk mcm x pnh jumpa org perempuan(mmg mcm bangang yg amat).nk maki hamun nmpk mcm bodoh pulak..so,what to do..???

    BalasPadam

Anda bertanggungjawab terhadap komen dicatatkan di entri ini. Setiap komen akan ditapis terlebih dahulu.